abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220936186
NVIDEA is inmiddels $3 biljoen waar.
Ze zijn 5 keer zoveel waard als ASML, terwijl hun AI chips niet konden bestaan zonder technologie van ASML.

Daarnaast zou ASML moeten eisen dat klanten in Nederland investeren.

Machines van ASML kosten 380 miljoen.

Als je een klant wil worden moet je gelijk $2 miljard aan aandelen overmaken aan ASML.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:20:25 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220936194
Zonder de spiegels van Zeiss konden de machines van ASML niet bestaan.
The End Times are wild
  maandag 1 juni 2026 @ 15:28:03 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220936227
Ik snap het probleem niet. ASML is business to business. Als ze willen kunnen ze hun prijzen omhoog gooien en hun waardering daarmee verhogen. Dat doen ze niet voor wat voor reden dan ook maar dat start bij ASML en hoe ze zichzelf in de markt willen positioneren. Misschien oude ze de prijs wel laag om te voorkomen dat concurrenten zich gaan ontwikkelen?

Er is geen waardepolitie die mensen knuppelt als ze niet genoeg respect tonen richting hun essentiele leveranciers oid.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 1 juni 2026 @ 16:35:01 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220936517
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 15:28 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap het probleem niet. ASML is business to business. Als ze willen kunnen ze hun prijzen omhoog gooien en hun waardering daarmee verhogen. Dat doen ze niet voor wat voor reden dan ook maar dat start bij ASML en hoe ze zichzelf in de markt willen positioneren. Misschien oude ze de prijs wel laag om te voorkomen dat concurrenten zich gaan ontwikkelen?

Er is geen waardepolitie die mensen knuppelt als ze niet genoeg respect tonen richting hun essentiele leveranciers oid.
Hun marge is 40 - 50%!
The End Times are wild
pi_220939318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hun marge is 40 - 50%!
Dat moet naar 80%. Hun klanten zoals NVIDEA en TSMC zijn biljoenen waard. ASML moet biljoenen waard zijn. Maar zijn maar $600 mld waard.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 00:15:58 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220939331
NVIDIA
Please consider the environment before printing this post
  dinsdag 2 juni 2026 @ 01:59:25 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220939589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dat moet naar 80%. Hun klanten zoals NVIDEA en TSMC zijn biljoenen waard. ASML moet biljoenen waard zijn. Maar zijn maar $600 mld waard.
De marketcap is niet hetzelfde als de omzet
The End Times are wild
pi_220939723
Wat is exact het nieuwsbericht wat hier bij hoort?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220943578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 01:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
De marketcap is niet hetzelfde als de omzet
Als ASML een éénmalige betaling van $20 miljard aan aandelen vraagt van bestaande klanten, en de prijs verdubbelt naar 800 miljoen per machine, dan zullen ze binnen no time 3 biljoen waard zijn.
pi_220952836
De EU wil ons minder afhankelijk maken van Amerikaanse tech.

Dat is een hele goede zet.

De AI chips die NVIDIA maakt kunnen wij ook maken. Wij leveren de technologie die zei gebruiken voor de productie van die chips. We moeten onze eigen AI bedrijven en AI chipbedrijven oprichten. Daarna moeten we de Amerikanen 100% belasten. Dat is wat Trump ook de hele tijd doet met zijn "tarifs".

De VS is geen betrouwbare partner. We moeten zo snel mogelijk een onafhakelijke chipproductie optuigen. Onze wapenindustrie heeft ook chips en AI software nodig.


https://nos.nl/artikel/26(...)t-aan-de-eu-ligt-wel
pi_220953717
Nvidia is helemaal geen klant van ASML

Overigens was het juist andersom, klanten stopten kapitaal in ASML voor de ontwikkeling en kregen aandelen daarvoor in ruil :P Intel had (heeft?) iets van 10-20% van ASML
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')