abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 9 juni 2026 @ 16:52:05 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220995218
Op naar Seattle waar we doorgaan met deze voetbalavond. Gewoon 2 wedstrijden op een christelijk tijdstip, lekker man. Na Spanje mag ook België het WK aftrappen. Net als in 2014 hebben de Belgen echt een doodsimpele groep gekregen. Toen was het lachen tegen Algerije, dat viel echt nog zwaar tegen. Nu weer dat soort meuk in de vorm van Egypte en Iran. Is het echt slecht? We zullen zien.

Egypte lijkt potentieel wel de beste tegenstander. Nieuw-Zeeland verloor bij het oefenen kansloos van Haïti en Iran heeft allerlei problemen met een oorlogje, dus die zullen ook niet topfit en vol gefocust aan de start staan. Egypte is echter ook geen wonderploeg. Marmoush de reservespits van City, Salah die misschien een beetje over datum is en nog een paar spelers uit Europa, maar heel veel uit de eigen competitie. Dat is wel zo'n beetje de beste competitie van Afrika, maar dat zegt niet zoveel. Het is niet alsof we de Afrikaanse voetbalcompetities als basis moeten nemen. Betekent hoogstens dat ze niet volledig kansloos gaan zijn.

Het België dat wel even het WK moest winnen met Mertens, KDB, Azaar en Lukaku is inmiddels gehalveerd. KDB gaat nog wel, al heeft hij City inmiddels verruild voor Napoli. Lukaku is misschien wel een beetje klaar, al blijft het een gevaarlijke spits als hij er zin in heeft. Ook hij bij Napoli, trouwens. Doku is wel een leuke nieuwe draver, verder blijft de echt jonge aanwas een beetje beperkt. Godbetert Witsel en Meunier zijn er nog steeds bij. Voor hen ook wel echt het laatste kunstje. Ik vind het niet direct een winnend elftal, maar ze hebben wel een geweldige doelman in Courtois (en dan zijn de backups ook niet eens slecht) en op elke positie een redelijke speler. En met deze loting zal de groep overleven niet spannend worden. Opvallend is dat niet een Belg in de Eredivisie speelde. Geen Wout Faes, geen Bakayoko, de kanshebbers zijn afwezig.

Vier keer troffen de landen elkaar, steeds vriendschappelijk. Opvallend genoeg won Egypte 3 keer, maar twee keer speelden ze in de tijd dat de vorige gouden generatie net was afgezwaaid en dat de Belgen het moesten doen met Mpenza en Bart Goor. Maar ja, in 2022 ook met 2-1 verloren. Het is niet alles. In Seattle zal België op zoek gaan naar de tweede overwinning tegen Egypte. Hier spelen normaal de Sounders, andermaal een MLS-team. Valt me nog mee dat er nog in best wat stadions gespeeld wordt waar ook werkelijk gevoetbald wordt. Voor zover je de MLS echt voetbal noemen kunt.

33
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 20:17:11 #2
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220996689
2-0 voor de Belgen. Doelpunt van ¨Pardo en Hans Vanaken
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 20:21:45 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220996723
Weetjes over het stadion:

Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220997224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
2-0 voor de Belgen. Doelpunt van ¨Pardo en Hans Vanaken
Heerst er een beetje vertrouwen in Belgie?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 22:13:52 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220997464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Heerst er een beetje vertrouwen in Belgie?
Zitten weer eens in een van de grootste lollerpoules, makkelijk 9 punten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')