Adopteer die kat nou eens johquote:Dief probeert bank in Beltsville te overvallen met gestolen kitten in zijn armen
Een man griste een kitten uit de adoptieruimte van een dierenwinkel in de Amerikaanse staat Maryland en probeerde haar vervolgens te gebruiken bij een overval op een nabijgelegen bank.
Maar van de *purr-fect crime* was geen sprake. De politie was binnen enkele minuten ter plaatse en het kitten, dat Magnolia heet, kwam ongedeerd uit het incident.
Beelden van een beveiligingscamera tonen een man met een lichtkleurig T-shirt en een zwarte muts die een vestiging van Pet Supplies Plus aan Baltimore Avenue in Beltsville binnenloopt. Enkele seconden later rent hij weer naar buiten, met een zwart-wit kitten stevig in zijn armen.
Getuigen zeggen dat hij vervolgens rechtstreeks naar de PNC Bank rende, die zich in hetzelfde winkelcentrum bevindt.
Stephanie Stullich van de dierenopvang Beltsville Community Cats was in de buurt toen ze rond 10.30 uur een telefoontje kreeg van een zeer ontdane medewerker van de dierenwinkel. Die vertelde dat iemand de sleutel die in de buurt hing had gebruikt om de kattenadoptieruimte te openen en de drie maanden oude Magnolia mee te nemen.
Stullich reed onmiddellijk naar de winkel.
"Ik zag meteen al die politiewagens en dacht: 'Zo, dat is nogal een grote inzet voor een gestolen kat.' Maar toen besefte ik dat ze allemaal richting de bank gingen," zei ze. "Een paar minuten later kwamen agenten weer naar buiten en zeiden: 'Ja, er zit inderdaad een kat in de bank.' Blijkbaar liep hij met de kat in zijn armen de bank binnen, stapte op een medewerker af en zei: 'Kun je deze even vasthouden?' Daarna schreef hij een briefje, gaf dat aan een bankmedewerker en daarop stond in feite: 'Geef me al het geld uit de kassa.'"
De politie van Prince George's County bevestigde dat de man in de bank is aangehouden. Medewerkers van de dierenwinkel vertelden dat hij de afgelopen weken bijna dagelijks langskwam en steeds rechtstreeks op het kitten afliep.
"Hij kwam binnen, zag dat niemand van mijn team voorin de winkel stond, liep meteen naar haar toe en rende vervolgens direct weer naar buiten," aldus filiaalmanager Aaron Kurkowski.
Magnolia is nog altijd beschikbaar voor adoptie.
"Ze is op zoek naar een baas die zich aan de wet houdt en een groot hart heeft," zei Stullich.
quote:Blijkbaar liep hij met de kat in zijn armen de bank binnen, stapte op een medewerker af en zei: 'Kun je deze even vasthouden?' Daarna schreef hij een briefje, gaf dat aan een bankmedewerker en daarop stond in feite: 'Geef me al het geld uit de kassa.'"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |