64 zou natuurlijk debiel zijn, maar wél opmerkelijk eerlijker dan 48.quote:Op donderdag 4 juni 2026 21:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Van mij was 32 perfect. Wat gaat het WK van 2042 zijn?
64 landen?
En get WK van 2058?
128 landen
Tja, terug naar 32 gaat helaas niet gebeuren vrees ik, dan is 64 beter dan 48..quote:Op vrijdag 5 juni 2026 04:39 schreef TAmaru het volgende:
Infantino heeft al gezegd dat hij droomt van een WK met 64 landen in 2030. Absurd maar waar.
https://sporza.be/nl/2025(...)-2030~1758710750390/
Waarom laten we niet gewoon alle landen toe? 211 landen/regio's zijn blijkbaar aangesloten bij de FIFA. We spelen het WK dan over een periode van 3 maanden. We spelen met 32 poules van 6 landen. Dat zijn 192 landen. De slechtste 38 landen op de FIFA-ranking spelen dus eerst een knockoutwedstrijd zodat er 19 landen overblijven die door mogen naar de poulefase. Alle landen spelen 5 wedstrijden in de poulefase. De beste 2 uit elke poule gaan door naar de knockoutfase met 64 landen.
Ik heb even een AI-simulatie gedaan en de eerste voorronde heeft dan wedstrijden als:
San Marino-Liechtenstein
Papua New Guinea-Tonga
Kiribati-Gibraltar
De poulefase kan er zo uitzien:
Groep 1
Netherlands
Venezuela
Uganda
Kenya
Burundi
Sint Maarten
Groep 2
Spain
Czech Republic
Burkina Faso
Mauritania
Guinea-Bissau
Anguilla
Groep 3
South Korea
Cameroon
Gabon
Faroe Islands
Barbados
Brunei
etc.
Je hebt dan een WK met 563 wedstrijden! Prachtig.
Ben het met je eens. Ben totaal geen fan van dat "beste nummers 3" gedoe, want dat is appels met peren vergelijken natuurlijk. En het is onoverzichtelijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 06:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, terug naar 32 gaat helaas niet gebeuren vrees ik, dan is 64 beter dan 48..
Kan gewoonquote:Op donderdag 4 juni 2026 21:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Van mij was 32 perfect. Wat gaat het WK van 2042 zijn?
64 landen?
En get WK van 2058?
128 landen
Met 64 wordt het een veredeld KO-toernooi... Het is wel beter dan die "beste nummer 3"-aids, maar toch...quote:Op vrijdag 5 juni 2026 06:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, terug naar 32 gaat helaas niet gebeuren vrees ik, dan is 64 beter dan 48..
Tenzij je met 64 landen enkel de groepswinnaars laat doorstoten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met 64 wordt het een veredeld KO-toernooi... Het is wel beter dan die "beste nummer 3"-aids, maar toch...
32 vind ik het beste.
Dan heb je wel veel wedstrijden die nergens meer om gaan en weer dat toplanden bij een misstap er meteen uit kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Tenzij je met 64 landen enkel de groepswinnaars laat doorstoten.
Ja, dat bedoelde ik, 64 is beter dan 48, omdat je met 64 gewoon een normaal (maar overdreven groot) toernooi kunt hebben zonder het per definitie oneerlijke gedoe met nummers driequote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met 64 wordt het een veredeld KO-toernooi... Het is wel beter dan die "beste nummer 3"-aids, maar toch...
32 vind ik het beste.
Eens. Hoe meer landen, hoe lastiger het te organiseren is natuurlijk. Een WK in één land en dan 'n land als Brazilië, Duitsland, Engeland of zo is al niet meer te doen, blijkbaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik, 64 is beter dan 48, omdat je met 64 gewoon een normaal (maar overdreven groot) toernooi kunt hebben zonder het per definitie oneerlijke gedoe met nummers drie
Liever gewoon 32 weer, uiteraard. Eén stap kleiner dan dat is 16 en dat is tegenwoordig wel overdreven klein, dus 32 is perfect.
64 zou kunnen met twee poulefases. Beste twee door in de eerste poulefase. In de tweede poulefase ook weer de beste twee en dan heb je 16 landen over.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:12 schreef Ericr het volgende:
24 ploegen was de beste balans. Maar doe het dan zoals in 1982 of daarvoor met een tweede poulefase waardoor je het aantal wedstrijden nog relatief hoog kan houden. Boven de 64 is gewoon veel teveel. Tussen de 52 en 64 heb je al veel wedstrijden die het aanzien amper waard zijn.
Maar ja meer wedstrijden is meer geld voor de FIFA. Alleen krijg je straks dat niemand zo'n WK meer wil hebben net zoals de OS waarbij het ook steeds lastiger wordt om gastlanden te vinden door de gestoorde kosten voor organiseren.
24 was ook kut hoewel door het hogere niveau en grotere pariteit de poules wel spannender waren.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:12 schreef Ericr het volgende:
24 ploegen was de beste balans. Maar doe het dan zoals in 1982 of daarvoor met een tweede poulefase waardoor je het aantal wedstrijden nog relatief hoog kan houden. Boven de 64 is gewoon veel teveel. Tussen de 52 en 64 heb je al veel wedstrijden die het aanzien amper waard zijn.
Maar ja meer wedstrijden is meer geld voor de FIFA. Alleen krijg je straks dat niemand zo'n WK meer wil hebben net zoals de OS waarbij het ook steeds lastiger wordt om gastlanden te vinden door de gestoorde kosten voor organiseren.
WK 90quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
24 was ook kut hoewel door het hogere niveau en grotere pariteit de poules wel spannender waren.
'94 was dan wel weer leuk, vooral de poule met Italië, Noorwegen, Mexico en Bulgarije. Bij nader inzien is het wel leuk dat 2,8 landen per poule doorgaan: het is vooral je zo goed mogelijk positioneren voor de knock out fase maar er is nog wel wat ruimte om te experimenteren en een beetje leuk te voetballen.quote:
Het kan vooral leuk zijn als er geen heel zwakke broeders in de poule zitten. Anders is het al snel zorgen dat je die andere wedstrijden niet verliest.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'94 was dan wel weer leuk, vooral de poule met Italië, Noorwegen, Mexico en Bulgarije. Bij nader inzien is het wel leuk dat 2,8 landen per poule doorgaan: het is vooral je zo goed mogelijk positioneren voor de knock out fase maar er is nog wel wat ruimte om te experimenteren en een beetje leuk te voetballen.
Als je kleinduimpje erbij hebt zitten ben je al bijna zeker door met 3 punten en een goed doelsaldo.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:18 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Het kan vooral leuk zijn als er geen heel zwakke broeders in de poule zitten. Anders is het al snel zorgen dat je die andere wedstrijden niet verliest.
Grappig genoeg had je in 94 4 punten nodig.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 16:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je kleinduimpje erbij hebt zitten ben je al bijna zeker door met 3 punten en een goed doelsaldo.
Klopt, maar in 90 was 3 punten ook genoeg, vraag maar aan de Ieren.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 23:01 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Grappig genoeg had je in 94 4 punten nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |