Dat hersenschuddingsprotocol werkt nog niet echt he.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Oprecht wel weer typisch dat het toch weer gelukt is iemand met een hersenschudding op de fiets te zetten.
Hij lijkt wel enige haast te hebben om dat interview af te kappen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 03:29 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DalL9gaqdiQ/
Thijs interviewt Gianetti.
'It's just Tadej. Just talent'
Eigenlijk schokkend dat ze nu pas, na al die revoluties in het wielrennen door de jaren heen, 2,5 minuten sneller zijn dan de tijd van 33 jaar geleden. Ze waren in 1993 tot hun tanden toe gedopet.quote:Op donderdag 9 juli 2026 17:22 schreef The_Undertone het volgende:
[ x ]
Rondere wielen
Hittetraining
Lactaat
Voeding
Het wordt nu veel wetenschappelijker benaderd allemaal. Trainingsmethoden zijn ook veel geavanceerder. Zowel de training inhoudelijk als het pieken naar bepaalde wedstrijden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Eigenlijk schokkend dat ze nu pas, na al die revoluties in het wielrennen door de jaren heen, 2,5 minuten sneller zijn dan de tijd van 33 jaar geleden. Ze waren in 1993 tot hun tanden toe gedopet.
OpMärkelijk.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nadat Van Lerberghe is afgestapt is Märkl blijkbaar op 'eigen kracht' nog naar het groepje Philipsen gereden.
Dus in dertig jaar tijd zijn we er in geslaagd om de epo-record te verbreken met ook betere voeding, betere plannen, ketonen, hoogtetrainingen enzovoorts. Met 13 seconden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 07:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt nu veel wetenschappelijker benaderd allemaal. Trainingsmethoden zijn ook veel geavanceerder. Zowel de training inhoudelijk als het pieken naar bepaalde wedstrijden.
Vroeger zelf gewielrend. De hartslagmeter was toen net een beetje in opkomst. Verder had je een kilometertellertje. Als je onder de 30 gemiddeld reed op een training, dan had je niet getraind. Interval was wat sprintjes trekken en zo. Elke groepstraining was een verkapte wedstrijd. Het gelletje in je achterzak was voor de finale van de wedstrijd. Materiaal was ook veel minder. En hoe meer wedstrijden je reed, hoe beter.
Het moet echt heerlijk zijn om zo naïef te zijn inderdaadquote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus in dertig jaar tijd zijn we er in geslaagd om de epo-record te verbreken met ook betere voeding, betere plannen, ketonen, hoogtetrainingen enzovoorts. Met 13 seconden.
En dan halen we in drie jaar tijd massaal er nog ruim twee minuten van af. Gewoon omdat de effecten nu pas merkbaar zijn? De groei is niet een stukje en stukje eraf nee we halen gewoon enorme happen eraf overal.
Het eerste deel is zeker waar. Vooral voeding is een enorme gamechanger geweest. Vroeger (zelfs 10-15 jaar geleden) was 1 gel per uur voldoende en probeerde iedereen zich uit te hongeren. Nu zijn het er standaard 3-4 gels per uur, vanaf de start in een race, maar ook in trainingen. Iedereen eet enorm veel tijdens races en trainingen. Ik merk zelf ook dat dit echt veel verschil maakt. Ik heb zelf vorige week tijdens de Marmotte 17 gels genomen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus in dertig jaar tijd zijn we er in geslaagd om de epo-record te verbreken met ook betere voeding, betere plannen, ketonen, hoogtetrainingen enzovoorts. Met 13 seconden.
En dan halen we in drie jaar tijd massaal er nog ruim twee minuten van af. Gewoon omdat de effecten nu pas merkbaar zijn? De groei is niet een stukje en stukje eraf nee we halen gewoon enorme happen eraf overal.
Thijs gelooft er ook geen reet meer van.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 03:29 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DalL9gaqdiQ/
Thijs interviewt Gianetti.
'It's just Tadej. Just talent'
Dat zeg ik niet. Ik zeg nergens dat het nu allemaal clean is. Dat is nog nooit geweest in de wielersport, dus de kans dat dat weer niet het geval is, die is er zeker. Ik stelde alleen dat er allerlei dingen enorm verbeterd zijn door de jaren heen. Ik denk wel dat ik met de kennis van nu toen harder zou gefietst zou hebben destijds. Ook harder dan zonder die kennis, maar met de doping die destijds beschikbaar was.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |