Ik verhuur mijn Seat via snappcar. Ik rij er zelf vrijwel nooit in, maar is toch wel handig om dat ding niet te laten verroesten.
Ik had onlangs een bijzondere situatie die ik even wil toetsen hier.
Enige tijd geleden heb ik mijn auto verhuurd voor 1 dag. De persoon wilde het verlengen met nog 1 dag, maar deed dat door een nieuwe boeking te maken en niet te verlengen.
Ik had vooraf al het gevoel dat dat niet helemaal flexibel zou gaan werken, omdat je een boeking altijd moet afsluiten en een nieuwe boeking moet starten. Dat heeft de huurder dus niet gedaan. In de snappcar app werd boeking 1 niet afgesloten en boeking 2 niet gestart, terwijl de huurder dus wel al aan boeking 2 was begonnen.
Toen de huurder de auto op de 2e huurperiode terugbracht, zag ik hoeveel km'ers er in totaal gereden waren. Waarbij ik ook gezien heb dat de huurder in huurperiode 1, veel meer kilometers heeft gereden dan tijdens huurperiode 2.
Per dag krijg je 100 vrije km'ers van mij.
De huurder heeft dus 265 km'ers gereden tijdens boeking 1 en minder dan 25 km'ers gereden tijdens boeking 2.
Nu heeft de huurder geklaagd bij Snappcar en die vind dat het aantal gereden kilometers verdeeld moet worden over beide huurperiodes. Hier had de huurder namelijk vooraf nog over gebeld bij Snappcar en akkoord gekregen.
Ik wijs vooral Snappcar op hun eigen voorwaarden en zeg dat er sprake is van 2 boekingen en dat ik recht heb pop 165 (extra gereden kilometers) * 0,15 cent = 24,75 euro.
In eerste instantie heeft Snappcar de extra gereden km'ers uitbetaald, maar door een klacht van de huurder uiteindelijk weer ingehouden via mijn creditcard, wat volgens mij ook niet zomaar mag.
Wie heeft hier gelijk?
[ Bericht 1% gewijzigd door Viesdik op 03-07-2026 11:40:01 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.