abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 11:37:02 #26
236264 crew  capricia
pi_220911565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:35 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Kom je wel eens in Zwitserland?
Vakanties ja. Ben gek op de bergen. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220911575
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Vakanties ja. Ben gek op de bergen. O+
Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat je de grens oversteekt van Nederland naar Belgie?

Okay, niet ieders paspoort wordt gecheckt. Maar er wordt wel degelijk in de gaten gehouden of ze verdachte situaties zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2026 11:40:26 ]
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 11:42:12 #28
236264 crew  capricia
pi_220911593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat jede grens oversteekt van Nederland naar Belgie?

Okay, niet ieders paspoort wordt gecheckt. Maar er wordt wel degelijk in de gaten gehouden of ze verdachte situaties zien.
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220911619
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Ja, dat zei je al en dat weet ik.

Is ook maar net wat je onder controle verstaat natuurlijk.

Maar zo soepel als het gaat van Nederland naar Belgie, waar je eigenlijk niet eens merkt dat je de grens over gaat, gaat het van Duitsland naar Zwitserland niet. Altijd wel een tijdje in de rij staan.

Van Italie naar Zwitserland idem dito.
pi_220911623
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
N=1. Er zijn zeker wel controles bij de Zwitserse grenzen. Dat jij het niet krijgt betekent niet dat ze iedereen zomaar doorlaten.
pi_220911630
Allah met z'n dikke lul
pi_220911795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:17 schreef Fietsenrek het volgende:
Culturele verrijking. Zoals Timmermans zou zeggen: "Diversiteit is onze kracht."
Timmermans mag dienen als vleesschild de speknek
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:13:55 #33
486919 Swango
Just saying
pi_220911818
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Was dat na 2008?

Ik ben in 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:14:27 #34
236264 crew  capricia
pi_220911833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:

[..]
Was dat na 2008?

Ik ben 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.

Maar goed. Als je tegenwoordig naar DL reist en terug voor de boodschappen heb je ook al kans op controles. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:17:05 #35
486919 Swango
Just saying
pi_220911886
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.
Ja, dat is na 2008, wel fijn dat het dan niet meer zo streng is :)
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:19:45 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220911911
Ik heb wel degelijk een aantal keer mijn paspoort moeten tonen bij de Zwitserse grens.
Huilen dan.
pi_220911930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:

[..]
Was dat na 2008?

Ik ben in 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
Ik schat 2018, 2019 met mijn broer naar de Mille Miglia in Italie geweest. Door omstandigheden in een huurauto. Op het laatste traject in Duitsland voor Zwitserland stond (volgens de navi) een fikse file dus een alternatieve route gevolgd, door Frankrijk.
We kwamen dus ook van Frankrijk Zwitserland binnen. Mooi dat we er uitgepikt werden. Paspoorten, rijbewijs, alles ging mee het kantoor in. Vrouw met een (vermoedelijke) drugshond bij de auto, helemaal gecheckt.

2 jaar geleden met de auto van m'n broer weer naar de MM. We gingen kamperen dus er lagen nogal wat spullen nogal chaotisch in de achterbak zonder dekzeil er over. Mooi dat de douanier even vroeg wat we daar in die kofferbak hadden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2026 12:23:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')