abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221095684
CONCACAF: 16 (6) = 2.67
CONMEBOL: 15 (6) = 2,5
UEFA 29 (16) = 1,81
CAF 14 (10) = 1,4
AFC: 12 (9) = 1,33
OFC 1 (1) = 1,00

CONCACAF geeft wellicht een wat vertekend beeld, omdat de VS, Mexico en Canada al een tweede wedstrijd hebben gespeeld. Zitten ook allemaal wel een beetje in relatief makkelijke poules.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 13:38:40 #2
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221097329
Eigenlijk zouden de beste landen moeten starten. Ik snap wel dat het een WK hebt. Maar aan Curaçao heb je niet echt iets. Daarom moet de instroom uit Europa veel hoger. Ik kan zeker 10 landen opnoemen die beter zijn dan Curaçao die zich niet hebben geplaatst in Europa.

Dit is de huidige indeling:

16 landen uit Europa
10 Landen uit Afrika
9 Landen uit Azië
6 Landen uit Noord Amerika
6 Landen uit Zuid Amerika
1 Land uit Oceanië

Mijn indeling zou zijn:

20 landen uit Europa
9 Landen uit Afrika
8 Landen uit Azië
6 landen uit Zuid Amerika
4 Landen uit Noord Amerika
1 Land uit Oceanië
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221097903
Concacaf doen VS, Mexico en Canada het nu prima. Ook wel dankzij de loting. Costa Rica deed het in het verleden ook weleens aardig. Alles wat daarna komt is eigenlijk al niet veel meer.

Azië eigenlijk idem dito. Gapend gat na Zuid-Korea en Japan.

Ik zou veel meer landen het in intercontinentale play off wedstrijden uit laten vechten.
pi_221101421
WK 2022:

Uefa 82/13 = 6,31
CAF 21/5 = 4,20
CONMEBOL 32/4 = 8
AFC 30 / 6 = 5,00
Concacaf 11/4 = 2,75

Europa is er met de ticketverdeling toch bekaaid vanaf gekomen. Slechts 3 van de 16 extra plekken zijn naar Europa gegaan, terwijl Europese en Zuid-Amerikaanse teams veruit het beste presteren.

De rest heeft zo ongeveer allemaal 1,5 keer zoveel plekken gekregen, Afrika zelfs een verdubbeling van het aantal tickets. Ondanks dat daar allemaal weinig aanleiding toe is.
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 21:00:55 #5
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221102704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:53 schreef Halcon het volgende:
Concacaf doen VS, Mexico en Canada het nu prima. Ook wel dankzij de loting. Costa Rica deed het in het verleden ook weleens aardig. Alles wat daarna komt is eigenlijk al niet veel meer.

Azië eigenlijk idem dito. Gapend gat na Zuid-Korea en Japan.

Ik zou veel meer landen het in intercontinentale play off wedstrijden uit laten vechten.
Hoor Australië daar nu ook niet bij

Ik zou zeggen Australië, Japan en Zuid Korea en de rest is mehh Dan kom je op landen zoals Iran
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221102736
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:00 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Hoor Australië daar nu ook niet bij

Ik zou zeggen Australië, Japan en Zuid Korea en de rest is mehh Dan kom je op landen zoals Iran
Ja, die vind ik wel minder dan Zuid Korea en Japan, maar wel beter dan de rest inderdaad.

Zo’n Kazachstan zou nu in Azië ook wel kans maken om zich te kwalificeren. Israël ook wel.
pi_221102920
Europa heeft het wel moeilijk voor de coefficient... die hebben vaker wedstrijden onderling.
pi_221103242
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:15 schreef OmniRocket het volgende:
Europa heeft het wel moeilijk voor de coefficient... die hebben vaker wedstrijden onderling.
Dat wel, maar dan scoren ze in elk geval wel punten. Heeft voor- en nadelen.
pi_221104115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Eigenlijk zouden de beste landen moeten starten. Ik snap wel dat het een WK hebt. Maar aan Curaçao heb je niet echt iets. Daarom moet de instroom uit Europa veel hoger. Ik kan zeker 10 landen opnoemen die beter zijn dan Curaçao die zich niet hebben geplaatst in Europa.

16 landen uit Europa
10 Landen uit Afrika
9 Landen uit Azië
1 Land uit Oceanië

Mijn indeling zou zijn:

20 landen uit Europa
9 Landen uit Afrika
8 Landen uit Azië
1 Land uit Oceanië
20 landen uit Europa, oftewel bijna de de helft van alle deelnemers, is echt te veel. En is ook nog zoiets als een EK. Bovendien zou je dus in dit geval landen erbij hebben gehad als Polen, Kosovo, Slowakije, Albanië of Wales e.d. die voegen ook niks toe aan een WK.
pi_221104812
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:46 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
20 landen uit Europa, oftewel bijna de de helft van alle deelnemers, is echt te veel. En is ook nog zoiets als een EK. Bovendien zou je dus in dit geval landen erbij hebben gehad als Polen, Kosovo, Slowakije, Albanië of Wales e.d. die voegen ook niks toe aan een WK.
Dat ze niks toevoegen geldt voor de meeste landen die er nu extra bij zijn (en er anders niet bij zouden zijn) wel.
pi_221105278
2018:

Europa: 103 / 14 = 7,36
Azië: 12 / 5 = 2,4
Zuid-Amerika 27 / 5 = 5,4
Afrika: 11 / 5 = 2,2
Noord-Amerika: 7 / 3= 2,33
pi_221106158
Je snapt dat je coeeficienten niet zomaar door aantal kan delen he? Zo werkt wiskunde niet ;)
Daarnaast zie je met tournooien die er naar streven de beste landen te laten meedoen meestal veel minder populariteit genieten en de sport ook niet groeit, lange tijd bijvoorbeeld met Cricket waardoor het beperkt blijft tot de select few, nu andere landen vaker aan eindtournooien mee mogen doen zie je de sport ook internationaal groeien. Korfbal het zelfde, de Korfbalbonden doen er juist alles aan om ook goede faciliteiten te geven aan kleintjes waardoor je ziet dat de sport groeit, tegenwoordig doen bijvoorbeeld Portugal en Taipei het best aardig, en ook landen als Tjechie en Suriname.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221108321
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:04 schreef raptorix het volgende:
Je snapt dat je coeeficienten niet zomaar door aantal kan delen he? Zo werkt wiskunde niet ;)
Daarnaast zie je met tournooien die er naar streven de beste landen te laten meedoen meestal veel minder populariteit genieten en de sport ook niet groeit, lange tijd bijvoorbeeld met Cricket waardoor het beperkt blijft tot de select few, nu andere landen vaker aan eindtournooien mee mogen doen zie je de sport ook internationaal groeien. Korfbal het zelfde, de Korfbalbonden doen er juist alles aan om ook goede faciliteiten te geven aan kleintjes waardoor je ziet dat de sport groeit, tegenwoordig doen bijvoorbeeld Portugal en Taipei het best aardig, en ook landen als Tjechie en Suriname.
Heb je een betere methode? Europese clubtoernooien delen ze alles ook door het aantal deelnemers van een land.

Dat laatste is natuurlijk wel zo. Voorheen hingen Afrikaanse, Noord-Amerikaanse en Aziatische landen er echt maar een beetje bij. Nu zijn 'n aantal van die landen geen kanonnenvoer meer.
pi_221108340
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heb je een betere methode? Europese clubtoernooien delen ze alles ook door het aantal deelnemers van een land.

Dat laatste is natuurlijk wel zo. Voorheen hingen Afrikaanse, Noord-Amerikaanse en Aziatische landen er echt maar een beetje bij. Nu zijn 'n aantal van die landen geen kanonnenvoer meer.
Ik zou sowieso eens beginnen met een WK voor A/B/C landen met daarin een doorschuif systeem, kwalificaties in Europa zijn ook bizar geworden waarin veelal 2 landen exclusief voor de directe plaatsing strijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 juni 2026 @ 13:38:42 #15
284411 crew  heywoodu
pi_221108499
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

16 landen uit Europa
10 Landen uit Afrika
9 Landen uit Azië
1 Land uit Oceanië

Mijn indeling zou zijn:

20 landen uit Europa
9 Landen uit Afrika
8 Landen uit Azië
1 Land uit Oceanië
Succes om met deze beloften FIFA-president te worden.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:58:26 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221108641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:12 schreef Halcon het volgende:
WK 2022:

Uefa 82/13 = 6,31
CAF 21/5 = 4,20
CONMEBOL 32/4 = 8
AFC 30 / 6 = 5,00
Concacaf 11/4 = 2,75

Europa is er met de ticketverdeling toch bekaaid vanaf gekomen. Slechts 3 van de 16 extra plekken zijn naar Europa gegaan, terwijl Europese en Zuid-Amerikaanse teams veruit het beste presteren.

De rest heeft zo ongeveer allemaal 1,5 keer zoveel plekken gekregen, Afrika zelfs een verdubbeling van het aantal tickets. Ondanks dat daar allemaal weinig aanleiding toe is.
Afrika is heel gelijkwaardig. De meeste landen halen geen topniveau, maar is een brede groep landen die niet misstaat op een WK. Zelfs met 10 plekken zijn prima landen als Nigeria en Kameroen er bijvoorbeeld niet bij.
  zondag 21 juni 2026 @ 14:29:46 #17
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221108844
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Afrika is heel gelijkwaardig. De meeste landen halen geen topniveau, maar is een brede groep landen die niet misstaat op een WK. Zelfs met 10 plekken zijn prima landen als Nigeria en Kameroen er bijvoorbeeld niet bij.
Lees ik hier dat Afrika nog een homogeen continent is.
pi_221108934
quote:

[..]
Azie krijgt vooral teveel. Buiten Japan en Zuid-Korea is dat echt helemaal niets. Kan mij geen leuke ploeg verder voor de geest halen.
pi_221109443
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou sowieso eens beginnen met een WK voor A/B/C landen met daarin een doorschuif systeem, kwalificaties in Europa zijn ook bizar geworden waarin veelal 2 landen exclusief voor de directe plaatsing strijden.
Dat werkt niet echt met een WK om de 4 jaar. Dan kan het gebeuren dat je met een hele goede lichting je op moet werken vanuit het C-WK of zo.

Kwalificaties in Europa zijn erg voorspelbaar inderdaad. Hoop nutteloze potjes.
  zondag 21 juni 2026 @ 15:25:57 #20
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221109456
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat werkt niet echt met een WK om de 4 jaar. Dan kan het gebeuren dat je met een hele goede lichting je op moet werken vanuit het C-WK of zo.

Kwalificaties in Europa zijn erg voorspelbaar inderdaad. Hoop nutteloze potjes.
Die kwalificatie van Europa gaat al op de schop.
pi_221109476
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Die kwalificatie van Europa gaat al op de schop.
Terecht. Dit slaat zo nergens meer op. Er komt geen team uit pot 4 en 5 in de buurt van kwalificatie.
  zondag 21 juni 2026 @ 15:34:12 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221109510
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:46 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Jep.
De hoeveelheid bagger die er ook is tijdens een ek...

Mag ook terug naar 16 hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221109544
quote:

[..]
Dat klopt wel. Staan er 8 bij de beste 48 op de wereldranglijst. Tegenover 4 uit Azië en 4 uit Noord-Amerika. En 25 uit Europa...

Oceanië en Azië zou ik samenvoegen. De kwalificatiereeks van Oceanië slaat ook helemaal nergens op. Het is in feite een gegarandeerd ticket voor Nieuw-Zeeland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')