Ik vind het zo'n kinderachtig gedoe dat elke particulier een "thuisaccu" moet / wil. Kansloos verhaal. Al dat micro managen van de "energiebehoefte". Zo zonde van alle geld en alle tijd die veel beter aan iets leuks en of nuttigs besteed zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Voor iets meer dan het dubbele heb je een 7kwh thuisbatterij van anker, zou dat niet wat voor je zijn?
In het geval van TS gaat het om zijn vakantiehuis dat geen stroomvoorziening heeft voor zover ik weet,quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n kinderachtig gedoe dat elke particulier een "thuisaccu" moet / wil. Kansloos verhaal. Al dat micro managen van de "energiebehoefte". Zo zonde van alle geld en alle tijd die veel beter aan iets leuks en of nuttigs besteed zou kunnen worden.
En daar gaat dit topic niet over, moet iedereen zelf weten, dus ga maar ergens anders lopen huilstruikenquote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:00 schreef Bart2002 het volgende:
Nog even afgezien van het risico wat je in huis haalt met al die Chinese Meuk.
Waarom wil toch bijna iedereen zo'n ding? althans bijna iedere Tweaker.
Over een jaar of 5 a 8 krijgen we alle huilverhalen over dat het allemaal niet meer werkt of dat je huis afgebrand is. Totaal milieuonvriendelijk ook dit qua productie en totaal niet in sync met Trias Energetica wat toch eigenlijk het streven van de mens zou moeten zijn willen volgende generaties ook nog wat aan de wereldbol hebben.
De vraag is wel waarom TS zijn lampen aan heeft in de nacht. Als ze uit zijn dan zullen ze ook niet "flikkeren".quote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
En daar gaat dit topic niet over, moet iedereen zelf weten, dus ga maar ergens anders lopen huilstruiken
Maar die hebben weer problemen met erg koud weer..quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:16 schreef incel het volgende:
Ik zou voor LiFePo4 gaan veel chiller minder zwaar kan overal mee naar toe nemen en kan echt tot 90% ontladen of zo
Waarom geen powerstation? Die kan je dan meenemen na het seizoen. Ik denk niet dat het heel erg koud zal zijn van april tot september.quote:Op zondag 19 juli 2026 07:06 schreef Chandler het volgende:
[..]
Maar die hebben weer problemen met erg koud weer..
de lampen branden ivm klein meisje van 6 die het niet prettig vond om in het helemaal donker te slapen.
Ik heb nu een offgrid systeem van victron maar m'n accu's moet ik dus vervangen....
Omdat ik niet continue wil slepen ;-)quote:Op zondag 19 juli 2026 07:39 schreef Managarm het volgende:
[..]
Waarom geen powerstation? Die kan je dan meenemen na het seizoen. Ik denk niet dat het heel erg koud zal zijn van april tot september.
Ik gebruik ook butaan (vier maanden per jaar), voor de rest kook ik op electriciteit. Je had het over kou, butaan kan slechter tegen koude dan propaan (maar in de winter zal je er denk ik niet koken).quote:Op zondag 19 juli 2026 07:54 schreef Chandler het volgende:
[..]
Omdat ik niet continue wil slepen ;-)
Als het kon ging ik ook van't gas af (butaangas) maar dat kan dan weer niet zo gemakkelijk.
Plus ik heb alles al hangen, laadregelaar, omvormer, randzaken die er mee te maken hebben.
En ook in de winter gebruik ik stroom voor verlichting etc (als ik er ben).
Maar we zoeken rustig verder!
Ik gemiddeld 2 als ik er heel veel ben, dat is momenteel wel andersquote:Op zondag 19 juli 2026 09:21 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik gebruik ook butaan (vier maanden per jaar), voor de rest kook ik op electriciteit. Je had het over kou, butaan kan slechter tegen koude dan propaan (maar in de winter zal je er denk ik niet koken).
Ik zou een LifePo4 batterij (nkon website) kopen, wat minder optimaal in de winter maar dan gebruik je ook een heel stuk minder.
De prijzen blijven dalen, ik heb 7000 euro betaald voor 20Kwh in 2019.quote:Op zondag 19 juli 2026 09:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik gemiddeld 2 als ik er heel veel ben, dat is momenteel wel anders
En klopt maar ook in de winter kan ik nog gerust een kopje thee zetten, dat gaat goed!eitje bakken ook wel.
Dat gezegd een LifePo4 is natuurlijk wel een x zo duur...
-edit-
Toch niet een x zo duur, maar wel wat duurder al valt het relatief gezien erg mee (had duurder verwacht)
Ja AGM accu's zijn voor boot/vrachtwagen maar niet bedoeld als startmotor!quote:Op zondag 19 juli 2026 09:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Kun je geen boot accu’s pakken ?
https://www.energy-shop.n(...)LxIbg6xbia5UzImeedrn
Maar vlg mij heb je die al ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |