Ik ben geen agressief persoon. Eerlijk waar. Ondanks mijn controversiële standpunten, heb ik nog steeds het beste met iedereen voor.
Maaarr.. Ik bescherm mijzelf wel tegen het onrecht. Zo tevens vandaag.
Niet eerder mijzelf op volwassen leeftijd betrapt op dergelijk vergrijp, maar vandaag was het toch een moment zonder twijfel.
Dus ik op het terras mezelf tegoed doen aan een bierteke, bleef die gast maar smeken om een kankerstaafje. Blijkbaar bestaat er geen nee in zijn woordenboek dus boog hij slinks over onze tafel terwijl hij ons middels rede alsnog dacht te kunnen overtuigen.
Maar ik, die zijn ogen gebruikt als radar en daardoor wel eens het gesprek mis c.q. ik regelmatig gevangen zit in mijn eigen fantasiewereld, had toch goed door (in tegenstelling tot mijn tafelgast) dat deze ongewenste dobberneger niet alleen naar voren boog om tot reden te komen, dit ook deed om stiekem de portemonnee van mijn tafelgast te gestelen. Hij vooral bezig met manieren te bedenken om toch maar duidelijk te maken dat hij geen kankerstaafje krijgt, had ik hem al vroeg door. Wat er toen gebeurde ging wel heel snel. Ik trok aan zn arm, hij legde het terug.. En toen gaf ik hem toch een dauw! Niet eerder een mens zien vliegen als zodanig. Hele terras gelijk in -perpetrator protection mode-.. Hoe ook anders in die linkse loser stad...
In de uren die daarop volgden waren bijzonder. Mensen die verhaal kwamen halen en uitleg wilde en toch wel begrip kregen voor den casus. Logisch, de spanning is bedaard. Uiteindelijk wel korting gekregen van de ober 😎.
[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 19-07-2026 20:26:00 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.