Mag ik een onbeleefde vraag stellen qua leeftijd? Ben zelf een 50+er maar wat adviezen zijn nooit verkeerd.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:27 schreef Kanaroe het volgende:
Wij zijn al ruim 25 jaar samen, maar we slapen apart. Hij snurkt, ik ben een lichte slaper en een woeler.
Het seksuele leven staat niet op nummer 1 momenteel.
Maar soms gaan we "bij elkaar logeren" en dan hebben wij het erg gezellig samen.
Meestal 's morgens en meestal met veel humor. We worden ouder en stijver (of soms niet) en sommige posities zijn nu behoorlijk ingewikkeld
![]()
Geen gekke dingen of outfitjes maar gewoon lekker vrijen met elkaar op zondagochtend ofzo
Nou ja zeg! Wat onbeleefd van jequote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:45 schreef Mr-Proper het volgende:
[..]
Mag ik een onbeleefde vraag stellen qua leeftijd? Ben zelf een 50+er maar wat adviezen zijn nooit verkeerd.
Dat is 'de relatie' waarin je het dus samen leuk maakt en daar allebei verantwoordelijk voor bent. En soms moet de een wat meer doen en soms de ander, en soms hoef je allebei niet zoveel te doen en gaat het soepel en vanzelf. En daarin moet de overall balans uitslaan naar 'leuk en positief'.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:11 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mijn punt gaat daar niet over. Dat gaat over loslaten van de eventuele druk van het 'moeten'. Het kan misschien verkrampend werken op het gewenste spontane gedrag.
Prima als je je verantwoordelijk voelt voor de gezamenlijke 'leuk', of meer de 'leuk' consumeert, of meer hebt uitbesteed (doe jij es 'leuk'). De relatie ben je imo 50% zelf. Wat doe ik aan de 'leuk' is misschien een beter startpunt?
Dank je.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nou ja zeg! Wat onbeleefd van je![]()
wij zijn 54 en 57![]()
Dat kan zeker ook belangrijk zijn als je wat ouder wordt. De (peri)menopauze kan voor veranderingen zorgen en ook bij de man kunnen er door hormoonveranderingen dingen anders gaan zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 19:28 schreef greysbones het volgende:
Praten
Maar dus ook over hoe je het samen hebt in bed.
Zijn er zaken die er misschien voor jou of voor hem verandert zijn, anders voelen etc
( zit trouwens nog niet op de 25+ jaar)
Het klinkt heel logisch maar dat loopt in de praktijk eigenlijk zelden goed af.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 20:13 schreef MultiBanaan het volgende:
Ook is het geen schande wanneer de behoeftes aan seksueel genot echt te ver uit elkaar liggen, om de ander toe te staan buiten de deur te laten naaien
Gedaanquote:Op maandag 13 juli 2026 20:39 schreef Elan het volgende:
Jonger zoeken als dat je lukt. Na de (peri)menopauze gaat het eigenlijk altijd bergafwaarts met het seksleven van vrouwen. Zeker die in hele lange vaste relaties.
Penopauze is niet de tegenhanger van de menopauze, maar ik geef je geen ongelijk want jonger is de meeste gevallen seksueel aantrekkelijker voor beide geslachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gedaan
Jongere man gezocht
Tenminste geen gezeik met de penopauze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |