In de stad waar ik hem wil gaan gebruiken staan er maar 25.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:13 schreef Ama het volgende:
Gebruik er af en toe 1 in Zwolle. Werkt prima en er staan echt meer dan genoeg van die fietsen.
Je houdt die ov pas voor een lezer en dan springt het slot open denk ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:40 schreef Quyxz_ het volgende:
Prima systeem, gewoon naar die stalling gaan en een fiets pakken met je ov-kaart.
Staat op de fiets in plaatjes uitgelegd hoe je hem op slot doet enz.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
In de stad waar ik hem wil gaan gebruiken staan er maar 25.
Dus weet niet of die snel op zijn of niet.
Maar dat zullen ze wel geinventariseerd hebben.
[..]
Je houdt die ov pas voor een lezer en dan springt het slot open denk ik.
Tot zover logisch .... maar als je dan in de stad hem moet afsluiten en weer openen, doe je dat ook met je ov pas?
Thanks, handleiding ook gevonden: https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html . En filmpje.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 21:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Staat op de fiets in plaatjes uitgelegd hoe je hem op slot doet enz.
Nee hoor want dan staat die binnen een bepaalde zone.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:43 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Thanks, handleiding ook gevonden: https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html . En filmpje.
Ziet er niet uit alsof je er een wiskundeknobbel voor moet hebben![]()
Alleen wel knap hoe de fiets weet dat je huurperiode stopt als je hem alleen op het slot hoeft te doen in de ns fietsenstalling. Vor hetelfde geldt parkeer je hem daar of ergens.
Ahhh de fiets ziet dat hij thuis is:)quote:Op dinsdag 16 juni 2026 22:53 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee hoor want dan staat die binnen een behalve zone.
Als er in een stad of dorp niets speciaals te doen is zijn er in mijn ervarjng bijna altijd wel fietsen beschikbaar. Als je in de ns app een reis plant en naar onder scrolt staat er hoeveel fietsen op dat moment in de stalling van het aankomststation aanwezig zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:05 schreef cinderloom het volgende:
Hoe moet je eigenlijk die beschikbaarheid lezen?
Klik ik op een station staat daar ov fiets 26 beschikbaar (gisteren stond hier 27 meen ik).
Klik je daar op dan staat er dat er tien ov fietsen beschikbaar zijn.
Op een ander station staat 39 beschikbaar, en als je erop klikt 15 beschikbaar.
Ben benieuwd hoe het werkt want dat is wel essentieel welk station je uitstapt als er bv meerdere in een stad zijn
Als ik dit doe zie ik staan;quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je in de ns app een reis plant en naar onder scrolt staat er hoeveel fietsen op dat moment in de stalling van het aankomststation aanwezig zijn.
Zo ver heb ik nooit doorgeklikt maar als ik dat doe zie daar idd ook die verschillen. Misschien kun je deze vraag beter aan de NS zelf stellen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Als ik dit doe zie ik staan;
25 ov fietsen nu beschikbaar.
Klik je een klik door staat dat er ook.
Maar een klik verder staat dan beschikbaar 10
Dus of je dan mag uitgaan van 25 of 10?
Goed dat jij het ook ziet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo ver heb ik nooit doorgeklikt maar als ik dat doe zie daar idd ook die verschillen. Misschien kun je deze vraag beter aan de NS zelf stellen.
Ik heb gesproken met NS (@Basp1)quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo ver heb ik nooit doorgeklikt maar als ik dat doe zie daar idd ook die verschillen. Misschien kun je deze vraag beter aan de NS zelf stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |