quote:We're seeing a 'race-based pogrom' in Belfast, MP tells BBC
published at 07:30
Claire Hanna, Belfast MP and leader of the Social Democratic & Labour Party, has spoken to Newsnight about the "nightmarish" attack on Monday, which she says has "understandably revulsed and shocked" people in Belfast.
However, she condemned the scenes that erupted on Tuesday afternoon, suggesting that "negative actors online and politicians locally who don't really care what communities in north Belfast have been through" have used the knife attack to incite violence and seed division.
"What you're seeing is a race-based pogrom. We are seeing men going door to door asking to get the foreigners out based exclusively on the colour of their skin," she has said.
"It's not based on what they're contributing to society, what their status here is and it's terrifying for people in Belfast who want this sort of politics to be far beyond them."
De reactie van de politiek op de jacht op buitenlanders bedoel je? Wat bedoel je eigenlijk?quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Deze man slaat de spijker op de kop, ik ben benieuwd naar de reactie van de politiek. Ik kan het wel raden want ze zitten allemaal ideologisch vastgeroest in het idee dat immigratie per definitie een goed iets is.
Het vervelende is ook dat de agressie ook gericht is tegen alles wat buitenlands is, je ziet ze bijvoorbeeld ook Turkse Kebab zaken bestoken terwijl die daar waarschijnlijk al 50 jaar zitten en Economisch meer bijdragen dan het: Buitenlanders opgerot volk, zie je in Nederland trouwens ook.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:36 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En deze man heeft volkomen gelijk, de logische response moet zijn om keihard actie te ondernemen op immigratie wil je de gemoederen bedaren. Maar we weten allemaal dat dit niet gaat gebeuren.
En ik las dat er ook een oosterse supermarkt in de hens gestoken is. Dat heeft niets met protesten te maken, dat is jagen op buitenlanders.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vervelende is ook dat de agressie ook gericht is tegen alles wat buitenlands is, je ziet ze bijvoorbeeld ook Turkse Kebab zaken bestoken terwijl die daar waarschijnlijk al 50 jaar zitten en Economisch meer bijdragen dan het: Buitenlanders opgerot volk, zie je in Nederland trouwens ook.
Gelukkig zijn er ook geweldloze betogingen. Maar daar zul je Steve niet over zien livestreamen. Dat haalt de socials niet. Als je alleen de rellen en brandstichtingen ziet lijkt het al snel of het hele land in een soort burgeroorlog beland is. Ik hoop en denk dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:41 schreef William_Papadin het volgende:
“Die burgeroorlog komt echt niet”
Ik zie toch wel beelden die mij anders doen denken.
Dat klopt, er is helaas geen ruimte voor nuance wanneer de menigte zich begint te roeren. Dit is een van de redenen waarom ik mij al jaren uitspreek tegen de massa immigratie. Wanneer het volk boos word zijn de goeden altijd het slachtoffer.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vervelende is ook dat de agressie ook gericht is tegen alles wat buitenlands is, je ziet ze bijvoorbeeld ook Turkse Kebab zaken bestoken terwijl die daar waarschijnlijk al 50 jaar zitten en Economisch meer bijdragen dan het: Buitenlanders opgerot volk, zie je in Nederland trouwens ook.
Precies dit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de overheid eindelijk eens werk moet gaan maken van het stoppen van de massa immigratie. Het verschuilen achter internationale verdragen is nu echt geen optie meer. Het rookt en er is maar een briesje nodig voor een laaiend vuur.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De reactie van de politiek op de jacht op buitenlanders bedoel je? Wat bedoel je eigenlijk?
Gewoon een voorbeeld in optima forma waarom een vreedzame inclusieve multiculturele samenleving een utopie is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:42 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
En ik las dat er ook een oosterse supermarkt in de hens gestoken is. Dat heeft niets met protesten te maken, dat is jagen op buitenlanders.
Het probleem is ansich niet de Asielzoekers, dat lossen we al 400 jaar op, het probleem is dat de politiek niet met een antwoord komt voor Economische asielzoekers, dat los je alleen op door het economisch onrendabel te maken, maar dat laatste lukt niet omdat er hier een paar rechters zijn die keer op keer zeggen: Ho ho je moet ze menselijk behandelen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gewoon een voorbeeld in optima forma waarom een vreedzame inclusieve multiculturele samenleving een utopie is.
