Op dit moment is bij de nederlandse bank geen toestemming om vanuit Paypal account met iDeal op te waarderen. Waarom weet ik niet, maar op deze website van de Nederlandse bank staat Nederland er op dit moment niet bij. En daarom dat volgens de Nederlandse Bank de volgende website in Nederland niet werkt via iDeal of WERO:
p a y p al - o p w a a r d e r e n . n l
Wees terughoudend op dit moment met het opwaarderen via een objectief ingelogd account op PayPal.
Het goede nieuws is dat deze website valt onder de Nederlandse bank, hieronder vind je een link van uit welke landen er op dit moment wel mag worden opgewaardeerd.
https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTBI&relationNumber=R124325Nogmaals die hyperlink is er alleen om te laten zien welke landen wel PayPal op mogen waarderen met iDeal. Maar ik denk dat buiten Nederland er weinig andere landen zijn die iDeal accepteren.
Als je in Belgie woont of Duitsland heb je waarschijnlijk een heel andere methode.
Waar het op neer komt, als je de afgelopen dagen vanuit de PayPal website zelf op hebt geprobeerd te waarderen, dat het Deposito garantie stelsel op moment van schrijven niet geldig is voor Nederland.
Echter, ik krijg de opwaardeer pogingen nu langzaam teruggestort.
Als je PayPal wil gebruiken met een Pre-Paid tegoed net zoals ik, dan kan je heel voorzichtig alle opties bij PayPal bekijken, je kan dus de optie aangeven 'Andere Manier' in plaats van PayPal volledig toestemming geven om al je transacties in te zien volgens de banken PSD 2 wetgeving.
Het komt er op neer dat je heel voorzichtig moet zijn, je moet dus handmatig vanuit je eigen bank applicatie eerst geld over maken zonder toestemming tot al je transacties voor PayPal voor jouw bankrekening.
Je moet ook duidelijk controleren welke instanties toestemming hebben om jouw transactie gegevens in te zien voor de komende 6 maanden of afgelopen 2 jaar. Dat is de PSD2 wet.
Mijn ervaring is nu het volgende:
Bij de Nederlandse bank staat PayPal-Opwaarderen . nl op dit moment niet als erkend, dus je hoort in principe je geld terug te krijgen. En zoals aangegeven krijg ik nu 1 voor 1 mijn pogingen om PayPal op te waarderen met iDeal/Wero terug.
Dit is heel vervelend.
Ik zie dat ik nu de helft van mijn geld terug heb gekregen, en verwijs jullie hier ook bij de volgende topics en twekkels(.)net nieuwsbericht(en).
Tweakers-gebruikers melden problemen tussen iDEAL en PayPalDe oplossing is achteraf eenvoudig, let op bij het koppelen van je bankrekening aan PayPal, negeer de makkelijke opties, zodra je van PayPal een melding krijg 'Inzien alle transacties van je bank' volgens PSD wetgeving dan maak je een foute keuze. Probeer dan de andere optie.
De andere optie is dat je handmatig geld moet overmaken naar PayPal, maar ik mag daar niet over zeggen wat PayPal in hun ingelogde omgeving zegt.
De tijd van makkelijk je PayPal opwaarderen lijkt voorbij te zijn.
Wat ik niet begrijp is waarom Nederland op dit moment de enige is die niet met iDeal op kan waarderen, en ik begrijp helemaal niet waarom Nederland de enige is waar de erkende PayPal website blijft doorlinken naar primair opwaarderen met iDeal/Wero.
Einde mededeling.
Voor jou kan het op dit moment werken, voor anderen niet. De Nederlandse Bank zal eerst echter het onderstaande goed moeten keuren, wat op moment van schrijven niet werkt.
quote:
Online Payments Stichting is als derdengelden entiteit gelieerd aan Online Payment Platform B.V. en wordt derhalve door De Nederlandsche Bank in haar toezicht betrokken. Online Payments Stichting (Foundation) is as escrow party related to Online Payment Platform B.V. and in that matter supervised by De Nederlandsche Bank.
Gezien de Nederlandse Bank garant staat hoop ik dat je je geld als een bal op een muur afgekets terugkrijgt. Als ze dat niet doen verliezen ze ook hun licentie in andere landen in Europa.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars:
https://tinet.nl