abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 12 juli 2026 @ 11:36:13 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221313003
Twee dagen pauze gehad. Twee dagen waarin we ons even moeten bezinnen. Moeten we nog door met dit toernooi? We kunnen van alles roepen. 48 landen die mee mogen doen, leuk joh. Maakt de groepsfase al bijna zinloos. Drinkpauzes erin, lekker voor de commercie. Doen we alsof dat niet zo is, lekker gewerkt Infantino. En dan ben ik nog niet eens begonnen over Donald Trump. Wat een malloot is dat, nog lekker zich even overal mee bemoeien. Je wist dat het zou gebeuren, en toch ben je teleurgesteld.

En dan hebben we het nog niet eens over het toernooiverloop. Al vind ik dat vandaag allemaal nog wel meevallen. Spanje heeft mijn persoonlijke goedkeuring en Frankrijk doet het allemaal op eigen kracht. Deschamps laat Frankrijk redelijk voetballen en gaat niet uit van countertjes. Het krijgt eindelijk mijn goedkeuring. En ik vind het logisch als de rest van de wereld ook gewoon voor Frankrijk is. Al is het natuurlijk wel een cheat code. Olisé, Dembele en Doué achter Mbappe, de meeste teams zouden wensen voor precies 1 zo'n speler. Het is wel knap dat ze ook echt leveren in dit toernooi, op de laatste paar EK's viel dat tegen. Maar voor een WK staan ze er de laatste edities steeds maar weer. Dat is bewonderenswaardig, maar het wordt ook wel saai. Je hebt ook niet het idee dat ze de komende 8 jaar ineens minder gaan presteren, want talent is er genoeg, breedte is er ook genoeg en de aanwas vanuit een topcompetitie zal er wel altijd blijven. Zoveel minder is Frankrijk niet dan Duitsland of Italië namelijk, al steekt er wel maar 1 club écht bovenuit. In ieder geval was het genoeg om probleemloos de halve finale in te komen en in de KO-fase kregen ze er niet 1 tegen. Tegen Zweden had dat in het eerste half uur nog gekund, maar Paraguay en Marokko wisten haast geen kans te krijgen.

Spanje is voor ondergetekende de reddingsboei. Hoop in bange dagen om er nog iets van te maken. Het chauvinisme viert hoogtij, jawel. Toch loopt het allemaal niet vanzelf. Tegen Portugal een last-minute overwinning en weinig weggegeven, dat voelde prima. Maar tegen België lukte in de tweede helft weinig, gaven ze best wat weg en was er een fout van de invalkeeper voor nodig om de boel te redden. Dank u hartelijk, Spanje toch door. Geen verrassing, dat was wel jammer, maar een verrassing ten koste van Spanje hoeft voor mij niet. Gelukkig bleef dat leed mij bespaard.

Dit is voor de mensen thuis wel een affiche om naar uit te kijken. Voor mij persoonlijk is het toch altijd wel een jeugdtrauma: 2-1 in Brugge in 2000 en 3-1 verloren in Hannover nadat het luizige Zwitserland de groepswinst had gepakt tegen een zuinig Frankrijk. Altijd tegen ONS. Ik was toen bij die 3-1 nederlaag echt ziedend. Deze ochtend is er niets bij. Nouja, niets meer aan te doen. Frankrijk verloor uiteindelijk de WK-finale in 2006, nadat ze Spanje dus al in de achtste finale over de knie legden. Gelukkig kwam daarna een gouden tijd. Na die tijden was het echter een stuk minder, maar de laatste jaren leven WE weer op. En Frankrijk kan het weten: 2-1 in de halve finale van 2024, 5-4 (na een 5-1 voorsprong) in de halve finale van de Nations Leauge. De vooruitzichten zijn gunstig, maar toen hadden WE wel een fitte Nico Williams. Toen was de defensie van Frankrijk een stukje minder. Toen (zeker in 2024) hadden Dembele, Olise en Doue zich nog niet zo getoond als nu. NU zie ik eigenlijk geen aanknopingspunten voor Spaanse winst. Eerlijk is eerlijk. Het voetbal is flets, Baena is een zwakke schakel, Lamine Yamal heeft weinig geniaals laten zien. En Frankrijk is consistent dodelijk. Nee, dit wordt een gevalletje behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Noteer maar: Frankrijk gaat door voor de derde WK-finale op rij.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 12 juli 2026 @ 11:40:40 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221313126
Baguette > Pan.

Coq au Vin > Paella.

M.a.w. ik wil dat die Fransozen winnen.
  Redactie Sport zondag 12 juli 2026 @ 12:13:38 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221313969
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 11:40 schreef Richestorags het volgende:
Baguette > Pan.

Coq au Vin > Paella.

M.a.w. ik wil dat die Fransozen winnen.
Dat slijmerige Franse eten is echt ruim minder dan happen met kilo's knoflook, sorry not sorry. Een baguette is wel uitstekend ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator zondag 12 juli 2026 @ 13:00:12 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221314228
Gereekst :)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 12 juli 2026 @ 13:01:58 #5
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221314237
Quatorze juillet en Frankrijk moet spelen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221314311
Ik geef Spanje niet veel kans eigenlijk. Simpele 2-0. Yamal heeft het helaas niet dit WK.
pi_221314328
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:15 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik geef Spanje niet veel kans eigenlijk. Simpele 2-0. Yamal heeft het helaas niet dit WK.
3x speler van de wedstrijd _O_

Maar heb ook 2-0 staan in mijn pouletjes.
  zondag 12 juli 2026 @ 13:30:55 #8
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_221314364
Hup Frankrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')