abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 11 juni 2026 @ 09:05:06 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221006297
Het is zes uur in de ochtend en in Oostenrijk zit het hele land met ontbijt voor de TV. Erg vroeg, maar je kunt in ieder geval voordat je naar je werk gaat rustig kijken. Misschien dat er ook nog wat mensen in Jordanië kijken, want dit is misschien wel het minst aansprekende affiche van de eerste ronde.

Jordanië is natuurlijk een WK-debutant, en uit het al vrij zwakke Azië verwacht je dan niet veel. Ze werden wel tweede op het laatste Aziatisch kampioenschap en versloegen Irak in strijd om een ticket. Irak lijkt mij het referentieniveau. Op dat Aziatisch kampioenschap waren Bahrein en Qatar overigens te sterk. Bahrein in de groep, Qatar in de finale. Dat is het niveau. Jordanië won wel van Zuid-Korea, die Australië hadden uitgeschakeld. Dus ze kunnen af en toe wel iets. Bekendste speler is Musa Al-Tamaari, die speelt bij Stade Rennais. Hij speelt als enige niet in Azië of Afrika. Dat zegt wel alles eigenlijk. Azië heeft echt onevenredig veel tickets gekregen. En ik geloof niet dat deze spelers massaal naar Europa gaan na dit toernooi.

Oostenrijk stuurt al een aantal jaar een half Bundesliga-elftal. Sinds die tijd is het ook een steeds vastere waarde op toernooien geworden. Het EK zijn ze al een tijdje weer bij, maar dit is het eerste WK sinds 1998. Alaba, Laimer en Sabitzer kunnen deze ook op hun CV bij schrijven. Die eerste kwakkelt behoorlijk met zijn fitheid, maar zou voor deze wedstrijd op tijd opgelapt moeten zijn. Arnautovic is er ook nog steeds bij. Nieuw is Paultje Wanner, die dit jaar bij PSV af en toe toch leuke dingen liet zien. Zal wel vanaf de bank komen.

We gaan vandaag naar het Levi's stadium in Santa Clara, Bay Area, voor de tweede keer dit toernooi. De Jordanen spelen er zelfs hun eerste twee wedstrijden. Het zal niemand verbazen dat Oostenrijk nog nooit een interland speelde tegen Jordanië. Wie verzint zo'n wedstrijd dan ook. 48 teams troep. Ontwaakt allen lekker op het genot van deze wedstrijd. Of snurk lekker door nadat je Noorwegen - Irak hebt zitten kijken.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')