quote:/me is ook niet bepaald handig met dat soort dingen
Op woensdag 26 februari 2003 19:55 schreef Reintje het volgende:
Help! Ik moet morgen bij mijn tante een plafondje stucken, van ongeveer 12m². Aangezien ik echt 2 linksdraaiende linkerhanden heb, weet ik niet goed hoe. Ik heb ooit eens gehoord dat je een soort van gipslappen hebt die je tegen het plafond aan kunt gipsen, zodat het net is alsof je het helemaal is gestuckt. (Het is nu lelijke gipsplaat...) Klopt dat?
Hoe kan ik het anders het makkelijkste doen?
Niet aan beginnen dus, en aan de vakman over laten
quote:Dat is makkelijker.
Op woensdag 26 februari 2003 20:38 schreef Reintje het volgende:
En verven?
Emmertje latex en een vaxhtroller kopen en dan lekker aan het werk.
Eeerst horizontale- en dan verticale banen maken. Twee keer zorgt voor de mooiste dekking
Van gipsmatten heb ik nog nooit gehoord. Wel van gaas wat je op de naden moet aanbrengen om schuren te voorkomen. Als je geluk hebt is er niet de goedkope soort gipsplaat gebruikt maar een iets duurdere. Hier zit een verdiepte rand van een paar cm. Hier kun je dan gaas op plakken en daarna afsmeren met gips. Maar omdat het nu maar een randje is kun je dat heel makkelijk vlak krijgen.
quote:Die gipsplaten zijn altijd van dezelfde kwaliteit ( 2 grote merken: Gyproc of Lafarge). Die afgeschuinde kanten (ABA platen) of ronde kanten (RBR) zijn een must anders is netjes stucen onmogelijk. Dat van dat gaasband klopt, dat moet zelfs anders krijg je de naden tussen de platen op geen enkele manier weggewerkt. Het voorsmeren van zo'n plafond en de naden wegwerken is goed zelf te doen, het afwerken moet je gewoon door een stucadoor laten doen, dit is echt heel erg moeilijk.
Op donderdag 27 februari 2003 00:40 schreef dr-snuggles het volgende:
Dit is zeker geen gemakkelijke klus voor de beginnende doe-het zelf-er. Waar zit het plafon? Valt het erg op als het niet netjes is? Dan zou ik het zeker laten doen.Van gipsmatten heb ik nog nooit gehoord. Wel van gaas wat je op de naden moet aanbrengen om schuren te voorkomen. Als je geluk hebt is er niet de goedkope soort gipsplaat gebruikt maar een iets duurdere. Hier zit een verdiepte rand van een paar cm. Hier kun je dan gaas op plakken en daarna afsmeren met gips. Maar omdat het nu maar een randje is kun je dat heel makkelijk vlak krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |