Is toch niet mijn taak, een volwassen vent opvoeden? En verder is ie idd het product van zijn opvoeding, net als ik. En in die opvoeding zit het idee dat huishouden een vrouwentaak is diep geworteld. En als je omgeving alles 50/50 doet, waar ik zwaar aan twijfel, dan hebben de vrouwen in jouw omgeving heel veel geluk.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:25 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dus je hebt je vent niet goed opgevoed en nu projecteer je dat even lekker op fok! op de rest van de maatschappij. Beter ga je eens een goed gesprek aan met je man hierover. Of post het eens in R&P of zo.
Ja, omdat het nogal raar is om te dwepen met Palestina en vervolgens de VS als gevaarlijk te betitelen voor mensen met een andere geaardheid. Nogmaals, dat is gewoon ver bezijden de waarheid en dit soort onzin komt uit de extreemlinkse hoek.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij haalt er Palestina bij. Nergens voor nodig.
Het is niet extreemlinks om de VS nu toch met enige voorzichtigheid te bezien.
Maar die discussie hoort hier verder niet.
Ik hoop wel dat je je dochter(s) hun eigen mening laat vormen en hen niet vertelt dat wat ze denken fout is omdat jij vindt dat het anders is.
Er zijn ook mensen die niet dwepen met Palestina en toch de VS ook met argwaan bekijken.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, omdat het nogal raar is om te dwepen met Palestina en vervolgens de VS als gevaarlijk te betitelen voor mensen met een andere geaardheid. Nogmaals, dat is gewoon ver bezijden de waarheid en dit soort onzin komt uit de extreemlinkse hoek.
Je verdraait ook wat ik schreef (namelijk dat zij zich persoonlijk niet meer veilig voelt, wat onjuist bangmakerij is).
Jij denkt werkelijk dat meiden niet neerbuigend praten over jongens?quote:Op maandag 22 juni 2026 18:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hier probeert te zeggen. Het zijn die knullen die neerbuigend over de meisjes praten, niet omgedraaid. Dat is de manosphere.
Alsof dat iets van nu is.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat meiden niet neerbuigend praten over jongens?
Ik zie best wat van die ‘stoere’ praat (voor als je 13 bent, daarna wordt het zielig), maar daar zeg ik dan ook gewoon wat van.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je hoeft maar heel even op dit forum rond te kijken om te zien hoe neerbuigend (jonge)mannen over (jonge)vrouwen denken en praten.
Dat kan heel expliciet en grof zijn, wanneer het bijvoorbeeld over seks gaat: aanduwen, volspuiten, helemaal uit elkaar trekken, etc. Te stompzinnig voor woorden. Vuilbekkerij.
Of wat subtieler: de statistieken van de mannen zijn altijd gebaseerd op feiten en de realiteit, en vrouwen weten er gewoon te weinig vanaf of hanteren onjuiste statistieken uit een foute bubbel. De mannen zullen wel even uitleggen hoe het echt in elkaar zit.
Om maar te zwijgen over alle argumenten die op 'de natuur' gebaseerd zijn. Vrouwen zijn van nature zus en mannen zijn van nature zo. Lachwekkend.
Begrip zou inderdaad wederkerig moeten zijn, maar dat lijkt op dit forum niet het streven. Het is meer gelijk willen krijgen, elkaar vliegen afvangen, de discussie willen 'winnen'.
Terwijl elk goed gesprek begint met naar elkaar willen luisteren.
(Dit is overigens niet op jou persoonlijk gericht, maar mijn algemene observatie op dit forum.)
Zeg ik dat?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je maakt er nu (bewust of onbewust) iets heel anders van dan ik schreef.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die niet dwepen met Palestina en toch de VS ook met argwaan bekijken.
Ik denk dat geaardheid in bepaalde delen van de VS zeker een potentieel gevaar is, maar zeker niet overal. De VS is op dit moment bepaald geen paradijs en er zijn zeker redenen voor mensen m er voorlopig niet heen te gaan.
Ik denk dat je dochter best op veel plaatsen prima kan verblijven. En als mijn dochter een scholarship krijgt voor de VS houden we haar ook niet tegen. Maar ik zal het toch spannender vinden dan een paar jaar geleden.
Bring it on. Wat wordt er gezegd? Ik luister.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie weet gaan we straks allemaal roze kleding dragen, borstimplantaten laten plaatsen, onze dijen laten vergroten en onze volle lippen met lippenstift accentueren, terwijl we ervoor zorgen dat er geen enkel haartje meer groeit op onze genderneutrale lichamen.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:54 schreef Perrin het volgende:
Het is geruststellend te weten dat elke vorm van verschil tussen mannen en vrouwen inmiddels netjes kan worden verklaard door patriarchy, misinformatie, of simpelweg het feit dat we nog niet genoeg 'heropgevoed' zijn om ons correct te gedragen.
Het is niet zo relevant of het terecht is of niet denk ik. Het gaat om wederzijds begrip.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
Overigens denk ik dat mannen zich idd neerbuigend behandeld voelen. En dat komt waarschijnlijk door een aantal oorzaken. Het idee van 'sterk en stoer' zijn is historisch teveel bekrachtigd waardoor er fragiele prinsjes zijn ontstaan, de aanname dat ze per definitie beter zijn of horen te zijn, het niet kunnen bevatten hoe het is om de 2e viool toebedeeld te krijgen. Combineer dat met het idee dat je voorzichtig moet zijn met vrouwen (= 2 maten meten) en je hebt een licht geraakte en snel verontwaardigde cocktail als er kritiek komt
Maar misschien dat de mannen zelf maar beter duidelijk moeten maken wat er aan schort. Blijkbaar formuleren ze hun bezwaren niet duidelijk genoeg om begrip te krijgen.
Stomme wijvon ain't enough.
Hahaha, geweldige humor 😂😂😂quote:Op maandag 22 juni 2026 19:29 schreef Peppert het volgende:
[..]
Wie weet gaan we straks allemaal roze kleding dragen, borstimplantaten laten plaatsen, onze dijen laten vergroten en onze volle lippen met lippenstift accentueren, terwijl we ervoor zorgen dat er geen enkel haartje meer groeit op onze genderneutrale lichamen.
Ik heb geen trek in de valse balans die je hier probeert te creëren.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie best wat van die ‘stoere’ praat (voor als je 13 bent, daarna wordt het zielig), maar daar zeg ik dan ook gewoon wat van.
Het is verder ook geen wedstrijd. Het is simpelweg heel eenzijdig hoe de discussie over de manosphere wordt gevoerd.
Ik volg Tate niet, ik volg de vrouwelijke tegenhangers niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Bring it on. Wat wordt er gezegd? Ik luister.
Had ze plannen dan? En als ze zegt, ik durf niet naar Turkije, Marokko of Tunesie, vind je dat dan ook onzin?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je maakt er nu (bewust of onbewust) iets heel anders van dan ik schreef.
Ze durft nu niet te gaan vanwege Trump.
Dat is niet ok.
Er moeten wel wat ergernissen aangegeven worden voor het ontstaan van begrip. Dit is een algemene opmerking voor des keizers baard.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet zo relevant of het terecht is of niet denk ik. Het gaat om wederzijds begrip.
Dat lijkt mij vooral een OllieA probleem.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb geen trek in de valse balans die je hier probeert te creëren.
Ja.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Had ze plannen dan? En als ze zegt, ik durf niet naar Turkije, Marokko of Tunesie, vind je dat dan ook onzin?
En dat is dan een collectief breed uitgedragen waarheid? Door wie wordt dat gepushed? En hoe zou de verhouding zijn tussen femisphere - manosphere?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik volg Tate niet, ik volg de vrouwelijke tegenhangers niet.
Maar ik zie wel geregeld dingen tegenkomen die nergens op slaan. Zoals vrij recent: alle mannen zijn verkrachters (ja, dat soort onzin wordt dus gepushed).
Oh, dat is al een heel ander verhaal, je hebt er zelf gewoond en je wil haar de VS laten zien, zoals jij die kende. Gewoon meenemen.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja.
En natuurlijk willen mijn vrouw en ik onze kinderen meenemen naar de VS naar waar we gewoond hebben.
Nee hoor, het is helemaal geen probleem om niet meer met je in gesprek te gaan. Het is enkel een beetje jammer van het topic.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vooral een OllieA probleem.
De onzin die Tate beweert is toch ook geen collectief breed uitgedragen waarheid?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En dat is dan een collectief breed uitgedragen waarheid? Door wie wordt dat gepushed? En hoe zou de verhouding zijn tussen femisphere - manosphere?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |