abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221230926
Vannacht was een nacht om nooit te vergeten. Het kleine Kaapverdië die het grote Argentinië op de knieën had gekregen.
Ik ben geen Cabo maar vannacht stond ik alleen in de huiskamer te vloeken en te juichen alsof ik een inwoner van dat eiland was.

Wat een fenomenale wedstrijd was dat met een heldenrol voor Vozinha die aan het keepen was alsof hij al jaren onder de lat stond van een internationale topclub.
Ook enorm veel respect voor Lopes en Sidny Cabral die misschien wel het mooiste doelpunt maakte op het WK tot nu toe en hoe hij het dan viert door de tribune op te rennen en zijn vrouw te omhelzen.
Ik ben normaal niet zo’n emotioneel type maar ik kon het niet laten om een traantje weg te pinken na de gelijkmaker in de verlenging.
Helaas kwam het sprookje ten einde door een doelpunt in de laatste minuten van de verlenging.
Ik dacht op dat moment dat het over was voor Kaapverdië en dat ze het zouden opgeven.
Het was helaas ook over voor Kaapverdië maar van opgeven was geen sprake.
Zelfs in de laatste minuten tegen de vedettes van Argentinië geloofde men er nog in en gaven ze werkelijk alles om toch nog de verlenging eruit te slepen. Ik durf te wedden dat heel Argentinië met samen geknepen billen naar de laatste minuten heeft gekeken.

Uiteindelijk floot de scheidsrechter af en zo schreef het kleine Kaapverdië voetbalgeschiedenis.
Zelfs toen ze terug naar de kleedkamer gingen kregen ze van de Argentijnse fans nog een welverdiend applaus.
Het is lang geleden dat ik zo heb meegeleefd met een wedstrijd, zelfs met het Nederlands elftal is het echt jaren geleden dat ik door zo’n emotionele rollercoaster ben gegaan.
Wat een wedstrijd, wat een prestatie en wat een mooi einde van het avontuur van Kaapverdië.
Ze hebben geen wedstrijd verloren in de reguliere speeltijd en dat deden ze tegen grote voetballanden zoals Spanje, Uruguay, Saudi Arabië en natuurlijk Argentinië.
Ze hebben het WK niet gewonnen maar voor mij zijn ze de absolute winnaars van het WK.
Dankjewel Kaapverdië voor de fenomenale wedstrijd tegen Argentinië, deze wedstrijd zal voor altijd in mijn geheugen zitten en jullie hebben eigenhandig jullie land voorgoed op de kaart gezet.
Respect!
pi_221231173
Enorm jammer dat ze niet hebben gewonnen, was zeker verdiend! Wel strijdend ten onder, kan Nederland nog wat van leren.
pi_221231250
Nederlands elftal moet zich kapot schamen voor hun instelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')