Maar toch is dat onderwerp voor sommige politici nog altijd een groot taboo. Waardoor dit lekker doorettert en alleen maar erger wordt. En er nog altijd honderdduizenden en honderdduizenden asielzoekers Europa invloeien. Het is echt zo'n sneeuwbaleffect die groter en groter wordt.
Niet bepaalt rockt science.
Het probleem is ook de culturen die niet mixen en haaks staan. Hugenoten zijn een heel ander slag dan Somaliërs bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is ansich niet de Asielzoekers, dat lossen we al 400 jaar op, het probleem is dat de politiek niet met een antwoord komt voor Economische asielzoekers, dat los je alleen op door het economisch onrendabel te maken, maar dat laatste lukt niet omdat er hier een paar rechters zijn die keer op keer zeggen: Ho ho je moet ze menselijk behandelen.
Ook aan de Hugenoten en Portugeze Joden werden eisen gestelt: Je mag wel je eigen geloof beleiden, maar wel in je eigen "huis", kortom je gedragen en er vooral niet te veel te koop mee lopen, daarnaast moesten ze zich gewoon zelf bedruipen en profiteerde Amsterdam natuurlijk door de kennis en ervaring die ze meebrachten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem is ook de culturen die niet mixen en haaks staan. Hugenoten zijn een heel ander slag dan Somaliërs bijvoorbeeld.
Was dit nou een Bill Hicks referentie?quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hey je kan ook te ver gaan. Respect voor Steve graag.
Sommige Fokkers vullen nog wel eens zélf een en ander in.quote:Op woensdag 10 juni 2026 06:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zat zich erop te verlekkeren dan? Ik heb hem er ook op aangesproken dat niemand dat doet (of ik heb iets over het hoofd gezien), maar daar geen antwoord op gekregen.
Dat is waar. De omstandigheden waren echter ook harder toen. Er waren geen gratis huizen en uitkeringen en rechtsbescherming was er ook minder dus ze werden ook gedwongen beter hun best te doen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook aan de Hugenoten en Portugeze Joden werden eisen gestelt: Je mag wel je eigen geloof beleiden, maar wel in je eigen "huis", kortom je gedragen en er vooral niet te veel te koop mee lopen, daarnaast moesten ze zich gewoon zelf bedruipen en profiteerde Amsterdam natuurlijk door de kennis en ervaring die ze meebrachten.
Men loste dit op door de andere groep te verjagen. Precies wat er nu langzaamaan in vloeit.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is ansich niet de Asielzoekers, dat lossen we al 400 jaar op, het probleem is dat de politiek niet met een antwoord komt voor Economische asielzoekers, dat los je alleen op door het economisch onrendabel te maken, maar dat laatste lukt niet omdat er hier een paar rechters zijn die keer op keer zeggen: Ho ho je moet ze menselijk behandelen.
Migratie van nu wordt bepaald door de wortel en niet door de stok. Ze komen niet omdat het daar zo slecht is, maar hier zo goed is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waar. De omstandigheden waren echter ook harder toen. Er waren geen gratis huizen en uitkeringen en rechtsbescherming was er ook minder dus ze werden ook gedwongen beter hun best te doen.
Desalniettemin heeft een Hugenoot veel meer gemeen met Nederland en haar normen en waarden dan een Somaliër.
Daar gaat het dus niet over. Het gaat erover dat er nog steeds mensen zijn die consequent en consistent doen alsof hun neus bloed als het gaat om de onvrede onder de mensen en de kans op een echte burgeroorlog met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 07:44 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook geweldloze betogingen.
What the fuck man. Doelpalen verzetten? Wat bazel je?quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet over. Het gaat erover dat er nog steeds mensen zijn die consequent en consistent doen alsof hun neus bloed als het gaat om de onvrede onder de mensen en de kans op een echte burgeroorlog met alle gevolgen van dien.
Stop met de doelpalen verzetten.
Daarom ook deze rellen, de politie deed hetzelfde bij moord op die jonge gast door te zeggen dat hij ook zonder de arrestatie sws dood was gegaan.quote:Op woensdag 10 juni 2026 01:12 schreef vul_maar_in het volgende:
Oh mijn god persco van de politie is echt tenenkrommend.
"Er is geen enkele aanleiding om te denken dat dit gerelateerd is aan terrorisme".quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:31 schreef -river- het volgende:
[..]
Daarom ook deze rellen, de politie deed hetzelfde bij moord op die jonge gast door te zeggen dat hij ook zonder de arrestatie sws dood was gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |