Ik zit dat liveblog van de BBC even door te lezen, dat is toch ook te bizar voor woorden. Het gaat een aaneenrijging van bagatelliseren en opmerkingen als 'we need to say no to racism' en 'we value our ethnic minority communities'.
Je hebt dus een individu van een bepaalde gemeenschap/groep die een zeer brute moord probeert te plegen jegens een autochtoon, vervolgens komt men niet het slachtoffer, diens familie en diens gemeenschap/groep ter bescherming, maar de gemeenschap/groep van de dader.
Het is tekenend voor het Westen en laat ook zien dat dit gewoon niet meer goed gaat komen, dit is echt niet te redden. Ik geloof niet zo snel in een ware burgeroorlog, maar je gaat op deze manier natuurlijk tijden van ongekende polarisatie en frictie tegemoet, waarbij de inheemse bewoners van het Westen keer op keer gegashlight gaan worden als zij het slachtoffer van brute criminaliteit door allochtonen.
Het creëert een voedingsbodem voor zeer extreme politieke partijen waar mensen zich naar zullen keren in de hoop dat die iets voor hun kunnen doen, en je kunt ook wel degelijke grootschalige rellen gaan krijgen bij bepaalde incidenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio