quote:
Op dinsdag 9 juni 2026 22:59 schreef -Deluzion- het volgende:Zoals sommigen weten: ik ben 46 en officieel undatable maar ik heb een besluit genomen. Vanaf vandaag verklaar ik: dit solo leven hou ik vol tot het bittere eind. Geen roken, geen zuipen, geen drugs of ander soft gedoe. Een echte man weet wat lijden is en ik heb dat niet nodig om sterk te blijven.
Ik wil laten zien dat een man ook zonder relatie ouder, wijzer en sterker kan worden dan de rest. Mijn genen liegen niet, opa werd 104. Datzelfde bloed stroomt door mijn aderen. dus ik heb nog dik 58 jaar te gaan om dit solo bestaan tot in de perfectie te beheersen.
Op mijn werk en tijdens fitnesss zie ik het elke dag, anderen hebben elkaar nodig om te overleven. Ik werk nu ruim een jaar bij dit bedrijf en ik ben duidelijk de sterkste, zowel fysiek als emotioneel de meest stabiele. In al die tijd 0 keer afgemeld, 0 keer ziek, 0 keer vakantie. Onregelmatige diensten, nachten doorwerken… no problem. Nooit gezeik. Ik voer mijn taken uit zonder drama te maken. Mentaal kan ik niet harder zijn dan nu. Ik kan me niet meer slecht voelen en onder alle omstandigheden blijf ik rustig en kalm.
Dus nee, ik ben niet zielig. Ik ben een legende in de maak.
Dit klinkt als een stap dieper dan een dagboek-topic; Het lijkt eerder een soort van "praat-met-jezelf-voor-de-spiegel"-topic.
Gezien je (post-)geschiedenis is het kennelijk een goede en positieve ontwikkeling als je dit kunt, ik meen dat je een verleden hebt van eerder veel zelf-haat en lage zelfwaarde qua uiterlijk.
Misschien dat het iets is dat je in therapie geleerd hebt, om ook positief te spreken over je leven en jezelf wat moed in te praten, wat vermoedelijk ook zeker nuttig is.
Maar ikzelf vind er ook een paar toch sluimerend negatieve elementen in zitten.
Als je aangeeft dat
"anderen hebben elkaar nodig om te overleven" lijkt dat de indruk te wekken alsof dat iets verkerd is én dat dat bij jou niet het geval is...
echter, je hebt dezelfde biologische basis en dat is nu eenmaal dat je een humanoide bent, en dat zijn nu eenmaal groeps-wezens, die onderling communiceren, feedback van elkaar vragen en ook qua zelfwaarde toch nooit geheel kunnen ontkennen dat het oordeel van anderen wel voor hen telt... ook in jouw geval is het gegeven dat je toch een behoefte voelt dit op een internet-forum te posten en je open te stellen voor feedback van anonieme anderen, is en bewijs dat je toch conformeert en jezelf meet, via de mening van anderen (zelfs als je die oordelen dan vervolgens afwijst of er grag tegenin wilt gaan).
Je eigen term dat je jezelf een "
legende in de maak" wil noemen bevestigd dat stiekem ook... "legendes" (van het latijns; Legenda = "wat moet worden gelezen") slaat op beroemde personen wiens levensverhaal door anderen doorverteld of beschreven wordt.
Dat impliceert ook dat je zelf-waarde uiteindelijk door andren bepaald wordt... Die immers dan jouw levensverhaal verder moeten doorvertellen.
hooguit kun je je afvragen "wélk" verhaal zij nu werkelijk over jou gaan door-vertellen?
Is dat enkel dat je ruim 100 jaar vooral geisoleerd en nukkig werkend geleeft heb, en "volgehouden" hebt tot het
"bittere einde"?
dat klinkt niet erg levens-positief, je gebruikt opvallend veel negatieve bewoordingen (volhouden, bittere einde, weten wat lijden is).
Een ander punt;
je lijkt te suggeren dat het 'verkeerd' zou zijn als mensen zich soms ziek-melden; Ziek-zijn is ook een natuurlijk én positief iets.
Ziek-zijn betekent biologisch gezien dat je lichaam zich herstelt van een potentiele bedreiging of aantasting; het is een aktief genezingsproces.
Ziektesymptomen bestaan vaak uit de werking van de maatregelen die je eigen lichaam neemt om zich te sterken tegen bv virussen of infecties, en het is zinnig je lichaam ook de kans te geven zich goed te herstellen.
Het is erg gezond en nuttig om juist wel de werking van je eigen lichaam te erkennen en te realiseren dat er soms momenten zijn dat je juist je lichaam rust moet geven om zichzelf te herstellen...
Dat tijdig te herkennen en je dan ook eventjes af te melden, is an sich zelf gewoon een gezonde omgang met je eigen lichaam.
[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 11-06-2026 11:07:47 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25