abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220923099
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Mijn tijdelijke arbeidsovereenkomst liep af op 31 mei 2026. De brief waarin stond dat mijn contract niet werd verlengd, heb ik pas op 4 mei ontvangen. Daarom heb ik mijn werkgever schriftelijk gevraagd om de aanzegvergoeding uit te betalen.

Hun reactie schriftelijk was dat dit niet aan de orde is, omdat voor mij al duidelijk zou zijn geweest dat mijn contract waarschijnlijk niet verlengd zou worden. Daarnaast geven ze aan dat ik in de periode daarvoor met vakantie was en daarna ziek thuis zat, waardoor er volgens hen geen geschikt moment was om de brief eerder persoonlijk te overhandigen.

De wet gaat uit van een tijdige schriftelijke aanzegging en niet van wat een werknemer eventueel al vermoedt of verwacht.

Het gaat niet om een enorm bedrag, maar voor mij speelt vooral mee dat zowel werkgever als werknemer zich aan de wettelijke regels moeten houden.

Heeft iemand hier ervaring mee of een vergelijkbare situatie meegemaakt?
  Redactie Frontpage zaterdag 30 mei 2026 @ 19:39:30 #2
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220923183
Ik heb het wel eens meegemaakt, toen kwamen ze een week van tevoren, je krijgt dus je loon naar rato nog uitbetaald, in jouw geval maar 3-4 dagen dus.

Vind je het de moeite om er echt werk van te maken? Tja dan kun je dat doen, en zul je het ook krijgen.

Ik kwam er met 1 kort gesprekje vanaf, en kreeg dus nog 22 dagen betaald extra. Maar de vraag is of je het moet willen als je echt stappen wil ondernemen. Ook met het oog op je eventuele referenties.
pi_220923244
Wat voor datum staat op de brief?
pi_220923369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:42 schreef cinderloom het volgende:
Wat voor datum staat op de brief?
27 april staat op de brief op 4 mei ontvangen.
Mij handtekening staat eronder met de datum van 4 mei.
Met hun email nadat ik had gevraagd voor uitbetaling geven ze eigenlijk toe dat hun te laat waren.
pi_220923452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:51 schreef Breaker.Faker het volgende:
27 april
Dan is hij op tijd geschreven maar te laat bezorgd. Discussiepuntje, want jij moet hem op tijd ontvangen eigenlijk.
Maar eerlijk is eerlijk ...... als de wergever coulant is geeft hij je nog wat mee, maar ik zou er geen rechtzaak van maken voor een paar dagen. Dan ben je uiteindelijk nl duurder uit als je gaat verliezen.
pi_220923624
Ja je hebt er recht op en je werkgever gaat dat echt wel betalen. De rode draad in jouw topics zijn de ziekmeldingen dus je hebt hem al heel wat gekost, die gaat echt niet zeuren om die paar extra rot centen.
pi_220923659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:57 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dan is hij op tijd geschreven maar te laat bezorgd. Discussiepuntje, want jij moet hem op tijd ontvangen eigenlijk.
Maar eerlijk is eerlijk ...... als de wergever coulant is geeft hij je nog wat mee, maar ik zou er geen rechtzaak van maken voor een paar dagen. Dan ben je uiteindelijk nl duurder uit als je gaat verliezen.
Dan komt de werkgever hier wel makkelijk mee weg.
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 20:29:51 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220923792
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:51 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]
27 april staat op de brief op 4 mei ontvangen.
Mij handtekening staat eronder met de datum van 4 mei.
Met hun email nadat ik had gevraagd voor uitbetaling geven ze eigenlijk toe dat hun te laat waren.
27 april was Koningsdag.
Dan zijn de meeste mensen vrij/bedrijven gesloten.
pi_220923805
quote:
Daarnaast geven ze aan dat ik in de periode daarvoor met vakantie was en daarna ziek thuis zat, waardoor er volgens hen geen geschikt moment was om de brief eerder persoonlijk te overhandigen.
Ziek na de vakantie? Ook geen toonbeeld van goed werknemerschap.
Vakman pur sang
pi_220923949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ziek na de vakantie? Ook geen toonbeeld van goed werknemerschap.
Hij had zich ook tijdens de vakantie ziek kunnen melden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220924010
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij had zich ook tijdens de vakantie ziek kunnen melden.
Hij had ook gewoon kunnen werken,
Vakman pur sang
pi_220924041
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij had ook gewoon kunnen werken,
Niet als je ziek bent.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:35:04 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220924604
Wie aan zegt, moet ook uit zeggen.
pindazakje
pi_220924894
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ziek na de vakantie? Ook geen toonbeeld van goed werknemerschap.
Pas een 1,5 week later.
pi_220924952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ziek na de vakantie? Ook geen toonbeeld van goed werknemerschap.
Wat heeft ziek worden met goed werknemerschap te maken?

Ik snap je punt wel, maar in principe moeten we er wel vanuit gaan dat hij/zij echt ziek was.

Werkgever moet gewoon betalen en ervan leren om mensen 2 weken eerder aan te zeggen
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_220929040
Ga morgen even mail sturen dat ik er niet mee eens bent en dat ik binnen 5 werk dagen het geld op mij rekening verwacht anders ga ik juridische stappen ondernemen.
pi_220930326
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ga morgen even mail sturen dat ik er niet mee eens bent en dat ik binnen 5 werk dagen het geld op mij rekening verwacht anders ga ik juridische stappen ondernemen.
Als je dit echt meent.

@Lospedrosa , mijn welgemeende excuses, je had gelijk.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_220930768
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:23 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Als je dit echt meent.

@:lospedrosa , mijn welgemeende excuses, je had gelijk.
Dankje, daar heb ik wel enig inzicht in.
Vakman pur sang
pi_220931523
Is er alleen een brief gestuurd? Dat zou wel laf zijn :')
pi_220939024
Helaas blijft het bedrijf bij hun standpunt en weigerd te betalen.

Heb besloten om hier bij het laten.
2 dagen extra loon is het niet waard om verder te produceren.
pi_220939302
Had je maar geproduceerd 😄

Grapje maar verstandige keuze. Slikken en weer doorrrr
pi_220940037
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ga morgen even mail sturen dat ik er niet mee eens bent en dat ik binnen 5 werk dagen het geld op mij rekening verwacht anders ga ik juridische stappen ondernemen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:02 schreef Breaker.Faker het volgende:
Helaas blijft het bedrijf bij hun standpunt en weigerd te betalen.

Heb besloten om hier bij het laten.
2 dagen extra loon is het niet waard om verder te produceren.
Anticlimax.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220940178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
Anticlimax.
een lach, een plas, een vinkje in de post historie van de user en het voortzetten van aandachtstopics.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:23:45 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220942730
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:57 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dan is hij op tijd geschreven maar te laat bezorgd. Discussiepuntje, want jij moet hem op tijd ontvangen eigenlijk.
Maar eerlijk is eerlijk ...... als de wergever coulant is geeft hij je nog wat mee, maar ik zou er geen rechtzaak van maken voor een paar dagen. Dan ben je uiteindelijk nl duurder uit als je gaat verliezen.
Of een kwestie bij HR van van "Oeps, zijn we helemaal vergeten, dus we sturen de brief alsnog en antedateren hem zodat het lijkt alsof de bezorger de fout heeft gemaakt.".
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:50:03 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220950300
Wat onhandig. Maar geen groot issue verder.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')