abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221088616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:57 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Dankjewel!
Bijzonder dat men iemand zomaar uit zijn eigen huis kan forceren
Hij was natuurlijk een echte hoarder, toen ik hem kende moest hij ook regelmatig ruimen op last van de overheid
Het zal in Rijen wel echt leven.........dat karkas van een huis en Gekke Kees die dood is.
Ik woon er niet meer maar het houd mijn gemoed wel bezig
Arme Kees
Als er rekeningen niet betaald worden, dan komt er uiteindelijk een deurwaarder in actie. Als er dan bezit is in de vorm van een woning en er is een serieus openstaand bedrag, dan stapt de deurwaarder naar de rechtbank en laat hij beslag leggen op de woning.
Als dat rechterlijke beslag dan nog niet tot gevolg heeft dat de openstaande rekeningen betaald worden, wordt de woning simpelweg verkocht door de deurwaarder en moet de schuldenaar simpelweg vertrekken.

Wanneer er betaalachterstanden zijn bij de hypotheeknemer, dan is een gang naar de rechtbank niet eens nodig om een executieverkoop in gang te zetten.

Bij mijn ouders in de wijk is er onlangs ook een woning van een hoarder verkocht in een executieverkoop.
pi_221089731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als er rekeningen niet betaald worden, dan komt er uiteindelijk een deurwaarder in actie. Als er dan bezit is in de vorm van een woning en er is een serieus openstaand bedrag, dan stapt de deurwaarder naar de rechtbank en laat hij beslag leggen op de woning.
Als dat rechterlijke beslag dan nog niet tot gevolg heeft dat de openstaande rekeningen betaald worden, wordt de woning simpelweg verkocht door de deurwaarder en moet de schuldenaar simpelweg vertrekken.

Wanneer er betaalachterstanden zijn bij de hypotheeknemer, dan is een gang naar de rechtbank niet eens nodig om een executieverkoop in gang te zetten.

Bij mijn ouders in de wijk is er onlangs ook een woning van een hoarder verkocht in een executieverkoop.
Ah, dankje. Dat snap ik allemaal.
Dan kan iemand misschien ook gedwogen worden tot verkoop omdat hij overlast geeft? In dit geval in vorm van vervuiling door extreme verzameldrang?
Ik gok dat het niet om geld ging
pi_221089876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:04 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ah, dankje. Dat snap ik allemaal.
Dan kan iemand misschien ook gedwogen worden tot verkoop omdat hij overlast geeft? In dit geval in vorm van vervuiling door extreme verzameldrang?
Ik gok dat het niet om geld ging
Dat is, zover ik weet, een heel stuk lastiger.

Gedwongen worden tot verkoop in geval van overlast/vervuiling tast het eigendomsrecht aan. Dat is een mensenrecht. Wel kan er bij structurele overlast of vervuiling die een gevaar voor de gezondheid vormt door de gemeente worden ingegrepen. Met plichten tot verbetering van de situatie, dwangsommen als dat niet gebeurt, reiniging + ongediertebestrijding op last van de gemeente en misschien zelfs huisuitzetting.
Maar huisuitzetting is nog geen gedwongen verkoop!

De kans dat er toch financieel wat gespeeld heeft met gedwongen verkoop als gevolg is veel voor de hand liggender. Veel hoarders hebben onderliggende problemen en in veel gevallen is niet alleen het huis "niet op orde". Maar geldt dat ook voor onder andere de financiën, administratie en contacten met instanties.
pi_221137282
Bekijk deze YouTube-video

Ik woon er al 26 jaar niet meer, maar ben toch even gegaan gisteren
Was toch wel indrukwekkend, met zijn afgebrande huis tegenover de kerk
pi_221137305
Hij heeft de onsterfelijkheid tot aan zijn dood toch mooi volgehouden
Vakman pur sang
pi_221138134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:51 schreef Kanaroe het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Ik woon er al 26 jaar niet meer, maar ben toch even gegaan gisteren
Was toch wel indrukwekkend, met zijn afgebrande huis tegenover de kerk
Ik vond het wel een mooie herdenking.

Hier is ook nog een filmpje

https://www.omroepbrabant(...)eden-dorpsicoon-kees
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221138413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik vond het wel een mooie herdenking.

Hier is ook nog een filmpje

https://www.omroepbrabant(...)eden-dorpsicoon-kees
Dankje, had het al wel gezien
Ja, ik vond het ook mooi, was precies goed zo
Het huis zien vond ik wel heel heftig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties