@bitterbal, denk niet dat je nog naar Japan moet gaan hoor, veel te gevaarlijk met al die berenquote:Japanse stad sluit alle 94 scholen nadat beer is gesignaleerd
In de Japanse stad Utsunomiya, ten noorden van Tokio, zijn vandaag alle 94 basisscholen en middelbare scholen gesloten nadat er voor het eerst een beer is gezien.
De beer werd zaterdag voor het eerst gezien in een park in de stad, maar is tot op heden nog niet gevangen. Vanochtend werd het dier gezien vlakbij een middelbare school.
In Japan neemt het aantal incidenten met beren de laatste jaren toe, ook in stedelijke gebieden. Vorige week raakten in Fukushima zeker vier mensen gewond bij een berenaanval. Op beveiligingsbeelden is te zien hoe een zwarte beer een werknemer achtervolgt bij de ingang van een fabriek en hem tegen de grond werkt.
https://nos.nl/artikel/26(...)beer-is-gesignaleerd
We zitten hier niet in het 100%NL topicquote:
quote:
quote:Als nierstenen via de urineleider in de blaas terechtkomen, zijn het blaasstenen. Als ze niet met de plas mee naar buiten komen, blijven ze achter in de blaas en gaan daar groeien. Blaasstenen kunnen ook vanzelf in de blaas ontstaan, bijvoorbeeld doordat mensen de blaas niet helemaal leegplassen.
Blaasstenen zijn net als de meeste nierstenen, opgebouwd uit calcium (kalk) en kristallen van oxalaat- of urinezuur. Ze komen vaker voor bij mannen en bij mensen die lange tijd een blaaskatheter hebben. Kristallen zetten zich dan vast aan en rondom de katheter. Deze kristallen kunnen uitgroeien tot een steen.
Soms plassen mensen de steentjes vanzelf uit. Soms zijn de blaasstenen te groot om uit te plassen. Dan is het beter om de blaasstenen weg te halen met een operatie. Voor die operatie gaat u onder narcose. Ook proberen we er achter te komen wat de oorzaak is. Dan helpt bij het voorkomen van nieuwe blaasstenen
quote:
Ik zeg het niet snel maar zelfs daar zou ik dit niet posten.quote:
Zou het sowieso niet ergens postenquote:Op maandag 8 juni 2026 11:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel maar zelfs daar zou ik dit niet posten.
Kijk. In Japan nemen ze die monsters tenminste serieus.quote:Op maandag 8 juni 2026 10:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
@:bitterbal, denk niet dat je nog naar Japan moet gaan hoor, veel te gevaarlijk met al die beren
ah oke. Dus toch wat cherry zei.quote:
Ja jullie hadden het over bestraten en ik dacht nog 'wie noemt dat nou een plassteen' maar ik had gelijkquote:Op maandag 8 juni 2026 11:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
ah oke. Dus toch wat cherry zei.
ik dacht dat je van die urinesteen bedoelde die in het toilet kan opbouwen.
Vond het al een absurd bedrag.
Maar voor een medische ingreep kan ik niet inschatten of het duur is.
M'n hand operatie kostte toen 2600 ofzo. wat ik wel mee vond vallen maar dat is alweer een paar jaar geleden.
Maar daar zijn gelukkig verzekeringen voor. Het is geen greatest country in the world hier.
¤50 per doosje.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Buiten kantooruren een tas vol pijnstillers ophalen tikt ook wel aan. Vijftig euro per doosje, heb het amper gebruikt.
je kan zo dokter worden. ik hoor het al.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja jullie hadden het over bestraten en ik dacht nog 'wie noemt dat nou een plassteen' maar ik had gelijk
/MeredithGrey
als het oxy is kan je dat wel terug verdienenquote:Op maandag 8 juni 2026 11:07 schreef CherryLips het volgende:
Buiten kantooruren een tas vol pijnstillers ophalen tikt ook wel aan. Vijftig euro per doosje, heb het amper gebruikt.
Ze heeft wel veel Grey's Anatomy gekeken dus denk dat ze het wel kan idd.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
je kan zo dokter worden. ik hoor het al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |