Er zal wel niet tegenop te werken zijn. Helaas.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Belachelijke regelgeving voor iedereen die regelmatig in lege coupés zit, zeker als je jezelf ook bedenkt dat het schoonmaken van treinen ook niet al te best gebeurt.
En een kwart volle? Een halfvolle? Een driekwart volle?quote:
Dat is het moment. Het hoeft inderdaad geen verkeerde baan te zijn. Maar ik zou niet met ze willen ruilen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ik zit regelmatig naast conducteurs in de 1e klas, volgens mij hebben die geen hele verkeerde baan.
Als een conducteur bij genoeg plaats daar een harde stelling in gaat nemen, dan gaat hij of zij het niet lang redden.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een kwart volle? Een halfvolle? Een driekwart volle?
Kortom: gewoon netjes op schoot houden en anders een kaartje voor je tas kopen. Je betaalt voor 1 plek.
tot ze weer een stel apen treffen die er alles aan doen om maar het tuig van het tuig te zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ik zit regelmatig naast conducteurs in de 1e klas, volgens mij hebben die geen hele verkeerde baan.
quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het moment. Het hoeft inderdaad geen verkeerde baan te zijn. Maar ik zou niet met ze willen ruilen.
Dat zie je helaas bij alle beroepen waarmee je in aanraking komt met een hoop mensen, het wordt er niet leuker op in dit land.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:35 schreef mschol het volgende:
[..]
tot ze weer een stel apen treffen die er alles aan doen om maar het tuig van het tuig te zijn
Je betaalt niet voor een zitplek. Je betaalt om mee te mogen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een kwart volle? Een halfvolle? Een driekwart volle?
Kortom: gewoon netjes op schoot houden en anders een kaartje voor je tas kopen. Je betaalt voor 1 plek.
niet alleen hier hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2026 23:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Dat zie je helaas bij alle beroepen waarmee je in aanraking komt met een hoop mensen, het wordt er niet leuker op in dit land.
Hardop gelachen! Duidelijk signaal van mij om niet een ongewenst (meestal manspersoon) iemand naast mij te krijgen was om aan het gangpad te gaan zitten met de tas op de plek naast het raam. Voeten op de bank vind ik onfatsoenlijk. Maar zodra het drukker werd, lees...bijna geen lege plekjes meer over, nam ik wel de tas op schoot.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Tas naast je als vrouw = opdonderen.
Lees geen interesse. Opdonderen als man met intenties.
Blijkbaar moet er een ander teken komen, een zwart kruis op de hand. Wat staat voor raak me niet aan want ik schiet direct je kop eraf.
Bepaalde mannen, die de regels maken, snappen bepaalde signalen niet…
Ja, als het druk is…quote:Op zondag 19 juli 2026 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hardop gelachen! Duidelijk signaal van mij om niet een ongewenst (meestal manspersoon) iemand naast mij te krijgen was om aan het gangpad te gaan zitten met de tas op de plek naast het raam. Voeten op de bank vind ik onfatsoenlijk. Maar zodra het drukker werd, lees...bijna geen lege plekjes meer over, nam ik wel de tas op schoot.
Vooral dit soort types:quote:Op zondag 19 juli 2026 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, als het druk is…
En die enge dingen gebeuren juist niet als de coupe vol zit. Die dingen gebeuren als er maar vijf/zes mensen in een coupé zitten. Geen tas naast je, is dan juist een uitnodiging om dan maar naast je te komen zitten.
quote:Manspreading als verdienmodel? BNR kijkt graag met een oplossingsgerichte blik naar de wereld. Zo oppert een mannelijke collega een aparte coupé voor mannen om ongestoord te kunnen manspreaden. De optie om wijdbeens te zitten in een publieke ruimte is klaarblijkelijk niet iets om zomaar op te geven. 'Pardon meneer, u moet een deur verder zijn, dit is geen manspreading-coupé.' Voor zo'n coupé geldt natuurlijk wel een flinke toeslag én vol is vol. Lekker overzichtelijk.
Maar wie besluit deze onzin?quote:Op zondag 19 juli 2026 00:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vooral dit soort types:
https://www.bnr.nl/column(...)ng-in-je-eigen-coupe
[..]![]()
Nou ja, dit was notabene een artikel uit 2017, ipv iets doen aan opdringerige kerels gaan ze misschien boetes uitdelen voor het bezet houden van een plek met een tasquote:Op zondag 19 juli 2026 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wie besluit deze onzin?
Leuk dat het druk is in de randstad, maar dit landelijk als regel invoeren is dus weer een regel die Nederlandse meiden en vrouwen niet gaat helpen.
Ik heb dus ook de schijt aan die regel, mijn meiden pleuren gewoon die tas naast zich en verkassen als iemand buiten de spits naast ze komt zitten, die boete moeten/mogen ze incasseren want papa en mama vechten hem wel aan.
Opstaan voor iemand misstaat niemand, dat vertellen we ze om respect te hebben voor ouderen. Maar als er nog lege plekken zijn en een kerel komt naast je zitten, dan sta je op en zoek je een andere plek.
Geen discussie en geen blikken.
Wel een melding via de app, dat je je onveilig voelt.
Ja dit dus. We gaan het meemaken.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou ja, dit was notabene een artikel uit 2017, ipv iets doen aan opdringerige kerels gaan ze misschien boetes uitdelen voor het bezet houden van een plek met een tas
WTFquote:Op zondag 19 juli 2026 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Tas naast je als vrouw = opdonderen.
Lees geen interesse. Opdonderen als man met intenties.
Lees ff de OP, zelfs in een lege trein moet die tas dus in het bagagerek.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:50 schreef APK het volgende:
[..]
WTF
Tas naast je als vrouw / man = Plaatsmaken als er geen andere zitplaatsen zijn.
De rest heb ik maar even uit jouw quote verwijderd, geen zin in.
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Onderdeel van dat treinen is, gewoon in de eerste klas gaan zitten nabij “normale” personen als je je niet veilig voelt en bij controle zeggen dat je je niet veilig voelt. Jongeren hebben tegenwoordig moeite met communicatie.
Boete incasseren en wij handelen de rest af. En gedraag je in de eerste klas.
De wereld draait dan ook niet enkel om vrouwen.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
een regel die Nederlandse meiden en vrouwen niet gaat helpen.
Dat hele manspreading is sowieso apart, je moet echt een hele aparte anatomie hebben wil je oprecht niet normaal kunnen zitten als man. Bijna altijd als ik in de trein zit heb ik mijn voeten tegen dat dingetje dat onder de stoel voor je zit, gewoon...recht/naast elkaarquote:Op zondag 19 juli 2026 00:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vooral dit soort types:
https://www.bnr.nl/column(...)ng-in-je-eigen-coupe
[..]![]()
Precies, tenzij iemand zich echt bedreigd voelt en contact opneemt met een conducteur. Dat zijn situaties die in de late avonduren wel vaker voorkomen(uit ervaring).quote:Op zondag 19 juli 2026 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.
Ja, maar dan heb je allang 0613181318 geappt neem ik aan, of zelfs 112 gebeld.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, tenzij iemand zich echt bedreigd voelt en contact opneemt met een conducteur. Dat zijn situaties die in de late avonduren wel vaker voorkomen(uit ervaring).
Klopt, of zelf contact opgenomen met een conducteur als men zich niet veilig voelt. Ligt aan de situatie. En dan ga je met die conducteur in de eerste klas zitten. Zelfs bij bepaalde klachten waar een conducteur kan bemiddelen bij een ruzie tussen vriend en vriendin of zelfs huwelijk en andere geestelijke zaken. Je kunt het zo gek niet bedenken wat een conducteur zo meemaakt. Ik kreeg als machinist maar 40% mee. En zelfs ik moest vaker wel bemiddelen bij ongeregelheden. Kan er een boek over schrijven.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je allang 0613181318 geappt neem ik aan, of zelfs 112 gebeld.
Mijn meiden zijn weer veilig thuis dus ja, hier mijn reactie. Onze meiden zijn gaan reizen met de trein.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |