abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220930078
Ik heb TV en internet van Ziggo via de kabel. (In het huis waar ik woon, is dat praktischer om het modem op een goede plek te plaatsen en kabels netjes om te leiden. Ik woon overigens sinds vorig jaar in mijn ouderlijk huis van mijn overleden moeder.)

De situatie was en is altijd zo dat er bij het punt waar de verbinding het huis binnenkomt ook een signaalversterker (van Tratec) is geplaatst. Het onversterkte signaal gaat via een coax-kabel van 1,5 meter naar het modem. Een coax-kabel van 5 meter is verbonden met de TV in de huiskamer en die is aangesloten op de aansluiting die het signaal versterkt met 2 dB. (Destijds met veel moeite een gat in de muur gemaakt en ook door een eikenhouten kast die mijn vader 40 jaar geleden liet bouwen en die kast is ingebouwd en de parket is eromheen geplaatst, dus mijn moeder bleef zodoende altijd opgescheept met een kast die ze nooit mooi vond. :') )

Ik heb mijn eigen TV boven aangesloten met een nieuwe coax van Technitex van 10 meter op de uitgang van 4 dB versterking. De connectoren zijn ook van Technitex met een F-connector op de signaalversterker en aan de TV een reguliere (ook van Technitex) die erop past.

Daar ondervond ik elke keer problemen mee. Toen ik de TV van beneden (met een CI+ module) aansloot op de kabel naar boven, kwam ik erachter dat het signaal te sterk is.

Nu op dit moment doet hij het. De kabel is aangesloten op een Cisqo media-recorder, de voorloper van de Media-box. (En n.a.v. al die problemen die ik over de MediaBox hoor waarschijnlijk ook een betere.) (Toen ik tijdens de Corona-periode voor mijn moeder een CI+ module regelde, mocht ze die recorder houden.) Ik vertel dit, omdat ik op dat apparaat ook de juiste sterkte en frequentienummer kan instellen.

quote:
Uitgang Versterkingsfactor Aanbevolen max. lengte van de coaxkabel
1 0 dB tot 5 meter
2 2 dB 5 tot 10 meter
3 4 dB 10 tot 15 meter
4 8 dB 15 tot 30 meter
Eigenlijk heb ik een heel simpele vraag. Heb ik voor meer optimale verbindingen een kabel-lengte voor de TV beneden een kabel nodig van 7,5 meter en voor de TV naar boven 12,5 meter?

Wat ik namelijk ook recent las, is dat een te sterk signaal de TV kan beschadigen.
pi_220930553
Tv kijken via coax?
Ziggo levert de next mini, die gaat gewoon over utp en heb je dat gezeik met coax niet meer

Vanaf het overname punt alleen je modem in, geen splitsers, zo kort mogelijk en dan met utp verder

Waarom zou je coax doen?
pi_220931857
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:13 schreef FrenchDuck het volgende:
Tv kijken via coax?
Ziggo levert de next mini, die gaat gewoon over utp en heb je dat gezeik met coax niet meer

Vanaf het overname punt alleen je modem in, geen splitsers, zo kort mogelijk en dan met utp verder

Waarom zou je coax doen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag
  zondag 31 mei 2026 @ 21:17:38 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220932082
Kijken er nog mensen tv met coax? :o

Voordeel is wel dat je straks bij het WK de doelpunten eerder ziet dan de buren
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 21:18:59 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220932092
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:17 schreef Caland het volgende:
Kijken er nog mensen tv met coax? :o

Voordeel is wel dat je straks bij het WK de doelpunten eerder ziet dan de buren
Coax is fucking goated man. Geen delay :9
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220932097
Wat doe je jezelf aan joh. Trek achter elke coax een UTP kabel aan. IPTV kastje eraan en een goedkope internetverbinding en je bent geen dief meer van je eigen portemonnee.
pi_220932491
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:19 schreef GerryDV het volgende:
Wat doe je jezelf aan joh. Trek achter elke coax een UTP kabel aan. IPTV kastje eraan en een goedkope internetverbinding en je bent geen dief meer van je eigen portemonnee.
Ik ben blijkbaar niet voldoende op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ik kan mij daar later eens in verdiepen.

Nu wil ik boven TV kunnen kijken en daar kan ik ook uitzendingen opnemen met een mediarecorder die oud is maar nog goed werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')