abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2026 @ 12:29:33 #151
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221222827
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 12:19 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Zo te lezen ben je een stuk bekender met spirituele en paranormale zaken, heb zelden iemand zoveel woorden zien gebruiken zonder daadwerkelijk iets te zeggen
Totaal niet mee bekend. Het bevattingsvermogen van anderen is aan hen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 3 juli 2026 @ 12:39:24 #152
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221222884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 11:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien kun je beter definities overlaten aan de wetenschap en die hanteren nu eenmaal als norm grote/kleine gameten. Als je lichaam primair is ingericht op het produceren/dragen van grote gameten, dan ben je een vrouw en bij kleine gameten een man. Punt.

Daarom kun je ook niet van geslacht veranderen. En jammer genoeg voor jou is dat wel een feit.

Verder ben ik niet neerbuigend. Ik sluit mij gewoon aan bij de wetenschap.

Overigens kun je e.e.a. ook anders testen: geslacht is zelden relevant. Het is relevant als het gaat om medische zaken, het is relevant bij sport (waar er een indeling man/vrouw is) en het is relevant bij relaties die in beginsel seksueel van aard zijn.

Een man die een volledige transitie doormaakt zal nog steeds als man behandeld moeten worden, omdat het lichaam mannelijk is gebleven. Je hebt dan niets te zoeken bij de gynaecoloog. Medicatie wordt voorgeschreven zoals bij mannen, enz.

Bij sport is inmiddels ook duidelijk dat transvrouwen een voordeel hebben ten opzichte van vrouwen en dus uitgesloten moeten worden om de sport eerlijk te houden. Dit voordeel heet: biologisch man zijn.

Bij relaties van seksuele aard zal een transvrouw door de meeste heteroseksuele mannen en lesbische vrouwen niet gezien worden als vrouw als het gaat om seksuele aantrekking.

Kortom, alle drie de lakmoesproeven tonen aan: je kan niet van geslacht veranderen.
Van geslacht veranderen kan overigens net zo goed als van biologische soort veranderen. Je zou van armen vast een soort van poten kunnen maken, een staart kunnen toevoegen, vacht laten groeien, blaffen i.p.v. praten, maar je zou nooit echt een hond kunnen worden.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_221222935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 12:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Totaal niet mee bekend. Het bevattingsvermogen van anderen is aan hen.
Volgens mij is het doel van communicatie om boodschappen aan elkaar over te brengen, niet om zo wollig mogelijk gebrabbel uit te zenden en als niemand daar chocola van kan maken, dan roepen "haha, jullie zijn allemaal te dom om te poepen"
pi_221223147
Vraag: "Zou jij het accepteren als jouw partner trans zou zijn?"

Mijn antwoord: Ik ben mijn partner niet. Ik kan in die zin niet het leven voor mijn partner bepalen. Voor mij zit er niks anders op dan het te accepteren. Het zou kunnen dat ik mijn partner niet begrijp en wellicht nooit zou kunnen begrijpen die keus te maken. Nogmaals, het gaat niet om mijn leven, dus in die zin ben ik niet verplicht om het te begrijpen.

De relatie is zeer waarschijnlijk wel voorbij. Ik heb geen idee hoe de situatie daarna zal zijn, of er dan nog ruimte overblijft voor vriendschap. Ik zal mijn partner echter niet laten barsten.
pi_221223606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 13:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Vraag: "Zou jij het accepteren als jouw partner trans zou zijn?"

Mijn antwoord: Ik ben mijn partner niet. Ik kan in die zin niet het leven voor mijn partner bepalen. Voor mij zit er niks anders op dan het te accepteren. Het zou kunnen dat ik mijn partner niet begrijp en wellicht nooit zou kunnen begrijpen die keus te maken. Nogmaals, het gaat niet om mijn leven, dus in die zin ben ik niet verplicht om het te begrijpen.

De relatie is zeer waarschijnlijk wel voorbij. Ik heb geen idee hoe de situatie daarna zal zijn, of er dan nog ruimte overblijft voor vriendschap. Ik zal mijn partner echter niet laten barsten.
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat zovelen het over vriendschap blijven hebben. Begrijp mij goed, ik kan met mijn exen prima door 1 deur als ik ze toevallig eens tegenkom (behalve net die ene waarmee ik kinderen heb...), maar het is toch hoogst ongebruikelijk om vriendschappen te blijven onderhouden met je exen, of ben ik nu gek?
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 14:19:18 #156
5428 crew  miss_sly
pi_221223669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind het overigens wel heel bijzonder dat zovelen het over vriendschap blijven hebben. Begrijp mij goed, ik kan met mijn exen prima door 1 deur als ik ze toevallig eens tegenkom (behalve net die ene waarmee ik kinderen heb...), maar het is toch hoogst ongebruikelijk om vriendschappen te blijven onderhouden met je exen, of ben ik nu gek?
Nee hoor, ben ik met je eens. Ik heb geen enkele behoefte aan vriendschap met een van mijn exen. En hoewel ik heel gelukkig ben met mijn huidige partner, als het over is, hoef ik met hem ook geen vriendschap.

Of het meteen over is als hij trans zou zijn? Dat vind ik gewoon heel moeilijk te beantwoorden. Onze relatie is meer dan seks, maar seks is er wel een belangrijk onderdeel van. En ik ben so far nog nooit geïnteresseerd geweest in seks met een vrouw. Maar misschien zou ik het omdat we het zo goed hebben samen wel een kans willen geven. Maar als dat toch niet is wat ik wil, dan betekent het wel einde relatie.

Ik vind dat niet zo gek. Ik vind het heel mooi als je je partner onvoorwaardelijker liefhebt. Ik kan dat niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221223698
quote:

[..]
Is mijn ding ook niet, ben zelf nog wat extremer er in, ik blijf fwb's ook niet meer zien als de seks daarmee om een of andere reden stopt, hoeft er niet eens wat gebeurt te zijn of dat we elkaar niet meer mogen, maar ik kan dat niet ontkoppelen, als ik met iemand seks heb gehad, dan kan ik niet meer terug naar non-seksueel, dus dan is het helaas einde verhaal. Vind ik vaak wel jammer, maar het is gewoon wat het is
pi_221225934
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 14:19 schreef miss_sly het volgende:Ik vind het heel mooi als je je partner onvoorwaardelijker liefhebt. Ik kan dat niet.
Inderdaad heel mooi als je het kan, maar ik denk dat voor de meesten geldt dat je dan gelijktijdig elkaar tekort doet.
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 20:06:41 #159
38824 crew  Droopie
pi_221226062
Ik weet niet of het allemaal zo stellig als sommige mensen beweren.

Denk dat zoiets heel geleidelijk gaat, eerst bv iemand onzeker, depressief en dan opeens komt het hoge woord eruit, gaat een partner opeens een keer verkleed naar de canal pride en kiest dan voor een transitie.

https://www.rijnmond.nl/n(...)tor-verder-als-vrouw

Als ik deze presentator zie. Kan ik me ook voorstellen dat zijn toenmalige partner zijn/ haar bedenkingen had..
Maar misschien als je het als ziekte zou zien dat je het accepteert van je partner.

Maar tis voor een kind ook makkelijk te zeggen, ja maar zo ga ik niet over straat met je.

Zou er toch echt niet aan willen denken dat mij zoiets zou overkomen met een partner.

Edit: met ziekte bedoelde ik meer, iets gaat er niet goed als je als man geboren bent en je voelt je een vrouw...maar lees dat de WHO het als ziekte geschrapt heeft.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 juli 2026 @ 21:36:34 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221227079
quote:

Oh, daar sta ik echt heel anders in. Met mijn exen heb ik (een deel van) mijn leven gedeeld, hen tot in het diepste van mijn ziel vertrouwd, en ja, ik heb ook seks met hen gehad. Met twee van de drie belangrijkste exen ben ik nog steeds goed bevriend. We spreken 1 á 2x per jaar af, raken nooit uitgekletst en het voelt heel 'eigen'. En ja, mijn huidige man (inmiddels 25 jaar mee samen) vindt dat prima.

Dit is misschien wat offtopic, maar wellicht vormt dit verschil in 'relatiebeleving' ook een verklaring waarom sommigen zo totáál anders tegen het vraagstuk van dit topic aankijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 22:27:30 #161
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221227574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 21:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit is misschien wat offtopic, maar wellicht vormt dit verschil in 'relatiebeleving' ook een verklaring waarom sommigen zo totáál anders tegen het vraagstuk van dit topic aankijken.
Dat weet ik niet, maar ik denk dat het meer te maken heeft met je persoonlijke visie mbt mannen en vrouwen. Als je het ziet als 2 compleet verschillende mensen dan zal dat doorklinken. Zie je het als 2 uitvoeringen van de mens met overlapping dan zal dat de bovenhand voeren. En of je meer binair denkt dan gradueel, of meer relativist bent dan absolutist, of determinist vs indeterminist.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 23:05:10 #162
441859 crew  Lenny77
pi_221228206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Inderdaad heel mooi als je het kan, maar ik denk dat voor de meesten geldt dat je dan gelijktijdig elkaar tekort doet.
Ik zou dus wel bevriend blijven en zou waarschijnlijk helemaal omschakelen naar de zorgende kant.
Injecties zetten, wondzorg doen, .... Ik zou het hele medische stuk begeleiden denk ik.

Maar een relatie zou het niet meer zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221229560
quote:
maar het is toch hoogst ongebruikelijk om vriendschappen te blijven onderhouden met je exen, of ben ik nu gek?
Nee, zeker niet.

Daarom schreef ik ook dat ik eigenlijk niet van tevoren kan voorspellen hoe ik zal reageren.

Dat heeft uiteraard ook met de relatie zelf te maken.
pi_221230267
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 22:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar ik denk dat het meer te maken heeft met je persoonlijke visie mbt mannen en vrouwen. Als je het ziet als 2 compleet verschillende mensen dan zal dat doorklinken. Zie je het als 2 uitvoeringen van de mens met overlapping dan zal dat de bovenhand voeren. En of je meer binair denkt dan gradueel, of meer relativist bent dan absolutist, of determinist vs indeterminist.
Ik beschouw het meer als de biologisch wetenschappelijke visie en de sociaal maatschappelijke visie
pi_221231956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 23:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zou dus wel bevriend blijven en zou waarschijnlijk helemaal omschakelen naar de zorgende kant.
Injecties zetten, wondzorg doen, .... Ik zou het hele medische stuk begeleiden denk ik.

Heel erg nobel, maar het is volgens mij ook dat je in de zorgsector werkt.

Ik kan prima zorgen voor mijn meiden en natuurlijk ook voor mijn vrouw als ze dat nodig heeft (en tot mijn stomme verbazing kan ik wat dat betreft de wereld aan), maar blijvend zorgen voor een ex naast het leven dat ik leid... dat zou ik niet trekken.

(overigens, het is ook wel een enorm hypothetische vraag, want je wordt niet trans, uit alle wetenschap blijkt wel dat iemand trans is vanaf de geboorte en vaak rond het 3e levensjaar of vroeger zijn er al duidelijke signalen en als achter die 3 al een cijfer bij dient te worden geplaatst...)
pi_221242562
https://www.reddit.com/r/(...)controle_op_mn_kind/

Hier voorbeeld van wat er gebeurt in een relatie als de man in eens in transitie gaat
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 5 juli 2026 @ 13:14:37 #167
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221242567
Ik dacht eerst van niet, maar nadat ik gisteren RP keek begin ik daar toch wel sterk aan te twijfelen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator zondag 5 juli 2026 @ 13:20:18 #168
441859 crew  Lenny77
pi_221242598
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kan prima zorgen voor mijn meiden en natuurlijk ook voor mijn vrouw als ze dat nodig heeft (en tot mijn stomme verbazing kan ik wat dat betreft de wereld aan), maar blijvend zorgen voor een ex naast het leven dat ik leid... dat zou ik niet trekken.

(overigens, het is ook wel een enorm hypothetische vraag, want je wordt niet trans, uit alle wetenschap blijkt wel dat iemand trans is vanaf de geboorte en vaak rond het 3e levensjaar of vroeger zijn er al duidelijke signalen en als achter die 3 al een cijfer bij dient te worden geplaatst...)
Ja dat stukje zorg zal er zeker mee te maken hebben.

En natuurlijk is het hypothetisch, maar als je omgeving je zwaar onderdrukt als kind, dan kan het toch wel zijn dat het erna ooit naar boven zal komen als er wel een veilige ruimte is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221242649
Gekke vraag. Wat is het tegenovergestelde van accepteren? Je partner blijven bevechten maar wel samen blijven? Voor eeuwig ongelukkig omdat jij het niet kan accepteren?
Ik denk een betere vraag is of je bij je partner blijft erna.

Accepteren zou ik het wel, relatie is alleen wel voorbij erna waarschijnlijk. Ik kan niks met een vent :P
Twiddel
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:55:29 #170
490410 Dr8gonOfLife
pi_221261953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 23:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Wondzorg voor de pseudovagina bedoel je?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:56:48 #171
490410 Dr8gonOfLife
pi_221261955
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 13:30 schreef summer2bird het volgende:
Gekke vraag. Wat is het tegenovergestelde van accepteren? Je partner blijven bevechten maar wel samen blijven? Voor eeuwig ongelukkig omdat jij het niet kan accepteren?
Ik denk een betere vraag is of je bij je partner blijft erna.

Accepteren zou ik het wel, relatie is alleen wel voorbij erna waarschijnlijk. Ik kan niks met een vent :P
Dat is precies wat ik bedoel, of je bij jouw partner zou blijven.

Je bent dus lesbisch? Hoe kijk je naar trans vrouwen die claimen dat ze lesbisch zijn?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 09:58:00 #172
490410 Dr8gonOfLife
pi_221261960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn legio gevallen van mensen die tijdens hun tienerjaren of later trans worden (ROGD), vaak vanwege sociale redenen.
pi_221261969
Klinkt misschien ouderwets: Nee. Ik zou het zelfs uitmaken. Ik wil een op-en-top-vrouw, tot in de genen. Ze moet echt zijn.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:23:49 #174
269306 GobSmacked-
Pink Smile.
pi_221262107
Nee, natuurlijk niet. Als mijn vriend een vrouw zou willen zijn dan is de relatie over. Ik val op mannen,
-die toevoeging was niet nodig..-.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lenny77 op 07-07-2026 10:59:19 ]
Geen interesse.
pi_221262266
Nee, dat is het einde van de relatie. Accepteer het wel trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')