abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220970608
POLL

Toelichting/nuance hieronder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_220970615
Afhankelijk van hoe abrupt en of er signalering is. Dus soms.
pi_220970629
En omdat ts begint:
Nooit, eigen verantwoordelijkheid. Als je een file niet ziet zit je te dicht op je voorganger.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juni 2026 @ 11:10:14 #4
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220970638
Op de snelweg eigenlijk altijd wel
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juni 2026 @ 11:10:39 #5
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220970646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:09 schreef Ridocar het volgende:
En omdat ts begint:
Nooit, eigen verantwoordelijkheid. Als je een file niet ziet zit je te dicht op je voorganger.
Ja maar je hebt zelf ook geen baat bij een hernia
pi_220970704
In principe altijd.
pi_220970708
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:09 schreef Ridocar het volgende:
En omdat ts begint:
Die mensen remmen wel af met de voorgangers waar ze zo dicht bovenop zitten.

Het gevaar zit hem meer in mensen die nog aan komen rijden en niet beseffen dat de achterkant van jouw auto rap dichterbij komt omdat je stilstaat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220970752
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Die mensen remmen wel af met de voorgangers waar ze zo dicht bovenop zitten.

Het gevaar zit hem meer in mensen die nog aan komen rijden en niet beseffen dat de achterkant van jouw auto rap dichterbij komt omdat je stilstaat.
Ja, dit dus. Het gevaar zit achter je, niet voor je.

Dus ik snap de anders stemmers dan altijd echt niet. :?
pi_220970754
Afhankelijk van de oplettendheid van de achterligger zet ik de alarmlichten aan.

Bij mijn laatste file zag ik hem ruim vantevoren en liet de auto uitrollen. Met een enkel knippertje met de alarmlichten heb ik dat kenbaar gemaakt aan de persoon achter me. Dat was voldoende.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220970766
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:17 schreef Jordy-B het volgende:
Afhankelijk van de oplettendheid van de achterligger zet ik de alarmlichten aan.

Bij mijn laatste file zag ik hem ruim vantevoren en liet de auto uitrollen. Dat signaleerde ik even met een enkel knippertje met de alarmlichten om dat kenbaar te maken aan de persoon achter me.
Als je daar allemaal de tijd voor hebt (waarvoor chapeau, maar dat terzijde) is er er ook geen sprake van een plotselinge file waar ik op basis van de OP van uit ging.
pi_220970782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:17 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, dit dus. Het gevaar zit achter je, niet voor je.

Dus ik snap de anders stemmers dan altijd echt niet. :?
Ik snap de anders stemmers wel, maar ik word een beetje simpel van de onoplettendheid van het overige verkeer. Sterker, ik vrees dat de verantwoordelijkheid op deze manier wordt omgedraaid.
"Ik reed achterop omdat ik geen alarmlichten zag."
pi_220970808
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:20 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Als je daar allemaal de tijd voor hebt (waarvoor chapeau, maar dat terzijde) is er er ook geen sprake van een plotselinge file waar ik op basis van de OP van uit ging.
File in zicht, volgens de titel, dus ik ging uit van minder plotselinge file.

Afgezien van bij slechte weersomstandigheden (slecht zicht) zijn files toch meestal niet echt plotseling? Je ziet meestal honderden meters voor je al remlichten en alarmlichten opdoemen.
pi_220970861
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik snap de anders stemmers wel, maar ik word een beetje simpel van de onoplettendheid van het overige verkeer. Sterker, ik vrees dat de verantwoordelijkheid op deze manier wordt omgedraaid.
"Ik reed achterop omdat ik geen alarmlichten zag."
Dan ben je nog steeds aansprakelijk.

Maar je bekijkt het van de verkeerde kant... Je wil gewoon niet betrokken raken bij een ongeluk. Hartstikke mooi dat je de ander kan verwijten dat 'ie niet zat op te letten, of dat jij van rechts kwam, of groen licht had, of voorrang. Je hebt daar alleen geen ene flikker aan vanaf de intensive care.

Dus principes aan de kant en het je medeweggebruikers zo makkelijk mogelijk maken om jou niet in de kreukels te rijden.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:40:35 #14
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220970865
Ja, maar dat is omdat ik dan ga tripleren.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220970868
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
File in zicht, volgens de titel, dus ik ging uit van minder plotselinge file.

Afgezien van bij slechte weersomstandigheden (slecht zicht) zijn files toch meestal niet echt plotseling? Je ziet meestal honderden meters voor je al remlichten en alarmlichten opdoemen.
Als je goed oplet wel ja....Helaas weet je dat niet altijd van degene die achter je rijdt...
pi_220970913
Ik knipperde met mijn alarmlichten bij een file die vrij snel ontstond. Mijn achterliggen, bakwagen, reed met volle snelheid achterop mijn trekhaak. En dat terwijl er best nog een afstandje tussen ons zat. Dus tsja knipperlichten, het kan helpen maar helaas weet ik uit ervaring dat het ook niet kan helpen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:48:52 #17
249756 Symphonic
Sijsjes en Drijfsijsjes
pi_220972138
Zo goed als altijd, behalve als ik zie dat mijn achterligger dat al doet.
Ik hou van onverwachte dingen, ik hou alleen niet zo van verrassingen
pi_220972152
Ligt aan de auto achter me en hoe hard ik moet remmen.

Als ik echt op de rem stamp gaan de alarmlichten automatisch al aan.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:08:52 #19
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220972193
Altijd, tenzij…
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 14:48 schreef Symphonic het volgende:
Zo goed als altijd, behalve als ik zie dat mijn achterligger dat al doet.
Dit dus. Kwestie van zelfbehoud, net als richting aangeven naar links op een rotonde. Regelneukers kunnen daar vanalles van vinden maar het verkleint de kans op brokken en daar houdt de discussie wat mij betreft op :)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:10:05 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220972207
Ligt eraan, als er achterliggers zijn die niet te ver weg zijn dan remmen die met mij mee dan niet. Als ik zie dat er een grotere afstand is tussen mij en achterliggers wel; en primair doe je dit voor je eigen veiligheid...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:11:08 #21
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220972222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 11:51 schreef cinderloom het volgende:
Ik knipperde met mijn alarmlichten bij een file die vrij snel ontstond. Mijn achterliggen, bakwagen, reed met volle snelheid achterop mijn trekhaak. En dat terwijl er best nog een afstandje tussen ons zat. Dus tsja knipperlichten, het kan helpen maar helaas weet ik uit ervaring dat het ook niet kan helpen.
Dat is met bijna alles zo helaas, je kan nog zo duidelijk en defensief rijden maar het geeft geen garantie. Maar toch is het wel verstandig zo te rijden, zeker op de motor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220972294
quote:
80s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:08 schreef Mano_ het volgende:
Regelneukers
Duitsers
pi_220972490
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 15:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is met bijna alles zo helaas, je kan nog zo duidelijk en defensief rijden maar het geeft geen garantie. Maar toch is het wel verstandig zo te rijden, zeker op de motor.
Absoluut zeker het meest verstandig. In mijn geval gaf de tegenpartij ook wel toe mij en de knipperlichten niet gezien te hebben.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:26:09 #24
483584 incel
they/them
pi_221019359
Alleen als ik in een goede bui ben. Anders heb ik zoiets van laat ze maar achter me op knallen
pi_221029588
Bijna nooit, tenzij het echt plotseling op een weg zonder matrixborden is en niemand achter mij stil staat.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')