https://www.nu.nl/binnenl(...)-natuurgebieden.htmlquote:Staatsbosbeheer sluit vanaf 1 januari 2027 alle buitencentra in natuurgebieden. De centra gelden als informatie- en activiteitenpunt in zeven natuurgebieden in Nederland.
Het gaat om de buitencentra De Pelen, Almeerderhout, Oostvaardersplassen, Schoorlse Duinen, Sallandse Heuvelrug, Drents-Friese Wold en Boomkroonpad. De centra trekken jaarlijks zo'n 1,3 miljoen bezoekers, maar lijden structureel verlies sinds de subsidies in 2014 wegvielen.
Wandelaars kunnen in de centra terecht voor wandelroutes, activiteiten, informatie en eten en drinken. Staatsbosbeheer wil de centra vanaf 1 januari 2027 sluiten. Het centrum Almeerderhout vormt een uitzondering en sluit op 26 juli al vanwege het kleine aantal bezoekers.
De functie van de centra als contactpunt moet wel blijven bestaan, schrijft Staatsbosbeheer. De gebouwen worden gedeeld met andere bedrijven. Mogelijk wordt die samenwerking versterkt, zodat ze een blijvend ontmoetingspunt kunnen vormen. Maar het is nog niet duidelijk hoe dat eruit moet komen te zien. De Ondernemingsraad komt uiterlijk 1 oktober met een advies over de inrichting.
Staatsbosbeheer wil zich meer focussen op natuurbeheer, herstel van de biodiversiteit en bijdragen aan een oplossing voor het stikstofprobleem.
En hoeveel geld gaf je daar uit als je er even zat?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-natuurgebieden.html
Ontzettend jammer, vond dat altijd leuke centras om even te zitten tijdens een wandeling.
Waarom is het jou dan niet gelukt?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Over de laatste: het kan dus wel. Vrouw zijn, en dik, en kaal, en lesbisch en dan toch zo'n succes hebben.
Moet dit?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:04 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Waarom is het jou dan niet gelukt?
Wie zegt dat ik geen succes heb? Omdat ik niet met mijn kop op tv te zien ben?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:04 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Waarom is het jou dan niet gelukt?
Ah ja. Want ik kan de centras redden met mijn donaties.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:41 schreef Moonversion het volgende:
[..]
En hoeveel geld gaf je daar uit als je er even zat?
Het moet natuurlijk wel rendabel zijn, mensen gaan daar zitten en kopen daar niets, dat kan niet uit en daarom gaan ze dicht.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah ja. Want ik kan de centras redden met mijn donaties.
Hou op man, ik mag het toch wel jammer vinden zonder dat er gelijk gewezen hoeft te worden?
In het artikel staat dat vooral na de stopzetting van de subsidies ze het zwaar kregen, ik denk ook niet eerlijk gezegd dat zulke openbare ruimtes op de schouders van consumenten moeten rusten.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:30 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel rendabel zijn, mensen gaan daar zitten en kopen daar niets, dat kan niet uit en daarom gaan ze dicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |