abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2026 @ 15:02:12 #76
508118 444
Verdronken in de menigte
pi_221243573
Ik drink geen melk.
Alleen in de menigte, een mes in mijn hand. Het bloed stroomt, ontsnapt uit diepe wonden, geslagen door het leven zelf.
Het leven eindigt wanneer de dood zijn werk heeft voltooid.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 15:38:17 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_221294305
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 09:19 schreef heywoodu het volgende:
Op zich wel jammer, zo'n belerend vingertje dat suggereert dat je een soort slecht mens bent als je melk drinkt motiveert wel enorm weinig om eens over alternatieven na te denken :{

Als er een alternatief is voor gewone melk dat exact hetzelfde smaakt en niet echt duurder is wil ik dat best wel natuurlijk. Net als met vlees, ik heb nog geen alternatief gevonden dat exact hetzelfde smaakt en dezelfde structuur heeft, maar als het er is, doe maar hoor.
Ik snap dat ‘exact hetzelfde’ nooit zo goed. Een melk alternatief zal nooit hetzelfde smaken, dus dat zal in het begin anders zijn. Het kan wel ‘exact hetzelfde’ behoefte vervullen.

Toen ik koffie leerde drinken was dat met veel suiker. Smaakte de koffie hetzelfde toen ik de suiker weg liet? Natuurlijk niet en ik vond dat in het begin niet lekker. Maar naar twee weken? Helemaal prima. Nu smaakt koffie met suiker juist vies. De zwarte koffie vervult exact dezelfde behoefte als koffie met suiker destijds.

Melk gebruikte ik voor de havermout (overnight oats) en voor af en toe een glas. Mijn overnight oats heeft dusdanig veel ingrediënten dat ik geen verschil proef met sojamelk.

Ik had soms wel echt zin een glas melk en dan was sojamelk wel even wennen. Maar nu smaakt sojamelk even goed (niet hetzelfde) en vervult het dezelfde behoefte.

Dus dan heb je iets wat in dezelfde behoefte voorziet maar minder milieuschade en dierenleed veroorzaakt. Oh, en het is nog gezonder ook.

Bekijk deze YouTube-video
I am a black hole shitting into the void
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')