Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat je de grens oversteekt van Nederland naar Belgie?quote:
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Maar dan zal het je toch ongetwijfeld opvallen dat het er bij de grens anders toegaat dan dat jede grens oversteekt van Nederland naar Belgie?
Okay, niet ieders paspoort wordt gecheckt. Maar er wordt wel degelijk in de gaten gehouden of ze verdachte situaties zien.
Ja, dat zei je al en dat weet ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
N=1. Er zijn zeker wel controles bij de Zwitserse grenzen. Dat jij het niet krijgt betekent niet dat ze iedereen zomaar doorlaten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Timmermans mag dienen als vleesschild de speknekquote:Op donderdag 28 mei 2026 19:17 schreef Fietsenrek het volgende:
Culturele verrijking. Zoals Timmermans zou zeggen: "Diversiteit is onze kracht."
Was dat na 2008?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zwitserland hoort gewoon tot het Schengengebied.
En ik heb bij het passeren van de grens nog nooit legitimatie of paspoort of zo hoeven laten zien. Er zijn geen grenscontroles als je vanuit een ander Schengenland komt.
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:
[..]
Was dat na 2008?
Ik ben 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
Ja, dat is na 2008, wel fijn dat het dan niet meer zo streng isquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben afgelopen april nog geweest, met gezin. NL kenteken.
Ik schat 2018, 2019 met mijn broer naar de Mille Miglia in Italie geweest. Door omstandigheden in een huurauto. Op het laatste traject in Duitsland voor Zwitserland stond (volgens de navi) een fikse file dus een alternatieve route gevolgd, door Frankrijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:13 schreef Swango het volgende:
[..]
Was dat na 2008?
Ik ben in 2006 afgereisd naar Zwitserland en er werd zelfs in de kofferbak gekeken, de duoanier droeg ook een wapen. Misschien dat het na 2008 versoepeld is ivm Schengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |