abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2026 @ 15:05:28 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221323287
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:48 schreef TheArt het volgende:
[ x ]
Ik blijf het Quickstep noemen hoor -O-
  maandag 13 juli 2026 @ 15:13:30 #252
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_221323487
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Roubaix op de Franse nationale feestdag en dan de Ronde een week later op de Belgische :P
Dan Vlaanderen op de 11e. Vlaamse Feestdag
Net efkes anges
  maandag 13 juli 2026 @ 15:13:59 #253
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_221323489
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 15:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik blijf het Quickstep noemen hoor -O-
Mapei
Net efkes anges
pi_221325221
quote:
Sarah De Bie, rots in de branding van Wout van Aert: “Bij tegenslagen reageer ik zoals hij: knop omdraaien en nieuwe plannen maken”

Niet álles benoemen of bespreken: dat is het geheim van Sarah De Bie om de druk op haar koersende man én zichzelf te verlichten. “In de moeilijkste momenten wil Wout soms stoppen. Maar ik blijf hem aanmoedigen. Als ik al twijfels heb, zeg ik hem dat pas wanneer het weer goed gekomen is.”

Hij staat in de hal van hun stijlvolle huis in Herentals: nee, niet de kampioen zelf, wel de kassei die hij afgelopen april in Roubaix won – de emotionele beelden gingen meteen het collectieve geheugen in. Verder ademt huize Van Aert-De Bie geen eigenlof. Ik bespeur geen trofeeënkast of roemruchte truien, wel een schommel en een kippenhok achteraan in de tuin.

De spil van het gezin, Sarah De Bie (31), verwelkomt me uiterst vriendelijk, maar lichtjes op haar hoede. In tijden van clickbait en sociale media is dat begrijpelijk. “Sinds de kinderen er zijn, ben ik nog meer beschermend geworden”, bekent ze. “Zo deel ik online nauwelijks privébeelden, want zeker een twee- en vijfjarige hebben het recht om incognito te blijven.”

Vind je dat leven in de schijnwerpers lastig?

“Topsport is een harde wereld waarin je constant langs de hoogste lat gelegd wordt, en half Vlaanderen iets van je vindt of wil. Wout heeft me geleerd om, zeker reacties op sociale media, te relativeren, maar ik blijf een gevoelige. Het lijkt misschien niet zo, want ik kan hard en rechtlijnig zijn. Behalve Wout en de kinderen knuffel ik ook bijna nooit mensen, maar dat is net omdat ik door de jaren heen mijn emoties heb leren afschermen. Begrijp me niet verkeerd: we hebben een prachtig leven, ik had er als tiener nooit van durven te dromen …”

… maar je was toen wel opener?

“Ja, ik amuseerde mij op school en in de basketbalclub (De Bie speelde op landelijk niveau, red.). Toch was ik, ondanks mijn vrolijkheid, al vroeg een binnenvetter. Op mijn zevende stierf de papa van mijn beste vriendin, en omdat mijn eigen papa een pacemaker had, gaf mij dat enorm veel stress. Ik zei er niets over, maar het sloeg op mijn ogen. Op den duur zat ik op 10 centimeter van het schoolbord. Tot vandaag blijf ik op lastige momenten maar doorgaan. Tot ik ziek uitval.”

Verstrengeld
De frappantste wake-upcall kreeg De Bie in 2019, tijdens een Tour-tijdrit in het Zuid-Franse Pau. Haar kersverse echtgenoot – ze trouwden de zomer ervoor – raakte een dranghek, viel, en liep een diepe vleeswonde in zijn dij op. “Ik wilde direct naar Wout, maar dat kon niet. Twee, drie dagen later mocht ik gelukkig wel meerijden van het lokale ziekenhuis naar AZ Herentals. Daar zag Toon Claes (orthopedisch chirurg, red.) dat mijn gezondheid ook onder de shock leed, dus hij zei: ‘We gaan jou hier even houden.’ Ik ben inderdaad een nacht gebleven. Stom, hè?”

Nee, want die val was wellicht ook voor jou traumatisch.

“Dat besef ik nu ook, omdat ik me er maar flarden van herinner. Hetzelfde geldt voor de dood van mijn moeke, de mama van papa, in 2014. Ons leven lijkt zo in een tempoversnelling te zitten dat ik bij veel dingen niet goed kan stilstaan. Wat er onlangs wel diep inhakte, was de dood van de vrouw van Robert Gesink (Nederlands ex-wielrenner, red.) vorig jaar. Zien hoe die altijd lachende Daisy in een paar maanden tijd ziek werd en wegviel, leerde mij om meer te genieten, bijvoorbeeld van momenten met Georges en Jerome, zelfs als ik ze in al hun drukte soms achter het behang kan plakken. (lacht)”

Wat was na Pau je grootste krachtbron?

“Sport. Ik ben altijd een ander mens als ik ben gaan lopen. En mijn positieve aard: het zit in mij om tegenslagen direct om te draaien. En vooral: Wout. We zijn al van ons zeventiende samen, en zo verstrengeld dat we een sterk team zijn. Als hij erdoor zit, trek ik hem eruit, en omgekeerd. Kort na Pau beseften we allebei dat het leven niet stopt bij de koers en beslisten we om voor kinderen te gaan. Zo konden ze Wouts carrière nog meemaken – dat hebben we altijd gewild.”

Het voelde niet alsof jouw ambities opzij moesten?

“Nee. Ik heb een bachelordiploma rechtspraktijk en wilde ooit bij het parket werken, maar al tijdens mijn stage voelden we dat dat niet te combineren was met Wouts schema. Ik ben het type dat hem in het seizoen graag zo veel mogelijk ontzorgt. Hij slaapt twee derde van het jaar niet thuis, dus ik wilde geen job waardoor we allebei vaak afwezig waren. Mijn hart breekt nu al genoeg als Georges of Jerome zegt dat hij zijn papa mist, en ik moet antwoorden: ‘Over drie weken is hij terug’.”

Montmartre
Met een mix van vertedering en Kempische nuchterheid vertelt De Bie over haar oogappels en hoe die haar man verzacht hebben. “Soms zeg ik: ‘Awel, da’s ferm: vroeger kon je mij probleemloos missen, maar met Georges en Jerome vind je drie dagen al lastig.’(lacht)”

“Nee, Wouts vaderliefde vind ik het mooiste aan hem. Een stom voorbeeld: in 2022 kwam hij in Carcassonne over de meet, het was 40 graden en het eerste wat hij deed, was zijn drinkbus over Georges en mij uitgieten. Hij voelt zich enorm verantwoordelijk voor ons gezin en dat werd zijn drive. Hij wil ons een mooi leven geven en ons trots maken. Daarom waren de jaren voor Roubaix, met alle valpartijen en dubbeltjes die nooit Wouts kant op vielen, zo frustrerend. Hij zei toen weleens: ‘Ik wil eigenlijk stoppen’.”

Hoe pepte jij hem dan op?

“Door te herhalen dat hij niet aan zichzelf mocht twijfelen, dat hij op Montmartre zelfs Pogacar had achtergelaten (in de slotrit van de Tour van 2025, red.). Of – net zoals ik als kind niet over die pacemaker sprak – door te zwijgen over de twijfels of schrik die ik had. Ik deel die altijd pas achteraf, als het weer goedgekomen is. Gelukkig begrijpen ook onze ouders en vaste vriendengroep hoe belangrijk het is om hem niet te ontmoedigen.”

En waar tank jij ondertussen bij?

“Dat is niet altijd evident. Toen Wout in 2024 viel in Dwars door Vlaanderen en vijf maanden later in de Vuelta, was dat voor mij de allermoeilijkste periode in zijn carrière. Het was de val te veel. Hij maakte echt kans op de groene trui, dus hij ging weer abrupt van een hoogtepunt naar totale stilstand. Fysiek kon hij een tijdje niets, dus hij was een soort derde kind in huis. Omdat verdriet zich bij mij altijd eerst uit in kwaadheid, kon hij vaak niets goed doen. Tot ik op een dag helemaal brak. Mama had dat direct door en kwam de kinderen halen, zodat Wout en ik tijd hadden om even met ons tweeën te herademen.”

Averechts
De Bies moeder Karina, die jarenlang in de voor- en naschoolse opvang werkte, was altijd Sarahs “ankerpunt”. “Ik denk dat mama nu blij is dat ik enig kind ben, dan moet ze haar aandacht niet verdelen en kan ze mee naar bijna elke koers. Ze begrijpt hoe snel ik volwassen moest worden en hoe lastig het bijvoorbeeld was dat Wout een week na Georges’ geboorte weer weg moest. Doordat ze ook mijn sombere momenten meemaakt, kan ze het kaderen als ik eens iets bruuts zeg. Ze is mijn beste vriendin, die perfect aanvoelt of ze moet luisteren of net zwijgen.”

Reageerde jij ook zo toen Wout moest passen voor de Tour?

“Het is vreselijk dat hij zo snel van onze roze Roubaix-wolk moest donderen. Ik voelde hoe die langverwachte overwinning veel druk had weggenomen. Maar ik vraag hem nu niet de hele tijd: ‘Gaat het?’ Wout proberen sturen heeft geen zin. Dat werkt averechts.”

Zijn gewezen ploegmaat Daan Soete zei eens dat pech bij Wout werkt als een rode lap op een stier.

(knikt) “Ik heb hem nooit anders gekend dan met een heel sterke wil. Ook ik ga bij tegenslagen in survivalmodus: knop omdraaien en nieuwe plannen maken. Ik denk altijd: hoe minder aandacht ik aan een probleem geef, hoe minder het kan groeien. Je zou je kunnen afvragen: slaat dat niet vroeg of laat in je gezicht terug? Maar ik doe het al jaren zo en ik zit hier nog, hè?”

ANDERS GEZEGD
Wat is iets normaals dat je nog nooit hebt gedaan?

“Roken. Het is te zeggen: ik heb het ooit geprobeerd, op een fuif. Wout vond dat zo erg dat het bijna het dieptepunt van onze relatie was. (lacht)”

Wat houdt je uit je slaap?

“Weinig. Ik ben zo’n overdenker dat dat me vermoeit en ik ‘s avonds direct in slaap val. Gelukkig, want met te weinig nachtrust functioneer ik slecht. Daarom ben ik die seut die op feestjes op tijd vertrekt. Als Wout niet thuis slaapt, kruip ik zeker vroeg in mijn bed, anders zit ik toch maar beneden. Ik geniet soms van die rust, hoor, want dan is er één iemand minder om rekening mee te houden.”

Wanneer had je voor het laatst de slappe lach?

“Toen Georges heel overtuigd zei dat zijn broer de windbokken had. Hij doet ook vaak bijdehandse uitspraken, zoals: ‘Papa, het is niet moeilijk, hoor, je moet gewoon Mathieu van der Poel volgen’.”

Wat ben je aan het leren?

“Geduld hebben. En minder twijfelen. Toen we onlangs een nieuwe zetel moesten kopen, bleef ik me afvragen: zouden we het doen, zouden we het niet doen? Tot Wout zei: ‘Kom, beslis!’. Zo leren we van elkaar.”

Hoe hervind je de speelsheid van een kind?

“Moeilijk. Ik ben meestal heel serieus. Vorig jaar in Disneyland was ik wel weer kinderlijk verwonderd, waarschijnlijk omdat het me herinnerde aan mijn bomma. Zij was zo dol op dat pretpark dat ze mij een keer of acht meenam.”

Wanneer kwam je voor het laatst uit je comfortzone?

“Toen ik een video moest opnemen voor de kinderkledingwinkel waarvan ik sinds kort ambassadeur ben. Mensen denken dat ik megazelfverzekerd ben, maar ik sta niet graag in de aandacht. In de wereld van zogenaamde BV’s zal ik ook niet snel op iemand afstappen omdat ik ervan uitga dat ze me ofwel niet kennen, ofwel denken: ‘Dat is die van de Wout.’”

Hoe zou je een sabbatical invullen?

“Al reizend. In april genoten we van een weekje Marbella met het gezin – eindelijk eens weg zonder de fiets! – maar onze mooiste bestemmingen tot nu toe waren Zuid-Afrika en Australië: prachtige landschappen, interessante cultuur, lieve mensen. Sindsdien droom ik van een wereldreis, en ik denk dat we die zullen maken zodra Wout stopt. Het is natuurlijk niet evident om Georges en Jerome weg te halen van hun vriendjes en school, maar Wout kan hen homeschooling geven, daar heeft hij dan tijd voor. (lacht)”
pi_221325270
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 14:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)erkalender-omgooien/

Tour naar September, Vuelta naar oktober (of misschien zelfs maart)
de voorjaarsklassiekers dan in de zomer (al kan het ook in Belgie tegen de 40 graden worden tegenwoordig
Tour in september is commercieel helemaal niet interessant, dan moet er nog wel heel veel gebeuren
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:58:05 #256
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221334565
Buchmann met het eerste resultaat in 6 jaar _O_ Heel snel contract verlengen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 06:49:03 #257
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221341771
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Buchmann met het eerste resultaat in 6 jaar _O_ Heel snel contract verlengen.
Het waren twee fantastische dagen.
pi_221342021

Ach.
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 12:59:22 #260
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221342050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 12:57 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Ach.
Dat zijn ontzettend dure punten voor Euskaltel. Daar gaat de top 30.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 21:37:01 #261
194695 franklop
Fran knock
pi_221347434
Morgen een rit van 232 km in China, met 2 klimmetjes in het begin en daarna rijden ze op een plateau op ca 3000m hoogte voor de rest van de rit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 15 juli 2026 @ 21:37:39 #262
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_221347448
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2026 21:37 schreef franklop het volgende:
Morgen een rit van 232 km in China, met 2 klimmetjes in het begin en daarna rijden ze op een plateau op ca 3000m hoogte voor de rest van de rit
En Pogacar wint.
pi_221347732
quote:
Zuurstoftank mee
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:02:34 #264
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221347918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 21:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zuurstoftank mee
Ik schrijf Henok vast op. Of anders Salby.
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:05:36 #265
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_221347963
Story of the day

Stage 5 of the Tour of Magnificent Qinghai 2026 was marked by brutal weather conditions, including freezing temperatures and ice-cold rain throughout the race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tyfus. We kijken echt de verkeerde koers met zijn allen _O- . Wat een slagveld is dit geweest zeg.
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:06:33 #266
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221347979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Story of the day

Stage 5 of the Tour of Magnificent Qinghai 2026 was marked by brutal weather conditions, including freezing temperatures and ice-cold rain throughout the race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tyfus. We kijken echt de verkeerde koers met zijn allen _O- . Wat een slagveld is dit geweest zeg.
Ook gewoon best veel goede renners.
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:10:56 #267
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_221348054
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik ken ze niet allemaal maar Dyball, Räim, Van Engelen, Miltiadis en Umba zijn wel serieuze namen op dit niveau ja.
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:13:17 #268
194695 franklop
Fran knock
pi_221348112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Story of the day

SPOILER
Al 1 team volledig eruit, 2 met nog 1 renner geloof ik. 1/3e van peloton eruit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 22:17:26 #269
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221348262
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 22:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Een mirakel dat Henok dit weer heeft overleefd.

Al deed hij met het oog op de eindzege wel een slechte zaak. Dat wordt weer ouderwets bonificaties sprokkelen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 16 juli 2026 @ 07:25:17 #270
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221350353
quote:
Due to adverse weather conditions, the stage was cancelled on the top of the 2nd KOM of today.

Toch te koud voor de renners.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 17 juli 2026 @ 03:34:06 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221358746
twitter

Even naar 4000m, gelachen. Maar helaas is ie eruit gehaald.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:15:36 #272
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_221359044
alleen voor abonnees te lezen, maar de kop zegt het al.

https://www.destentor.nl/(...)-de-ijssel~a01deaba/
Net efkes anges
pi_221363071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 08:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
alleen voor abonnees te lezen, maar de kop zegt het al.

https://www.destentor.nl/(...)-de-ijssel~a01deaba/
Van dit soort dingen word ik niet goed. Er zijn amper nog wedstrijden in Nederland. Van de wedstrijden die er nog zijn, verdwijnen er ook elk jaar weer. En dan wordt er geld gestoken in de Ronde van Italie...
pi_221363411
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Van dit soort dingen word ik niet goed. Er zijn amper nog wedstrijden in Nederland. Van de wedstrijden die er nog zijn, verdwijnen er ook elk jaar weer. En dan wordt er geld gestoken in de Ronde van Italie...
Er komen dan ook gewoon helemaal geen mensen kijken bij een doorsnee koers in Nederland. Bij een GT staat het vol.
pi_221363633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 17:24 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Er komen dan ook gewoon helemaal geen mensen kijken bij een doorsnee koers in Nederland. Bij een GT staat het vol.
Mja, wat heeft het Nederlandse wielrennen er aan? En denk ook niet dat er nu massaal Italianen gaan kamperen langs de IJssel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')