abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221277458
quote:
Meld Misdaad Anoniem krijgt steeds vaker meldingen binnen over illegaal vuurwerk dat wordt opgeslagen of verhandeld. Vorig jaar ontving het meldpunt 928 meldingen, een jaar eerder waren dat er nog 589.

Gisteren hield de politie een 29-jarige man aan nadat in een kelderbox in Eindhoven een grote hoeveelheid professioneel vuurwerk was gevonden. De man had hiervoor geen vergunning. Drie straten werden uit voorzorg afgezet. Als het vuurwerk was ontploft, was de schade niet te overzien geweest, meldt de politie.

"Mensen zijn zich steeds meer bewust van de gevaren van illegaal vuurwerk, zeker na de explosie aan de Tarwekamp in Den Haag", zegt woordvoerder Marc Janssen van Meld Misdaad Anoniem tegen Nieuwsuur.
Bij die ramp in december 2024 kwamen zes mensen om het leven. Een deel van een Haagse portiekflat stortte in nadat een explosief tot ontploffing was gekomen. De aanslag was gericht op de bruidsmodewinkel van de ex-vriendin van de hoofdverdachte Moshtag B.

Ook de berichten over criminelen die met cobra's de woningen van hun slachtoffers opblazen om hen te intimideren, maken indruk op melders, aldus Janssen. Dat is volgens hem een mogelijke verklaring voor de stijging van het aantal anonieme meldingen.
Mensen doen verreweg de meeste meldingen over vuurwerk aan het eind van het jaar, richting oud en nieuw. Maar ook het aantal vroege anonieme meldingen over illegale vuurwerkopslag en -handel is toegenomen. In de eerste helft van dit jaar ontving de anonieme meldlijn 57 procent meer meldingen. Melders geven aan zich zorgen te maken over de veiligheid in de buurt en bang te zijn voor ontploffingen.

Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nsen-zien-de-gevaren
Opzich een goeie zaak denk ik.
Zoiets als in Eindhoven zal maar ontploffen.
Toch ben ik er van overtuigd dat er nog heel veel illegaals ligt en blijft liggen, helaas.
pi_221277846
Rondom oud en nieuw zal het nu zijn zoals nooit te voren... meer en meer illegaal... ben ik bang voor (niet voor het vuurwerk hoor, maar het gezeur er omheen)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221280167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 20:02 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Opzich een goeie zaak denk ik.
Zoiets als in Eindhoven zal maar ontploffen.
Toch ben ik er van overtuigd dat er nog heel veel illegaals ligt en blijft liggen, helaas.
Precies

Je kan het beter opslaan in Hengelo, die stad is immers overbodig, en ze hebben ervaring in de regio mocht het wel ontploffen
pi_221283560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 08:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Precies

Je kan het beter opslaan in Hengelo, die stad is immers overbodig, en ze hebben ervaring in de regio mocht het wel ontploffen
Enschede?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221283779
De "Verklik uw buren"-lijn!

Hoera! Het leukste telefoonspel sinds de Franse Tijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')