Ja maar je hebt zelf ook geen baat bij een herniaquote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:09 schreef Ridocar het volgende:
En omdat ts begint:
Nooit, eigen verantwoordelijkheid. Als je een file niet ziet zit je te dicht op je voorganger.
Die mensen remmen wel af met de voorgangers waar ze zo dicht bovenop zitten.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:09 schreef Ridocar het volgende:
En omdat ts begint:
Nooit, eigen verantwoordelijkheid. Als je een file niet ziet zit je te dicht op je voorganger.
Ja, dit dus. Het gevaar zit achter je, niet voor je.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die mensen remmen wel af met de voorgangers waar ze zo dicht bovenop zitten.
Het gevaar zit hem meer in mensen die nog aan komen rijden en niet beseffen dat de achterkant van jouw auto rap dichterbij komt omdat je stilstaat.
Als je daar allemaal de tijd voor hebt (waarvoor chapeau, maar dat terzijde) is er er ook geen sprake van een plotselinge file waar ik op basis van de OP van uit ging.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:17 schreef Jordy-B het volgende:
Afhankelijk van de oplettendheid van de achterligger zet ik de alarmlichten aan.
Bij mijn laatste file zag ik hem ruim vantevoren en liet de auto uitrollen. Dat signaleerde ik even met een enkel knippertje met de alarmlichten om dat kenbaar te maken aan de persoon achter me.
Ik snap de anders stemmers wel, maar ik word een beetje simpel van de onoplettendheid van het overige verkeer. Sterker, ik vrees dat de verantwoordelijkheid op deze manier wordt omgedraaid.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:17 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Het gevaar zit achter je, niet voor je.
Dus ik snap de anders stemmers dan altijd echt niet.
File in zicht, volgens de titel, dus ik ging uit van minder plotselinge file.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:20 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Als je daar allemaal de tijd voor hebt (waarvoor chapeau, maar dat terzijde) is er er ook geen sprake van een plotselinge file waar ik op basis van de OP van uit ging.
Dan ben je nog steeds aansprakelijk.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap de anders stemmers wel, maar ik word een beetje simpel van de onoplettendheid van het overige verkeer. Sterker, ik vrees dat de verantwoordelijkheid op deze manier wordt omgedraaid.
"Ik reed achterop omdat ik geen alarmlichten zag."
Als je goed oplet wel ja....Helaas weet je dat niet altijd van degene die achter je rijdt...quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
File in zicht, volgens de titel, dus ik ging uit van minder plotselinge file.
Afgezien van bij slechte weersomstandigheden (slecht zicht) zijn files toch meestal niet echt plotseling? Je ziet meestal honderden meters voor je al remlichten en alarmlichten opdoemen.
Dit dus. Kwestie van zelfbehoud, net als richting aangeven naar links op een rotonde. Regelneukers kunnen daar vanalles van vinden maar het verkleint de kans op brokken en daar houdt de discussie wat mij betreft opquote:Op zaterdag 6 juni 2026 14:48 schreef Symphonic het volgende:
Zo goed als altijd, behalve als ik zie dat mijn achterligger dat al doet.
Dat is met bijna alles zo helaas, je kan nog zo duidelijk en defensief rijden maar het geeft geen garantie. Maar toch is het wel verstandig zo te rijden, zeker op de motor.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef cinderloom het volgende:
Ik knipperde met mijn alarmlichten bij een file die vrij snel ontstond. Mijn achterliggen, bakwagen, reed met volle snelheid achterop mijn trekhaak. En dat terwijl er best nog een afstandje tussen ons zat. Dus tsja knipperlichten, het kan helpen maar helaas weet ik uit ervaring dat het ook niet kan helpen.
Duitsersquote:
Absoluut zeker het meest verstandig. In mijn geval gaf de tegenpartij ook wel toe mij en de knipperlichten niet gezien te hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is met bijna alles zo helaas, je kan nog zo duidelijk en defensief rijden maar het geeft geen garantie. Maar toch is het wel verstandig zo te rijden, zeker op de motor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |