abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 30 juni 2026 @ 22:48:46 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221200991
Een Europese clash. Dan is er één voordeel: Er kan maar één Europees team uit. Want er zijn er al wel een paar gesneuveld, WIJ incluis. Het is wel de vraag of het een groot land is, of een minder groot landje. Een land dat veel rondbreit, of een land dat zich vooral stug en degelijk probeert te tonen. Ik ben van beide nog niet écht op de indruk.

Spanje namelijk, dat speelde 0-0 tegen Kaapverdië en een moeizame 1-0 tegen Uruguay, dat defensief tegen Saudi-Arabië en Kaapverdië toch niet uitblonk. Een miskleun van flop van het toernooi Muslera was er voor nodig om Spanje aan die overwinning te helpen. Tegen de Saoedi won Spanje wel overtuigend, met 4-0. Het is hoe het bij Spanje werkt, denk ik. Als ze een goal scoren dan opent de ketchupfles. Maar zoeken naar die goal, oeioei. Dat kost een hoop moeite, en we zien een hoop gebrei. Ik word daar zo moe van bij Spanje. Tel daarbij op dat Spanje (net als Duitsland en Italië) sinds hun WK-winst geen KO-wedstrijd meer hebben gewonnen op het WK. Dat is ook dit toernooi weer in stand gehouden. Ik vrees.

Maar ja, Oostenrijk. Is dat nou dat levensgevaarlijke topland waar Spanje van gaat verliezen? Dat lijkt me eigenlijk niet. Oostenrijk was middelmatig tegen Jordanië en had moeite met diens counters, was niet geweldig tegen Argentinië, al was het nadeel dat het snel achter kwam. Desalniettemin daarna niets laten zien. En tegen Algerije voldeed een gelijkspel. Dat gebeurde. Vraag niet hoe. Maar Oostenrijk overleefde in de slotseconden, nadat we een half uur dachten aan een salonremise maar het toch 2-3 werd.

16 keer eerder speelden Oostenrijk en Spanje tegen elkaar. 1x op het WK van 1978, toen werd het 2-1 voor Oostenrijk. Magere jaren voor Spanje toen. Daarna werden ze weer beter en in de 3 kwalificaties waarin ze speelden won Spanje 5x en pakte Oostenrijk 1 puntje, dat was in 2002. Daarna hebben ze 1x vriendschappelijk gespeeld: 5-1 voor Spanje in 2009. Het werd ook wel eens 4-5, dat was in 1936. Bijzondere tijden zullen we maar zeggen. In 1999 vielen er ook 9 goals in de EK-kwalificatie, maar die werden wel allemaal gescoord door Spanje. Nu weer? Dan hebben we in ieder geval niet te veel gebrei.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')