Mja, veel sectoren in Nederland draaien op arbeidsmigranten, omdat er geen Nederlanders voor te vinden zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook onzin dat de massa-migratie is om arbeids- of huizentekorten op te lossen. Dat is achteraf bedacht. In Nederland is dit net wat geloofwaardiger, alhoewel migranten netto voor werk zorgen
De vraag is: kan het zonder. Ik denk het wel en zo niet dan kan je je afvragen of zo'n sector bestaansrecht in ons land heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, veel sectoren in Nederland draaien op arbeidsmigranten, omdat er geen Nederlanders voor te vinden zijn.
Nee, geen Nederlanders onder de arbeidsvoorwaarden die geboden worden. En dan moet dat werk dus gewoon verkassen naar een land waar wel mensen gevonden kunnen worden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:19 schreef Wantie het volgende:
p te lossen. Dat is achteraf bedacht. In Nederland is dit net wat geloofwaardiger, alhoewel migranten netto voor werk zorgen
Mja, veel sectoren in Nederland draaien op arbeidsmigranten, omdat er geen Nederlander
Jij wil ook een miljoen migranten hier zien die allemaal een verblijfsvergunning krijgen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Goed plan laat goede resultaten zien. Spanje gidsland!
We kunnen inderdaad uitstekend zonder de bouwsector in Nederland...quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:56 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
De vraag is: kan het zonder. Ik denk het wel en zo niet dan kan je je afvragen of zo'n sector bestaansrecht in ons land heeft.
Dus bijvoorbeeld geen Nederlands vlees meer, maar alles uit China importeren...quote:Op donderdag 2 juli 2026 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, geen Nederlanders onder de arbeidsvoorwaarden die geboden worden. En dan moet dat werk dus gewoon verkassen naar een land waar wel mensen gevonden kunnen worden.
Dit is echt het meest afgezaagde riedeltje van de werkgevers.
Je krijgt sowieso geen Nederlands vlees op je bord, ons vlees is uitsluitend voor de export, daarom is NL de grootste vleesexporteur van de EU.quote:Op donderdag 2 juli 2026 05:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld geen Nederlands vlees meer, maar alles uit China importeren...
Het vlees dat ik eet is gewoon van Nederlandse origine.quote:Op donderdag 2 juli 2026 05:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso geen Nederlands vlees op je bord, ons vlees is uitsluitend voor de export, daarom is NL de grootste vleesexporteur van de EU.
Als je een goed beeld wilt van het Nederlandse asielbeleid, dan moet je een paar weekjes meedraaien en niet afgaan op wat er in de media over geschreven wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2026 06:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Op RTL4 nieuws nu.
Er kwamen 23% meer asielzoekers binnen dan vorig jaar. De meeste ooit in NL
3% is veroordeeld voor een misdrijf in NL, 3 op 100 dus 300 op 10.000.
Het zijn vooral veilige landers en alleen staande mannen. Uit Algerije, Marokko e.d. noord Afrika.
Deze maken geen kans op asiel.
Van de 3% dus in die groep zijn cijfers met een veroordeling veel hoger.
Tot slot zegt het vrouwtje.
De groep alleenstaande jonge mannen is erg kwetsbaar en moet meer begeleiding krijgen.
Dus een groep die hier asiel zoekt, geen kans maakt dus hier niet moet zijn, waarvan er steeds meer binnenkomen, en in nederland misdrijven begaan.
Moeten we meer begeleiden?
Zijn dat soort mensen dan knettergek?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ef-vaak-verdacht-van
Dit houdt toch nooit op zo, met van die halfzachte vrouwtjes die na alle criminaliteit als oplossing hebben: meer begeleiding
Begeleiding en zorg is bedoeld voor onze eigen kwetsbare jongeren die al onder druk staat.
Niet de halve Afrikaanse wereld aan randgevallen die noord Afrika over de grens dumpt.
Meedraaien waarin?quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je een goed beeld wilt van het Nederlandse asielbeleid, dan moet je een paar weekjes meedraaien en niet afgaan op wat er in de media over geschreven wordt.
Dus 100% van de werknemers in de bouw is buitenlander?quote:Op donderdag 2 juli 2026 05:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad uitstekend zonder de bouwsector in Nederland...
Altijd grappig, dat zwartwit denkenquote:Op donderdag 2 juli 2026 09:40 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dus 100% van de werknemers in de bouw is buitenlander?
Jij.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:59 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Jij zegt dat we niet zonder kunnen. Wie denkt hier nou zwart wit.
Is al onkracht in dit topic zelfs.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, veel sectoren in Nederland draaien op arbeidsmigranten, omdat er geen Nederlanders voor te vinden zijn.
Ik rijd regelmatig langs bouwputten etc (waar zijn ze niet?!) maar ik zie nauwelijks donkere bouwvakkers hoor. Ook nauwelijks donkere timmermannen oid. We spreken hier niet alleen over Marokkanen, Polen, of Syriėrs oid (zie foto uit de OP).quote:Op donderdag 2 juli 2026 05:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad uitstekend zonder de bouwsector in Nederland...
Ik zie het zelf in de praktijk, waarbij er buitenlandse werknemers worden aangenomen, omdat er geen Nederlanders te vinden zijn om het werk te doen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is al onkracht in dit topic zelfs.
Je bent een spreekbuis voor het grootkapitaal als je dat soort onzin loopt te papagaaien.
De vraag is in hoeverre die sectoren noodzakelijk zijn. Moet je als land formaat postzegel een van de grootste exporteurs van landbouw goederen zijn en wereldleider op gebied van bloemen? Lijkt me niet noodzakelijk eigenlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje racistisch om te stellen dat buitenlanders donker zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:55 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik rijd regelmatig langs bouwputten etc (waar zijn ze niet?!) maar ik zie nauwelijks donkere bouwvakkers hoor. Ook nauwelijks donkere timmermannen oid. We spreken hier niet alleen over Marokkanen, Polen, of Syriėrs oid (zie foto uit de OP).
Dus jij vindt stikstof echt een probleem begrijp ik.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre die sectoren noodzakelijk zijn. Moet je als land formaat postzegel een van de grootste exporteurs van landbouw goederen zijn en wereldleider op gebied van bloemen? Lijkt me niet noodzakelijk eigenlijk.
Vooral niet wanneer je ook nog worstelt met een stikstof dossier.
Ben jij soms D66’er of zo? Gewoon eerlijke vraag..quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje racistisch om te stellen dat buitenlanders donker zijn.
Anyway, half jaar geleden werd hier glasvezel aangelegd in de straat.
Geen enkele werknemer sprak Nederlands.
De buren hebben nieuwe kozijnen gekregen.
De werknemers kwamen in een buitenlands busje, spraken geen Nederlands.
De aannemer is een Nederlands bedrijf.
Nee, dat is geen eerlijke vraag, dat is een poging om mij in een frame te plaatsen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben jij soms D66’er of zo? Gewoon eerlijke vraag..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |