quote:Ilayda
De 13-jarige Ilayda is sinds zondag 28 juni 2026 vermist uit Houten. Zij is het laatst gezien Castellumpad bij station Houten Castellum. Mogelijk is zij vertrokken in de richting van de wijk de Polders.
Signalement:
Leeftijd: 13 jaar
Lengte: 167
Huidskleur: lichte huidskleur
Haarkleur: lang donkerblond haar in pijpenkrullen
Kleding: zwart vest met witte letters 'Hoodridge’ op voorkant; Zwarte tanktop; Lange zwarte wijde katoenen broek; Zwarte asics gympen; Klein wit Louis Vuitton tasje.
Postuur: volslank
Heb jij informatie over de vermissing van Ilayda? Weet je waar zij is? Bel de opsporingstiplijn op 0800-6070. Ziet u haar nu? Bel dan 112
Liever anoniem? Bel dan naar Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.
https://www.politie.nl/ve(...)uni/pl09002026224771
quote:Ouders vermiste Ilayda (13) doen wanhopige oproep: 'Willen niks anders dan dat ze thuis is'
Houten - De ouders van het vermiste 13-jarige Ilayda uit Houten hebben er een aantal slapeloze nachten op zitten sinds het meisje zondagavond van de aardbodem lijkt ze zijn verdwenen. Het meisje was op weg naar huis maar kwam daar nooit aan. Haar ouders willen maar één ding en doen een oproep: “Wij missen haar verschrikkelijk en willen niks anders dan dat ze thuis is."
“Papa en mama, ik ben de tijd vergeten maar ik kom er nu aan.” Dat zijn de laatste woorden die Ilayda tegen haar ouders zei in een telefoontje op zondagavond. Het meisje was rond 21.30 uur op weg naar huis vanaf winkelcentrum Castellum toen haar locatietracker er opeens mee ophield ter hoogte van Cultuurhuis Schoneveld.
Sinds haar verdwijning is er radiostilte en dat zorgt voor radeloze taferelen bij haar ouders. Vader Maurice op dinsdag: “We hebben hooguit drie uur geslapen sinds zondag. We maken ons heel veel zorgen.”
Vermist
In de zoektocht naar de tiener zette de politie een vermist-bericht online met de vraag om uit te kijken naar het 13-jarige meisje van 1,67 meter met lange donkerblond haar in pijpenkrullen en een zwart vest met in witte letters ‘Hoodrich’ op de voorkant.
Haar vader wil nog wel iets aan die beschrijving toevoegen. "Als meisje is ze echt vrolijk, zorgzaam en humoristisch. Het is echt een geweldige jongedame."
De ouders van de tiener maken zich zorgen dat het meisje iets is overkomen. Zij willen maar een ding: "We willen niks anders dan dat ze thuis is en dat ze veilig thuis komt zodat we samen een kop thee kunnen drinken en haar kunnen helpen als ze ergens mee zit.”
100 man om te zoeken
Een lichtpuntje is dat de ouders er niet alleen voor staan. De vermissing van het meisje heeft een heel netwerk op de been gebracht van mensen die haar graag thuis willen zien.
Sommige mensen dragen een steentje bij door haar vermist-bericht te verspreiden in appgroepen, op sportverenigingen, en op school. En er zijn ook Houtenaren die eropuit trekken. Maurice: “Wij hebben al meer dan honderd mensen die aan het zoeken zijn sinds zondag. Vrienden van ons hebben Houten en Utrecht in wijken onderverdeeld en zoeken in die wijken.”
https://www.rtvutrecht.nl(...)-dan-dat-ze-thuis-is
quote:Ilayda (13) belt dat ze naar huis komt, maar verdwijnt onderweg: ouders uit Houten leven in nachtmerrie
Haar ouders zijn ten einde raad. Hun 13-jarige dochter Ilayda belde zondagavond om half tien naar huis om te zeggen dat ze de tijd was vergeten, maar dat ze er nu aankwam. Sindsdien is het meisje uit Houten van de aardbodem verdwenen.
„Ilayda moest om half tien thuis zijn’’, zegt haar vader Maurice. „Ze was met een vriendin naar het winkelcentrum Castellum gegaan. Ilayda had haar locatie gedeeld, dus ik kon op mijn telefoon zien dat ze inderdaad naar huis ging. ‘Die zal er zo wel zijn’, dacht ik nog. En ik heb mijn telefoon weggelegd, ik maakte me verder geen zorgen. Maar na een kwartier was ze er nog niet.’’
Ergens tussen Castellum en De Polders, de wijk in Houten waar Ilayda met haar ouders woont, is het contact abrupt verloren gegaan. ,,Ze moet op dat moment in de buurt zijn geweest van cultuurhuis Schoneveld. Maar haar locatie bleek uitgezet en toen ik haar belde kreeg ik meteen haar voicemail. Sindsdien hebben we niks meer gehoord.’’
Verteerd door ongerustheid
Ilayda’s ouders worden verteerd door ongerustheid en hebben sinds zondagavond half tien niet meer dan een paar uurtjes slaap kunnen vatten. ,,Om en om, want we willen dat één van ons sowieso telkens bereikbaar is. Dit zijn loodzware en emotionele dagen’’, zegt vader Maurice.
Behalve de recherche zijn intussen ook vrienden en bekenden van Ilayda’s ouders al enkele dagen aan het uitkijken naar het meisje. Een oproep met haar signalement wordt gedeeld in talrijke appgroepjes. Vrienden hebben Houten in wijken ‘verdeeld’. Elk van hen is in die wijken op zoek gegaan, totnutoe zonder succes.
De vriendin waarmee Ilayda zondagavond naar Castellum was, woont zelf in de buurt van de Rietplas in Houten-Zuid. ,,Ze hebben gewoon gedag gezegd tegen elkaar en zijn los van elkaar naar huis gegaan. Dat andere meisje heeft niets vreemds gezien of gemerkt.’’
Politie vraagt camerabeelden
Vader Maurice richt zich in appjes tot mensen die nabij Castellum wonen: ,,De politie heeft interesse in camerabeelden van zondag waarop ze te zien is, ook voor de verdwijning. Graag contact opnemen met de politie als er informatie is. Er is een team vanuit de districtsrecherche bezig met het onderzoek: zij hebben ook meer aan informatie dan wijzelf.’’
Ilayda’s moeder is Turkse van geboorte, ook in die gemeenschap van vooral Turkse expats wordt volgens vader Maurice naar het meisje gezocht. ,,Haar school, college De Heemlanden, heeft inmiddels een brief naar alle ouders gestuurd om en te informeren. We hebben ook alle andere plekken aangeschreven waar Ilayda ook maar enigszins bekend is, zoals scHouten en volleybalvereniging Taurus. Dit is echt een nachtmerrie voor ons, waaruit we hopelijk heel snel ontwaken.’’
Volgens het signalement dat de politie heeft verspreid is Ilayda 1 meter 67 lang en heeft ze lang, donkerblond haar in pijpenkrullen. Op het moment van verdwijnen droeg ze een zwart vest met witte letters ‘Hoodridge’ op de voorkant, een zwarte tanktop en een lange zwarte wijde katoenen broek. Ze had een klein wit Louis Vuitton-tasje bij zich.
https://www.ad.nl/houten/(...)achtmerrie~a5389686/
quote:
Had haar nooooit 13 gegeven. Op die ene foto makkelijk 19 a 20quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:23 schreef maily het volgende:
13?!![]()
Hopelijk weer gauw en ongeschonden thuis.
Ik zie een jong meisje met heel veel makeup, maar lijkt eerder 15 ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:25 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
[..]
Had haar nooooit 13 gegeven. Op die ene foto makkelijk 19 a 20
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:23 schreef maily het volgende:
13?!![]()
Hopelijk weer gauw en ongeschonden thuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |