abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 5 juli 2026 @ 22:43:16 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221248904
De laatste keer nachtwerk doordeweeks, het slechtste van het WK zit er eindelijk op. Nog 1 keer nachtwerk hierna, maar dan wel in het weekend. Wel met een enigszins aantrekkelijk affiche, vooral voor onze zuiderburen. Een pittige als je om 6 uur in de ochtend weer een taart in elkaar moet zetten.

De Verenigde Staten begonnen vrij aardig tegen Paraguay, maar daarna was het vooral zakelijk in de 2 relevante wedstrijden. Turkije tel ik even niet mee, dat was met een B-elftal. Kan hoogstens het momentum breken. Tegen Bosnië was er nog een momentumbreuk: Een terechte rode kaart voor Balogun, al was het ook wat ongelukkig. Donald Trump, voetbalkenner pur sang, vond het echter geen rood en hee, plots is de daarop volgende schorsing teruggedraaid. Het is een schande, een corrupt feestje, flauwekul. Ter compensatie kijk ik deze pot niet live.

België is ook een schande voor de voetballiefhebber. Dat ze het sympathieke Senegal uitschakelde was een mooi lesje er altijd in blijven geloven, maar ook een lesje pure mazzel dat de keeper ineens in paniek raakte nadat Senegal 75 minuten beter was en er toevallig net daarvoor 1 aanval lukte. En dan ook nog een pingel in de laatste minuut, al waren ze in de verlenging niet meer slechter dan Senegal. Met dit spel ga je de achtste finale normaal niet overleven. Het scheelt wel al veel als Lukaku in de spits staat. Zullen ze daar eindelijk mee beginnen?

In maart stond deze wedstrijd al op het programma en toen werd het 5-2 voor België, ergens zijn ze dus toch favoriet. Al geldt ook dat de VS nu thuis speelt met iets meer man er achter. In 2014 stond dit ook op het programma, toen won België met 2-1 met alle doelpunten in de verlenging in de achtste finale. De voortekenen zijn gunstig voor onze zuiderburen. Alleen in 1930 won de VS, dat voelt alweer best lang terug.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 5 juli 2026 @ 23:09:13 #2
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_221249369
verloren zaak deze match .... -O- triest wel om eerlijk te zijn...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_221249469
Trump bemoeit zich ermee en Balogun mag weer spelen :') :r :') :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 5 juli 2026 @ 23:27:46 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_221249670
Denk niet dat België deze pot mag winnen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_221250420
belgie moet na het volkslied van het veld lopen
pi_221250583
Hup België dan maar, maar ik denk niet dat België dit mag winnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 6 juli 2026 @ 00:36:26 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221250602
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221250611
Ik ben voor België, gewoon alsnog winnen
pi_221250640
Als België wint, ga ik ook taart maken.
pi_221250684
Trump is er helemaal niet mee bezig of een rode kaart terecht is, die weet nauwelijks wat soccer is, die wil alleen maar dat de VS wint.

En Infantino is zo'n lul dat hij braaf doet wat de baas wil. Dikke middelvinger naar het kleine België dus.
pi_221250697
Eigenlijk zou België zich moeten melden, om daarna gewoon te weigeren om te spelen.

Ongeveer net als Neeskens & Krol dat deden in 1978, gesteund door coaches Happel en Zwartkruis, bij de WK-finale tegen Argentinië, toen René van de Kerkhof, die vanaf de 2e wedstrijd met een polsbandage had gespeeld, volgens de Argentijnen en ook volgens hufterschijts Gonella niet mee mocht doen als hij die bandage wederom om zou houden.

Dat werkte wel. De bezwaren werden uiteindelijk ingeslikt.

Ik heb ongeveer 20% van de wedstrijden gezien dit toernooi, voor mij een laagterecord.
Als inderdaad blijkt dat dit een 1-2-tje was tussen Trump en Infantino (en dat zou me helemaal nix verbazen), dan is het voor mij wel klaar.
Daar ligt echter geen hond wakker van, en terecht.

Maar België en de UEFA zijn dan wat mij betreft gerechtigd om zich uit de FIFA terug te trekken.
Dat zou ik wel geweldig vinden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221250713
Wat lees ik nou? Trump heeft Infantino gebeld om de schorsing van Balogun (rode kaart) terug te draaien voor deze wedstrijd. En Infantino geeft toe? Wat is dit voor corrupte bananenrepubliek-bende????

Edit: sorry, ik had de vorige posts nog niet gelezen. Jullie zijn er ook al mee bezig.
pi_221250718
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 01:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat lees ik nou? Trump heeft Infantino gebeld om de schorsing van Balogun (rode kaart) terug te draaien voor deze wedstrijd. En Infantino geeft toe? Wat is dit voor corrupte bananenrepubliek-bende????

Edit: sorry, ik had de vorige posts nog niet gelezen. Jullie zijn er ook al mee bezig.
Trump: "I'm gonna make you an offer you can't refuse."
Infantino: "Uhhh... alrite."
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')