BRONquote:A dad screamed when he realized he'd left his toddler in the car all day instead of dropping him off at a Florida early education center. As an investigation into the 18-month-old boy's death continues, the academy's owner shared her sorrow for the grieving parents.
“This is a tragedy that happened to them and to all of us,” Leslie Novoa, the owner and director of the A World of Discovery Academy, told the South Florida Sun Sentinel earlier this week.
The toddler, who has not been publicly identified, attended the bilingual early childhood education center, as did his older sibling, Novoa told the paper, adding that she's known the “very loving and caring family” for six years now.
The mother and father would alternate who would bring the children to the daycare center, she said.
According to Novoa, on Monday, June 29, the parents said their older child would not be dropped off, so when their younger child didn't arrive, staff members didn't think anything was amiss, the Sentinel reported.
Unbeknownst to them, that morning the father intended to drop the little boy off at the academy but forgot he was in the vehicle and went to work, the director told the paper. When he returned to the center that afternoon, he expected his son to be waiting for him.
The man realized what occurred only when he opened the back door.
“He opened the door, then slammed it shut,” Novoa told the paper. “And he let out this scream.”
After Novoa saw the child in the car, she instructed someone else to call 911.
At 5:39 p.m. local time, first responders were dispatched to A World of Discovery Academy located at 7025 NW 4th Street in Plantation, following a “report of a deceased child in a vehicle,” the Plantation Police Department said in a news alert.
When firefighters arrived, they confirmed the child was dead.
“Plantation Police detectives responded to the scene,” authorities continued, “and an investigation into the death is underway.”
The Plantation Police Department and the Broward County Office of Medical Examiner and Trauma Services did not immediately respond when contacted by PEOPLE for comment about the ongoing investigation.
Last year, there were 31 child hot car deaths in the United States, according to the National Safety Council.
“On average, 37 children under the age of 15 die each year from heatstroke after being left in a vehicle,” the agency continued. “Nearly every state has experienced at least one death since 1998. In both 2018 and 2019 a record number of 53 children died after being left in a hot vehicle.”
Druk, druk, druk. Zoveel te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
Hoe kan je in godsnaam je kind vergeten af te zetten of dat het in de auto zit![]()
Arm kind
Eens. Mannen zijn over het algemeen veel minder zorgzaam dan vrouwen. Ze hebben zeker hun eigen rol, want vrouwen kunnen hun kinderen ook niet alles bijbrengen. Maar het zorgzame instinct is bij vrouwen meestal sterker ontwikkeld.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:31 schreef Kottnauer het volgende:
Mannen zijn van nature toch minder geschikt om voor hun kinderen te zorgen dan vrouwen, denk ik.
Het zijn meestal vaders die hun kind in de auto vergeten, geloof ik.
De woke-religie wil ons laten geloven dat mannen en vrouwen gelijk zijn, maar dat idee wijkt af van de natuurlijke verdeling van zorgtaken.
Eigenlijk is het dus de schuld van de vrouwen, zij moesten zo nodig carrieretijgers worden en kijk nou wat er van komt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:31 schreef Kottnauer het volgende:
Mannen zijn van nature toch minder geschikt om voor hun kinderen te zorgen dan vrouwen, denk ik.
De woke-religie wil ons laten geloven dat mannen en vrouwen gelijk zijn, maar dat idee wijkt af van de natuurlijke verdeling van zorgtaken.
Toch doen alleenstaande vaders het beter dan alleenstaande moeders.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 13:31 schreef Kottnauer het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:39 schreef silverhill het volgende:
[..]
Toch doen alleenstaande vaders het beter dan alleenstaande moeders.
Bron? Ik zie hier in de praktijk dan weer het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bron?
Plus in de praktijk zie ik dat alleenstaande vaders veel meer hulp krijgen van familie en buren dan vrouwen (oppas, koken, poetsen, was,...). Bij een vader vind iedereen het oh zo knap, bij een moeder vinden ze dat ze het allemaal maar zelf moet kunnen..
Dit. Als mij dit zou overkomen zou dit voor mij voldoende zijn om mezelf op te hangen. Het lijkt me onmogelijk om normaal verder te leven met zoiets op je geweten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Verschrikkelijk voor die man. Hoe moet die in godsnaam verder met zijn leven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |