Je hebt er geen kut aan in om het onder een groep te scharen. Het zijn individuen die kutgedrag vertonen, maar zodra je spreekt over 'mannen' (of 'vrouwen') gaat het discours weer de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
En terecht. Die mannenhaat is namelijk opgebouwd door jarenlang agressief kutgedrag van mannen.
Jup en ook al heb je nog nooit een vrouw iets kwaads aangedaan, onderdrukt, geslagen of wat dan ook je bent als man nog steeds fout.quote:Op donderdag 16 juli 2026 23:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dat wist iedereen met werkende hersencellen al lang. De slogan 'niet alle mannen, maar altijd een man' is onvervalste mannenhaat die volkomen geaccepteerd is in onze maatschappij.
Oneens. Generaliseren en specificeren hebben beide hun nut. Klagen over 'maatschappelijk geaccepteerde mannenhaat' is een generieke klacht waarbij een generiek antwoord dan ook passend is. Het individualiseren is dan meer bagatelliseren (als een doekje voor het bloeden), en ook om welwillende mannen te ontzien. Want het is zo'n 'harde uitspraak'.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt er geen kut aan in om het onder een groep te scharen. Het zijn individuen die kutgedrag vertonen, maar zodra je spreekt over 'mannen' (of 'vrouwen') gaat het discours weer de verkeerde kant op.
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:33 schreef HSG het volgende:
Jup en ook al heb je nog nooit een vrouw iets kwaads aangedaan, onderdrukt, geslagen of wat dan ook je bent als man nog steeds fout.
Maar er worden eigenschappen toegekend aan miljoenen individuen die daar niets mee te maken hebben. Bovendien is verantwoordelijkheid iets individueels. Inzoomen op het individu maakt de analyse veel sterker. Bovendien kan generaliseren weer een nieuw niet bestaand probleem creeeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:36 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Oneens. Generaliseren en specificeren hebben beide hun nut. Klagen over 'maatschappelijk geaccepteerde mannenhaat' is een generieke klacht waarbij een generiek antwoord dan ook passend is. Het individualiseren is dan meer bagatelliseren (als een doekje voor het bloeden), en ook om welwillende mannen te ontzien. Want het is zo'n 'harde uitspraak'.
De personen die zich niet aangesproken voelen kunnen beter hun energie richten op het verbeteren van de situatie ipv te klagen, of de boodschapper te vragen niet te generaliseren. Daar heb je imo geen kut aan.
Nee, het groeperen en classificeren van eigenschappen doen we allemaal. Bij voordelen en vooroordelen worden groepskarakteristieken zelfs uitvergroot. Dat zie je op dit forum continu.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar er worden eigenschappen toegekend aan miljoenen individuen die daar niets mee te maken hebben. Bovendien is verantwoordelijkheid iets individueels. Inzoomen op het individu maakt de analyse veel sterker. Bovendien kan generaliseren weer een nieuw niet bestaand probleem creeeren.
Ik zie echt niet hoe dat het discours goed doet, maar goed zal aan mij liggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, het groeperen en classificeren van eigenschappen doen we allemaal. Bij voordelen en vooroordelen worden groepskarakteristieken zelfs uitvergroot. Dat zie je op dit forum continu.
Het selectief vragen om indiviualisatie (vooral bij slechte eigenschappen 💡) is alleen om aangesprokenen te ontzien. En nogmaals, een generieke uitspraak krijgt generiek weerwoord.
Sterkere 'analyse' is een waardeoordeel en 'problemen creëeren' is bangmakerij. Ik word er niet warm of koud van.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, het groeperen en classificeren van eigenschappen doen we allemaal. Bij voordelen en vooroordelen worden groepskarakteristieken zelfs uitvergroot. Dat zie je op dit forum continu.
Het selectief vragen om indiviualisatie (vooral bij slechte eigenschappen 💡) is alleen om aangesprokenen te ontzien. En nogmaals, een generieke uitspraak krijgt generiek weerwoord.
Sterkere 'analyse' is een waardeoordeel en 'problemen creëeren' is bangmakerij. Ik word er niet warm of koud van.
Zo zeggen racisten dat het discrimineren van Marokkanen aan Marokkanen ligt. Ook die racisten hebben een gebrek aan werkende hersencellen…quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En terecht. Die mannenhaat is namelijk opgebouwd door jarenlang agressief kutgedrag van mannen. Dat het geaccepteerd is in de maatschappij komt mede door het schuldbesef van mannen met een moraal en het blijven agenderen voor veiligheid en gelijke rechten door vrouwen. Ga maar op de blaren zitten. Daar verandert een uitzondering in de andere richting geen ene mallemoer aan.
Werkende hersencellen. Pffff...
Koekoek is koekoek…quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe dat het discours goed doet, maar goed zal aan mij liggen.
Excuus, zal er op letten in het vervolg.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kan dit achter een spoiler? Ik ben mijn ontbijt nog aan het verwerken.
Dat is een persoonlijke verwachting, Ik denk dat benoemen belangrijk is. In ieder geval zijn er hier voldoende topics om te vragen minder te generaliseren. Maar mannen als groep aanspreken zal regelmatig blijven gebeuren. Net als vrouwen, Marokkanen, asielzoekers, Belgen, Nederlanders etc...quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe dat het discours goed doet, maar goed zal aan mij liggen.
Als er geen Marokkanenprobleem was waren meer mensen minder racistisch tegen Marokkanenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo zeggen racisten dat het discrimineren van Marokkanen aan Marokkanen ligt. Ook die racisten hebben een gebrek aan werkende hersencellen…
Je kunt lullen wat je wil als man in dit geval maar alles rond aanrandingen/misbruik van vrouwen naar mannen toe blijft zo vol met schaamte en lolligheid hangen door de reactie van een gedeelte van andere mannen. Seksueel misbruik naar jou toe moet je geil vinden als man of de man die aangerand is, is zwak.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 09:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup en ook al heb je nog nooit een vrouw iets kwaads aangedaan, onderdrukt, geslagen of wat dan ook je bent als man nog steeds fout.
Behalve als je een bepaald religie aanhangt dat ooit in het Midden-Oosten is ontstaan. Dan is het ineens cultuur.
Een 17 jarige jongen…quote:
Dit soort reacties zijn niet helpend.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:41 schreef TAmaru het volgende:
Onzin. Er bestaat niet zoiets als seksuele intimidatie door vrouwen.
Ach schei uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een 17 jarige jongen…
Als een vrouw dit zou doen naar mijn zoon toe zou ik woest zijn.
Je hoeft het niet geil te vinden maar je kunt ook gewoon je schouders ophalen en door gaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wil als man in dit geval maar alles rond aanrandingen/misbruik van vrouwen naar mannen toe blijft zo vol met schaamte en lolligheid hangen door de reactie van een gedeelte van andere mannen. Seksueel misbruik naar jou toe moet je geil vinden als man of de man die aangerand is, is zwak.
Nee, jij moet eens uitscheien.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ach schei uit.
Die gozer is gewoon een tere snowflake. Wat een ontzettende preutse pussygeneratie komt er aan.
Wat een belachelijke tijd om in te leven. Niets meer gewend.
Ach joh, het is echt wel abnormaal als een man niet geniet van een vrouw die op hem geilt. Dan moet ze wel heel lelijk en oud geweest zijn. Maar dan nog. Je bent toch een vent. Dan geef je zo'n vrouw een duw en zeg je dat ze met d'r fikken van je af moet blijven en dan is het toch klaar, of niet dan.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn niet helpend.
Juist dit soort reacties zorgen er voor dat veel jongens en mannen zwijgen, en hier weinig aandacht voor is.
Kun je deze mening ook ff afleveren bij die huilers over 'maatschappelijk geaccepteerde mannenhaat'quote:Op vrijdag 17 juli 2026 10:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je schouders ophalen en door gaan. Als je hierdoor geraakt of gekwetst bent ben je gewoon een mietje. Mijn mening.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |