Zijn genoeg berichten te vinden waar deze fraude vandaan komt, zie die post vsn @LXIVquote:Op zondag 12 juli 2026 21:53 schreef YoopY het volgende:
Ik lees vooral zaken over incompetentie en capaciteitsgebrek. Dus weinig controle en lekker verantwoordelijkheid afschuiven en omdat dit allemaal niet werkt en of gecontroleerd wordt is het fraude.
Wat een zielige conclusie.
quote:<Knip>
Ik kijk toch wel met de nodige reserveringen naar die dure auto's op de oprit van die zorgboerderijen.quote:Op zondag 12 juli 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
30 jaar geleden was het volkomen ondenkbaar dat MBO-stagaires door middel van bedreigingen een goede beoordeling zouden afdwingen. Dit bericht zou destijds als absurd gezien worden.
Er valt veel, heel veel te verdienen in de zorg. Niet natuurlijk met een normale baan, maar ZZP-ers met eigen bedrijfjes die persoonsgebonden budgetten afromen. Miljoenen. Daar komt de eagerness om zo'n diploma te bemachtigen vandaan, niet vanuit de drijfveer om mensen te helpen. Absoluut niet.
Ken verhalen van dit soort gasten die overdag in een zorginstelling werken en 's nachts in een andere instelling, maar dan daar slapen. Voor meer dan 50 euro per uur. Zin om op te staan als het nodig is doen ze niet, dus bedreigen ze de bewoners (vaak geestelijk gehandicapten) om 's nachts koest te houden
Het is niet alleen dit natuurlijk. Het is ook het proberen zoveel mogelijk toeslagen binnen te harken terwijl je er eigenlijk geen recht op hebt. Of uitkeringen die je niet nodig hebt. Of standaard veel zwart werken, of je sociale huurwoning door verhuren terwijl je bij je vriendin woont. Of het gefraudeer met diploma's in het buitenland waarmee 'expats' hier dan banen krijgen waar ze niet competent voor zijn. En zo gaat het eindeloos door.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:07 schreef 111210 het volgende:
g berichten te vinden waar deze fraude vandaan komt, zie die post vsn @LXIV
Jij weet toch net als ik waardoor dit tegenwoordig veel vaker voorkomt .......quote:Op maandag 13 juli 2026 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit natuurlijk. Het is ook het proberen zoveel mogelijk toeslagen binnen te harken terwijl je er eigenlijk geen recht op hebt. Of uitkeringen die je niet nodig hebt. Of standaard veel zwart werken, of je sociale huurwoning door verhuren terwijl je bij je vriendin woont. Of het gefraudeer met diploma's in het buitenland waarmee 'expats' hier dan banen krijgen waar ze niet competent voor zijn. En zo gaat het eindeloos door.
De reden van de welvaart en veiligheid van Nederland is geweest dat 99% van de mensen uit fatsoen en eergevoel geen misbruik maakten van het systeem dat langzaam ontwikkeld werd. Dat ze dus hun eigen broek ophielden als ze dat konden. Dat sociale voorzieningen geen vanzelfsprekend recht waren, maar een noodvoorziening voor mensen die het zelf echt niet konden redden, en dat je er zo snel mogelijk weer vanaf wilde komen om voor jezelf te zorgen. Dat je er in principe gewoon van uit kon gaan dat mensen eerlijk waren en je niet bedrogen. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn (of een generatie geleden waren)
Ja, maar wij moeten onszelf ook in de spiegel aankijken.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij weet toch net als ik waardoor dit tegenwoordig veel vaker voorkomt .......
Ik ken twee onderzoeken van RTL en uit beide onderzoeken blijkt NIET dat dat met "RAL-kleuren" te maken heeft. Wel met een vrije markt die zo in elkaar zit dat allerlei cowboys zonder verleden in de zorg bedrijfjes kunnen beginnen (taxichauffeurs, ondernemers uit de horeca, autohandelaren, influencers (!)). En die blijken dan nauwelijks zorg te verlenen en wel exorbitante winsten af te romen zonder dat daar adequaat toezicht op gehouden wordt.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Rtl heeft er een paar maanden terug een groot onderzoek naar gedaan. En ja, dit mag hier in ook wel benoemd worden want het zijn idd altijd de zelfde types in dit verhaal:
[..]
Dat geldt voor een deel van het ambtenarenapparaat inderdaad. Maar de meeste mensen zijn gewoon bloemist, verzorgende in een verpleeghuis, actuaris, brandweer, fabrieksoperator, huisarts.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar wij moeten onszelf ook in de spiegel aankijken.
Dit weekeinde had ik een etentje met een aantal vrienden die ik nog ken van mijn middelbare schooltijd. Dat zijn allemaal mensen die het oppervlakkig gezien goed voor elkaar hebben. Gestudeerd, nu ver gevorderd in hun carriére. Als ze een relatie hebben zal er zo'n twee ton bruto binnenkomen gemiddeld. Een huis gekocht 20 jaar geleden, lagere woonlasten dan een student op kamers. Barsten dus werkelijk van het geld en vermaken zich vooral met etentjes dus, festivals en verre vakanties.
Ze hadden met z'n negenen minder kinderen dan ik alleen! De meesten dus nul en drie hadden er één kind. Dus ongeremd carriére kunnen maken, geen enkele reden om ook maar een cent te sparen voor later nog, ook niks te maken met puberende pubers die tikkies sturen of dat soort ongemakken. Een heerlijk leventje, maar volkomen decadent, bijna nihilistisch. Dan bouw je ook niet verder aan de beschaving of maatschappij.
We zijn beland in een samenleving waarbij de oorspronkelijke Nederlanders het wel heel gemakkelijk hebben gekregen, vaak volkomen bulshit jobs hebben (inclusief ik) van vooral workshops, vergaderingen, teambuildings, serieus gaming, conferenties, symposia, thuis 'werken' en eindeloos oudehoeren, waarin het echte werk gedaan wordt door Oost-Europeanen die hierdoor langzaam maar zeker in hun eigen landen het beter voor elkaar krijgen dan wij hier en daarnaast een eindeloze onderklasse uit de Derde Wereld die gepamperd wordt voor het goede gevoel en niet wil en niet kan bijdragen aan een maatschappij op het niveau dat we nog in de jaren 80-00 hadden.
RTL = DPG = nepnieuwsquote:Op maandag 13 juli 2026 12:57 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik ken twee onderzoeken van RTL en uit beide onderzoeken blijkt NIET dat dat met "RAL-kleuren" te maken heeft. Wel met een vrije markt die zo in elkaar zit dat allerlei cowboys zonder verleden in de zorg bedrijfjes kunnen beginnen (taxichauffeurs, ondernemers uit de horeca, autohandelaren, influencers (!)). En die blijken dan nauwelijks zorg te verlenen en wel exorbitante winsten af te romen zonder dat daar adequaat toezicht op gehouden wordt.
Torenhoge winsten en piepjonge bestuurders: deze verdachte zorgbedrijven vallen op
Kwetsbare cliënten door zorgorganisaties ingezet voor criminele activiteiten
Welnee, is gewoon de verslaglegging van het nieuws die je niet bevalt.quote:
RTL levert bij alle onderzoeksjournalistiek een (transparante) verantwoording. Had je kunnen weten als je de moeite had genomen iets te lezen. Maar he, gewoon gillen dat het nepnieuws is is natuurlijk veel makkelijker. Ik zal er eens op letten, maar dat doe je vast alleen als het je goed uitkomt.quote:
https://pointer.kro-ncrv.(...)treek-voor-spookzorgquote:Op maandag 13 juli 2026 12:57 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik ken twee onderzoeken van RTL en uit beide onderzoeken blijkt NIET dat dat met "RAL-kleuren" te maken heeft. Wel met een vrije markt die zo in elkaar zit dat allerlei cowboys zonder verleden in de zorg bedrijfjes kunnen beginnen (taxichauffeurs, ondernemers uit de horeca, autohandelaren, influencers (!)). En die blijken dan nauwelijks zorg te verlenen en wel exorbitante winsten af te romen zonder dat daar adequaat toezicht op gehouden wordt.
Het andere onderzoek gaat over (georganiseerde) criminaliteit, waarbij criminelen zorginstellingen opzetten en vervolgens kwetsbare cliënten misbruiken als geldezels en voor drugsgerelateerde criminaliteit, arbeidsuitbuiting en prostitutie.
Maar ga vooral zonder een deugdelijke bron janken over mensen met een (RAL)kleurtje, alsof dat niet al in elk topic hier gebeurt, of daar nou een reden voor is of niet.
Torenhoge winsten en piepjonge bestuurders: deze verdachte zorgbedrijven vallen op
Kwetsbare cliënten door zorgorganisaties ingezet voor criminele activiteiten
Het RTL onderzoek stond mij het meeste bij, vandaar. Maar goed, geef maar gewoon toe dat je in deze een keer ongelijk hebt en het wel degelijk bepaald volk is met Noord Afrikaanse wortels.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:51 schreef Chillegast het volgende:
Roept ie eerst dat het RTL was en komt ie nu met hele andere bronnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |