De Amerikanen lieten gisteren een bloeduitstorting op mijn pols veroorzaken. Ik heb ze wel door.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je echte kwaliteit wil dan ga je naar Dynalogic, want die leidinggevende staat aan de top van de American Gods foodchain.
Nou daar merk ik bij PostNL weinig van. De prijzen blijven maar stijgen, en de kwaliteit van dienstverlening gaat zienderogen achteruit.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:21 schreef cherrycoke het volgende:
Elke pakketdienst wil de goedkoopste zijn. Liefst nóg goedkoper dan goedkoop, met extra korting, omdat dat aantrekkelijk is voor de bedrijven die de bezorging inkopen.
Als je niet zo heel mobiel bent is het een ramp als ze niet meer bij je thuis aanbellen (wat al snel gebeurt als je niet beneden woont) en dan maar moet afwachten waar ze het dumpen.quote:Op zondag 5 juli 2026 15:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Pakketdiensten zijn nog nooit beter geweest dan nu. Als ik naar DHL en PostNL kijk tenminste.
Het is al veel makkelijker om tijdens een bestelling al direct iets naar een afhaalpunt of pakketkluis te laten sturen.
Paar jaar geleden ging dat gewoon niet, dan kwamen ze eerst voor niks aan de deur. En daarna kon je dan pas kiezen om het bij een afhaalpunt te laten bezorgen.
En gisteren nog iets besteld bij Amazon waar ik geen haast mee had, blijkt vandaag al bezorgd te zijn door DHL op een zondag. Ook handig dat DHL altijd 's avonds nog levert als ik vaak wel thuis ben.
Dus wat LUL je nou TS.
Het zal misschien regio afhankelijk zijn, maar ik heb nergens last van. En ik heb gewoon een auto en alle pakketpunten zijn goed te bereiken op mijn woon-werk route dus die fuckers krijgen mij niet klein !!quote:Op zondag 5 juli 2026 15:15 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Als je niet zo heel mobiel bent is het een ramp als ze niet meer bij je thuis aanbellen (wat al snel gebeurt als je niet beneden woont) en dan maar moet afwachten waar ze het dumpen.
Afhaalpunten zijn helaas ook onbetrouwbaarder geworden. Bij een pakketautomaat kan het vaker niet dan wel worden afgeleverd, pakketpunten zitten vaak ook vol, en dan ben je aan de goden overgeleverd waar het dan wel terecht komt, bij DHL vaak zelfs het depot waar ze de route vandaan rijden, want dan hoeven ze het niet opnieuw mee te nemen. Dat is altijd een of ander verlaten industrieterrein waar je zonder auto eigenlijk niet kan komen, zeker niet in het weekend omdat de woon-werk buslijnen die nog enigszins in de buurt komen dan niet rijden.
Nee, die bezorgers krijgen zo weinig tijd om het te bezorgen, dat ze het overal maar neergooien. Ik doe het liever naar een pick up point.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:21 schreef cherrycoke het volgende:
Elke pakketdienst wil de goedkoopste zijn. Liefst nóg goedkoper dan goedkoop, met extra korting, omdat dat aantrekkelijk is voor de bedrijven die de bezorging inkopen.
DPD. DHL. UPS. Ampère. PostNL.
Het maakt uiteindelijk geen bal uit. Het is overal hetzelfde verhaal.
Waarom? Omdat er nauwelijks nog een fatsoenlijke boterham aan te verdienen valt. Ze concurreren elkaar compleet kapot op prijs. De opdrachtgever wil steeds goedkoper inkopen, de pakketdienst moet daarin mee, en uiteindelijk wordt de rekening betaald door de mensen die het echte werk doen: de bezorgers en de medewerkers in de operatie.
De marges verdwijnen, de werkdruk stijgt, de verwachtingen worden steeds hoger en de kwaliteit komt onder druk te staan. Toch blijft iedereen doen alsof nóg goedkoper de oplossing is.
Het resultaat? Een race naar de bodem waarin niemand echt wint.
Ik bestel best wel wat en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het voor de deur neergegooid hebben. Ze bellen altijd aan. Goed, je moet wel zo ongeveer naar de deur rennen, maar tot nu toe altijd netjes alles in mijn handen afgegeven.quote:Op zondag 5 juli 2026 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, die bezorgers krijgen zo weinig tijd om het te bezorgen, dat ze het overal maar neergooien. Ik doe het liever naar een pick up point.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |