abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2026 @ 10:10:30 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927486
Dit is het topic voor mensen die wekelijks een menu maken voor de hele week en zich daar min of meer aan houden. We delen onze weekmenu's en doen elkaar op die manier leuke ideeën en inspiratie aan de hand.

Waarom doen deze mensen dit? Nou, onder andere om geld en tijd te besparen. Maar ook is het wat makkelijker leuke dingen verzinnen als je relaxt achter je bureau zit dan wanneer je na het werk nog snel even door de super heen sjeest.

Game on. :)
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 10:10:39 #2
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927487
Ma: Asperge maaltijdsalade
Di: Asperges rauwe ham aardappels
Wo: Melanzane met pasta
Do: Tom kha pla met asperges
Vr: Geroosterde asperges met tahindressing, witte bonen, amandel en aardappelpuree
Za: festival
Zo: bbq
Spoilers!
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2026 @ 10:49:32 #3
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220927792
Volgens mij houdt Lucky_strike van Asperges
  zondag 31 mei 2026 @ 10:56:37 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927832
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
Volgens mij houdt Lucky_strike van Asperges
Ja en ik kocht 2 kilo. Vanavond gaan ze ook nog op de bbq :9
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 mei 2026 @ 11:20:49 #5
284411 crew  heywoodu
pi_220928010
Ik zou dit zo graag willen doen, maar het lukt me maar niet om het van de grond te krijgen, waardoor we alsnog om de dag weer zitten met 'wat gaan we vandaag eigenlijk eten?' ;(

Het moet toch te doen zijn: in een normale week is vriendin op maandag en zondag altijd thuis, ik op woensdag en zaterdag, dan heb je alleen nog de dinsdag, donderdag en vrijdag over - dinsdag en donderdag kunnen simpel opgelost worden door op maandag en woensdag iets voor twee dagen te maken, vrijdag is zij vaak in de middag wel vrij en anders kan ik ook wel wat maken na het werk.

We hebben ook een lijstje met gerechten die ik kan maken, gerechten die zij kan maken en een paar dingen die we allebei kunnen maken. Toch lukt het nog niet om het echt goed op gang te krijgen, iemand nog een tip? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220928336
M. Omelet met paprika, ui en prei met afbakbrood
D. Zie maandag
W. Witlof met aardappels en kaas uit de airfryer
D. Zie woensdag
V. Courgette rabarber met rijst en een vega geval
Z. Zie vrijdag
Z. Gewoon brood

Zag ineens rabarber liggen, veel lekkerder, dus daar gaan we voor

[ Bericht 19% gewijzigd door ChildoftheStars op 31-05-2026 13:58:59 ]
pi_220928778
Zo: Honing Cashew Kip met rijst
Ma: Krieltjes, maiskolf en worstjes
Di: Macaroni met vleessaus (saus is restje uit de vriezer)
Wo: Kokosrijst met ham
Do: Soep (zoete paprika, wortel, zoiets) met naanbrood
Vr: Pasta met spinazie en cherrytomaten

Mijn partner had behoefte aan wat nieuwe recepten en we slagen doorgaans prima bij Lekker en Simpel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 31-05-2026 14:05:38 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 31 mei 2026 @ 14:00:12 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220928859
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:20 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou dit zo graag willen doen, maar het lukt me maar niet om het van de grond te krijgen, waardoor we alsnog om de dag weer zitten met 'wat gaan we vandaag eigenlijk eten?' ;(

Het moet toch te doen zijn: in een normale week is vriendin op maandag en zondag altijd thuis, ik op woensdag en zaterdag, dan heb je alleen nog de dinsdag, donderdag en vrijdag over - dinsdag en donderdag kunnen simpel opgelost worden door op maandag en woensdag iets voor twee dagen te maken, vrijdag is zij vaak in de middag wel vrij en anders kan ik ook wel wat maken na het werk.

We hebben ook een lijstje met gerechten die ik kan maken, gerechten die zij kan maken en een paar dingen die we allebei kunnen maken. Toch lukt het nog niet om het echt goed op gang te krijgen, iemand nog een tip? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gouden tip heb ik niet, bij mij is mijn weekmenu een combinatie van factoren:
- iets dat ik kan maken na een drukke werkdag
- iets dat ik kan maken en wat mijn vriend kan opwarmen voor na mijn sporten
- een uitgebreidere maaltijd op mijn vrije dag want ik vind koken leuk
- soms plan ik bewust iets dat ook ingevroren kan worden en dan maak ik een dubbele portie
- wat is er in huis dat op moet? Ik koop vaak dingen waar ik niet direct een maaltijd mee plan. Een goede aanbieding, een uniek product dat ik elders niet kan kopen.
- wat is er in de aanbieding?
- wat geeft de moestuin me?
- er zit in het weekmenu ook altijd een gerecht dat kan doorschuiven naar volgende week voor het geval er eens wat aan de plannen verandert.

En, ben flexibel. Zo'n menu is geen wet van meden en perzen. Als jij voor dinsdag een pasta plant met broccoli en je hebt daar geen zin in, gooi die broccoli dan door een wokgerecht. Of wissel met een andere dag. Nog geen minuut nadat ik mijn menu hier had gepost, bleek mijn vriend dinsdagavond gefêteerd te worden door een multinational. Prima, dan husselen we wat en dan komt het ook nog goed.
Spoilers!
pi_220928877
quote:

SPOILER
Ik maak altijd een weekmenu, want ik doe wekelijkse boodschappen (en ik ben doorgaans ook degene die kookt). Daarbij kies ik voor minimaal een dag pasta, een dag iets met rijst (en vaak later een dag nasi van de gekookte rijst). Als ik de kinderen om suggesties vraag, krijg ik steevast een antwoord dat met een p begint, of het is rijst met spinazie of bloemkool.

Op de dagen dat ik werk kies ik iets wat òf snel klaar is, òf de avond/ochtend vantevoren gemaakt kan worden. Op de dagen dat ik vrij ben, wil ik best wat langer in de keuken staan en maak ik ook dingen die wat langer nodig hebben, zoals pastasaus. Dat soort dingen maak ik in bulk en vries het in.

Mijn partner at redelijk normaal tijdens haar zwangerschap, maar had wel bepaalde cravings voor tussendoor, zoals rundvleessalade met zilveruitjes. :s)

Voor inspiratie kan je bij alle supermarktfolders terecht, behalve de allerhande. Online heb ik dus goede resultaten bij Lekker en Simpel, maar ook bij Okoko recepten. Op YouTube krijg ik inspiratie van Jop van der Bijl, Nick Toet en Food Wishes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220930845
quote:

SPOILER
Je kunt ook ipv echt een weekmenu te maken een lijst met eetopyies die je in huis hebt en daarbij ook een paar opties die langere tijd kunnen liggen door bijvoorbeeld diepvries groente er bij te gebruiken, een pizza in de vriezer een simpele pasta met ingrediënten die langer houdbaar zijn.

Dus dat je een lijst maakt met
Nasi
Bami
AVG 2x
Macaroni
Patat met snack (airfryer ofzo)
Pizza
Vers pakket van de super
Wraps
Ravioli of gnocchi
Etc dat je een optie of 10 hebt dan kan kun je kijken waar je het meeste zin in hebt.

Hou met eten wel rekening met dingen die wat sneller gegeten moeten worden bijv gebakken aardappelen met sla laat je niet een week liggen want dan is de sla niet goed meer. Maar het maakt niet uit of je dat op dag 1 , 2 of 3 eet bijvoorbeeld

Dan weet je wat je in huis hebt aan eet opties maar zit je niet nu al vast aan wat je donderdag eet. Ik heb dus meestal 10-12 opties voor 7 dagen want er zitten dingen die ik makkelijk als backup kan laten staan. Bijv macaroni, pannenkoeken, ovenpatat etc wraps met gehakt, blikje of diepvries groente en kruiden er door kan je ook makkelijk doorschuiven

Daarnaast heb ik op de diepvries een lijstje met restjes die in de vriezer liggen hangen. Dus bijv bakje met curryworst of een stamppot etc
pi_220931995
quote:

SPOILER
Ik heb inmiddels Claude AI ingericht om me hier wekelijks mee te helpen. Vraagt even wat tijd om het in te richten, maar nu ga ik wekelijks een stappenplannetje door waarin Claude vraagt of de week het 'normale' ritme heeft, wanneer ik boodschappen laat bezorgen, of er nog iets ligt dat op moet en of ik specifiek zin heb in iets. Dan maakt 'ie een weekmenu, en als me dat goed lijkt spuugt hij een bestellijst uit, en een .ics file om in mijn agenda te importeren met iedere dag om 18 uur het recept van die dag.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:12:15 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220932042
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:05 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels Claude AI ingericht om me hier wekelijks mee te helpen. Vraagt even wat tijd om het in te richten, maar nu ga ik wekelijks een stappenplannetje door waarin Claude vraagt of de week het 'normale' ritme heeft, wanneer ik boodschappen laat bezorgen, of er nog iets ligt dat op moet en of ik specifiek zin heb in iets. Dan maakt 'ie een weekmenu, en als me dat goed lijkt spuugt hij een bestellijst uit, en een .ics file om in mijn agenda te importeren met iedere dag om 18 uur het recept van die dag.
O+
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')