abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 30 juni 2026 @ 23:01:51 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221201094
Nog zo'n EUROPESE kraker. Al is dit zo'n affiche dat eigenlijk alleen maar teleur kan stellen. Ik herinner me nog de saaiste wedstrijd ooit. Daar komen we zo wel op. En er zijn nog wel wat figuren van toen er nog steeds bij. Ach ach ach. En dan ook nog weer op zo'n baggertijdstip.

Portugal vind ik niet geniaal voor de dag komen. Gelijkspelletje tegen Congo, wel redelijk overtuigend tegen Oezbekistan, Ronaldo was helemaal terug enzulks. Nouja, die hebben we tegen Colombia weer totaal niet gezien. Daar verdienden ze te verliezen, maar Colombia zat niet op scoren. Dat gaat echt een probleem zijn, maar dat is voor morgen. Het swingt niet en overtuigt mondjesmaat, maar voorlopig lijkt het allemaal net voldoende voor Portugal. Al zitten ze wel in een lastig deel van het schema door de tweede plaats die ze hebben verkregen door die twee gelijke spelen.

Kroatië heeft hetzelfde probleem, maar vond ik nog wel een tandje zwakker dan Frankrijk. Tegen Engeland een halve wedstrijd bijbenen door twee wondergoals, om vervolgens met 4-2 weggespeeld te worden. Tegen Panam vond ik ze eigenlijk de mindere en tegen Ghana.. het was niet echt slecht, maar je had ook niet het gevoel dat ze middelmaat zomaar even opzij konden zetten. Ik heb er niet veel vertrouwen in.

De historie zegt niet veel goeds. Ik denk bij deze twee toch altijd aan 2016. 115 minuten keken we naar groeiend gras. Echt nul kansen gezien in die tijd. In minuut 116 mist Perisic een reuzenkans en uit de daarop volgende aanval scoorde Quaresma de beslissende. De weg lag open met een pretloting en Portugal zou het EK winnen na een derde plaats in de groep waar ze er zelfs een tijdje virtueel uitlagen in de laatste speelronde. Het rood-wit-blauw van Kroatië is sowieso een aardige prooi voor Portugal, blijkbaar niet de geweldige driekleur om tegen dat land op te moeten boksen. In 1996 ook al verloren op het EK, daarna nog 2 vriendschappelijke potjes verloren tot die drama-dag in 2016. Daarna ook al 2 nations league-ontmoetingen, met 3 overwinningen voor Portugal en 1 gelijkspel. Ja, er was wel 1 overwinning in een volledig vrienschappelijk potje tussendoor. Maar het is al net zo'n angstgegner voor Kroatië als dat het is voor ONS, dat vervelende Portugal. Hopelijk kunnen ze er mee afrekenen. Of niet, als je voor Portugal bent.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')