abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2003 @ 19:55:48 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8736276
Help! Ik moet morgen bij mijn tante een plafondje stucken, van ongeveer 12m². Aangezien ik echt 2 linksdraaiende linkerhanden heb, weet ik niet goed hoe. Ik heb ooit eens gehoord dat je een soort van gipslappen hebt die je tegen het plafond aan kunt gipsen, zodat het net is alsof je het helemaal is gestuckt. (Het is nu lelijke gipsplaat...) Klopt dat?
Hoe kan ik het anders het makkelijkste doen?
Action is the enemy of thoughts
pi_8736323
Het makkelijkste is gewoon een stukador laten komen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_8736333
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 19:55 schreef Reintje het volgende:
Help! Ik moet morgen bij mijn tante een plafondje stucken, van ongeveer 12m². Aangezien ik echt 2 linksdraaiende linkerhanden heb, weet ik niet goed hoe. Ik heb ooit eens gehoord dat je een soort van gipslappen hebt die je tegen het plafond aan kunt gipsen, zodat het net is alsof je het helemaal is gestuckt. (Het is nu lelijke gipsplaat...) Klopt dat?
Hoe kan ik het anders het makkelijkste doen?
/me is ook niet bepaald handig met dat soort dingen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8736338
Dit mag naar lifestyle
pi_8736356
Je kan ook even langs de doe-het-zelf zaak gaan om info op te doen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_8736358
stucen moet je zelf niet aan beginnen en zeker geen plafond.
pi_8736374
Als je het niet kan moet je absoluut niet gaan stuuken.
pi_8736462
Als je het niet kan of niets hebt om op te oeffenen zou ik er niet aan beginnen....
pi_8736576
Stucken is het moeilijkste werk wat er is, en een plafond stucken is daar nog eens een overtreffende trap van.

Niet aan beginnen dus, en aan de vakman over laten

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:38:07 #10
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8737081
En verven?
Action is the enemy of thoughts
pi_8737711
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:38 schreef Reintje het volgende:
En verven?
Dat is makkelijker.

Emmertje latex en een vaxhtroller kopen en dan lekker aan het werk.

Eeerst horizontale- en dan verticale banen maken. Twee keer zorgt voor de mooiste dekking

donderdag 27 februari 2003 @ 00:40:08 #12
44854 dr-snuggles
vlieg naar de regenboog toe
pi_8743478
Dit is zeker geen gemakkelijke klus voor de beginnende doe-het zelf-er. Waar zit het plafon? Valt het erg op als het niet netjes is? Dan zou ik het zeker laten doen.

Van gipsmatten heb ik nog nooit gehoord. Wel van gaas wat je op de naden moet aanbrengen om schuren te voorkomen. Als je geluk hebt is er niet de goedkope soort gipsplaat gebruikt maar een iets duurdere. Hier zit een verdiepte rand van een paar cm. Hier kun je dan gaas op plakken en daarna afsmeren met gips. Maar omdat het nu maar een randje is kun je dat heel makkelijk vlak krijgen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, [br]and the Universe trying to produce bigger and better idiots. [br]So far, the Universe is winning.
pi_8744741
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 00:40 schreef dr-snuggles het volgende:
Dit is zeker geen gemakkelijke klus voor de beginnende doe-het zelf-er. Waar zit het plafon? Valt het erg op als het niet netjes is? Dan zou ik het zeker laten doen.

Van gipsmatten heb ik nog nooit gehoord. Wel van gaas wat je op de naden moet aanbrengen om schuren te voorkomen. Als je geluk hebt is er niet de goedkope soort gipsplaat gebruikt maar een iets duurdere. Hier zit een verdiepte rand van een paar cm. Hier kun je dan gaas op plakken en daarna afsmeren met gips. Maar omdat het nu maar een randje is kun je dat heel makkelijk vlak krijgen.

Die gipsplaten zijn altijd van dezelfde kwaliteit ( 2 grote merken: Gyproc of Lafarge). Die afgeschuinde kanten (ABA platen) of ronde kanten (RBR) zijn een must anders is netjes stucen onmogelijk. Dat van dat gaasband klopt, dat moet zelfs anders krijg je de naden tussen de platen op geen enkele manier weggewerkt. Het voorsmeren van zo'n plafond en de naden wegwerken is goed zelf te doen, het afwerken moet je gewoon door een stucadoor laten doen, dit is echt heel erg moeilijk.
pi_8744742
Je moet zeggen dat Conflict een lieve jongen is en hem dan uitnodigen, het klinkt alsof hij het snapt
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')