abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2026 @ 11:32:55 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221281892
quote:
Vijf Nederlandse jongeren zijn in het Italiaanse Lazise beboet nadat zij na een avond stappen vernielingen zouden hebben aangericht in een openbare tuin. De jongeren werden enkele uren later opgespoord op hun camping, mede dankzij camerabeelden.

De vernielingen gebeurden in de nacht van dinsdag op woensdag in de openbare tuinen aan de Via Rosenheim, vlak bij het middeleeuwse kasteel van Lazise. Volgens de gemeente hadden de jongeren daarvoor meerdere uitgaansgelegenheden bezocht.

In het park werden bloemen en planten uit de grond getrokken en beschadigd. Nachtbewakers merkten de vernielingen al snel op. Met behulp van beveiligingsbeelden en de inzet van locoburgemeester Stefano Marai wist de lokale politie de groep woensdagochtend te achterhalen op de camping waar zij verbleven.

De vijf kregen gezamenlijk een boete van 1000 euro. Daarnaast moesten zij de volledige kosten betalen voor het herstel van de schade in de tuin. Dat bedrag is inmiddels voldaan, meldt de gemeente in een openbare verklaring.

Ook hebben de jongeren een excuusbrief aan de gemeente overhandigd. Daarin bieden zij hun excuses aan de inwoners van Lazise aan en schrijven zij dat zij de ernst van hun gedrag inzien.

Op sociale media reageren inwoners verdeeld. Sommigen uiten hun frustratie over het gedrag van toeristen, terwijl anderen hopen dat de excuses oprecht zijn. Een inwoner benadrukt dat het land gerespecteerd moet worden door zowel bewoners als bezoekers.

BRON

Waarom niet gelijk op het eerste het beste vliegtuig richting Nederland zetten ?
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 9 juli 2026 @ 11:34:25 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221281941
Wat dronken gasten die met een plantenbak aan de haal gaan halen het nieuws

Het is blijkbaar komkommertijd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221281980
quote:
Een inwoner benadrukt dat het land gerespecteerd moet worden door zowel bewoners als bezoekers.
Ah, in Italie heb je ook liefhebbers van open deuren.

Misschien kan hij ook nog even benoemen dat dit gedrag inaccettabile is.
  donderdag 9 juli 2026 @ 11:40:17 #4
3542 Gia
User under construction
pi_221282020
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juli 2026 11:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]
BRON

Waarom niet gelijk op het eerste het beste vliegtuig richting Nederland zetten ?
Gewoon 3 nachtjes in een Italiaanse cel laten brommen, of hoelang mag je iemand in voorarrest houden?
pi_221282138
Wat een troep zeg!

Gauw terugschoppen naar hun eigen land.
  donderdag 9 juli 2026 @ 12:10:08 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221282364
sukkels
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 9 juli 2026 @ 12:30:48 #7
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_221282480
Vies smerig tuig :r
pi_221282540
Nederlanders die zich misdragen in het buitenland.

Water is nat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')