Op dinsdag om 6 uur zijn we voor 1x állemaal voor Egypte. Voor het eerst in ons leven en vermoedelijk ook voor het laatst in ons leven. Ze spelen namelijk tegen Argentinië. Reken maar uit. Het is weer zo'n wedstrijd waar de hele wereld tegen 1 land is.
Nouja, tenzij je een verstokte Messi-fan bent. Maar verder is Argentinië de schopploeg die Kaapverdië uiteindelijk de das om deed, ieders favoriete landje na afgelopen weekend. Een heroïsche nipte 3-2 nederlaag voor de Kaapverdianen en de Argentijnen dus door, nadat ze in de groepsfase eigenlijk niet getest werden. Messi beperkte zich zowaar tot slechts 1 goal, waardoor hij nu op 7 staat. Nog altijd een prima aantalletje natuurlijk, daar mag Argentinië niet over klagen. Het valt wel op dat Lautaro noch Julian Alvarez een goal kunnen maken, maar dat Messi er al 7 heeft.
Ze spelen tegen Egypte. Niet echt een land dat ik vertrouw als het gaat om Argentinië uitschakelen. Tegen België met hoge intensiteit, maar daarna was het nivet veel. Australië werd ook slechts op 1-1 gehouden en er waren pingels nodig. Die namen ze beter, na een mislukte keeperswissel van Australië. Nee, Egypte is geen sprankelende ploeg. Ik durf wel te zeggen dat ik Egypte de minst boeiende ploeg van de laatste 16 vind.
Op de Spelen van 1928 was Egypte verdienstelijk in het schoonspringen, maar voetbal ging in Amsterdam wat minder goed. Een 6-0 nederlaag tegen Argentinië was het gevolg, maar goed, die zouden twee jaar later ook runner up worden op het eerste WK. Een vriendschappelijke ontmoeting in 2008 eindigde in 2-0 voor de Argentijnen. Egypte wacht dus nog altijd op de eerste goal tegen Argentinië. Messi was er toen overigens niet bij, dus bij zijn achtste kan hij wéér een nieuw land afstrepen waar hij tegen gescoord heeft.