abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:02:05 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220907309
k wil geen vaccinaties meer , klaar ermee

straks krijg ik ook nog piemel vaccinaties , eet maar een appel

https://nos.nl/artikel/26(...)n-gordelroos-krijgen

quote:
Iedereen die 60 wordt kan straks vaccinatie tegen gordelroos krijgen

Mensen die 60 jaar worden, krijgen vanaf volgend jaar een uitnodiging voor een gordelroosvaccinatie. Demissionair staatssecretaris Tielen voor Preventie beperkt zich bewust tot deze groep, omdat meer mensen inenten te duur is.

Hiermee volgt ze een advies van het RIVM op om het beschikbare geld zo goed mogelijk te besteden, schrijft de staatssecretaris in een brief aan de Tweede Kamer.
Vanaf 2027 trekt het ministerie van Volksgezondheid 47 miljoen euro per jaar uit voor de vaccinatie.

Vanaf 2030 wordt dat verhoogd naar 53 miljoen euro per jaar.

De financiering loopt tot en met 2039.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:06:00 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220907341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
k wil geen vaccinaties meer , klaar ermee

straks krijg ik ook nog piemel vaccinaties , eet maar een appel

https://nos.nl/artikel/26(...)n-gordelroos-krijgen
[..]

Ik zou het aanraden dit wel te doen, mocht je ooit krijgen dan zul je ontzettend balen het niet te hebben gedaan. Het voorname probleem bij gordelroos is dat genezing lang kan duren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 18:10:38 #3
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220907364
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
pi_220907368
quote:
Mensen die 60 jaar worden, krijgen vanaf volgend jaar een uitnodiging voor een gordelroosvaccinatie. Demissionair staatssecretaris Tielen voor Preventie beperkt zich bewust tot deze groep, omdat meer mensen inenten te duur is.
@michaelmoore is toch al 70+? Dan is hij niet eens de doelgroep en kan hij zich lekker om andere dingen druk maken.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:12:17 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220907372
Zou je wel een vaccinatie tegen de wolf nemen?
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:12:43 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220907376
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
@:michaelmoore is toch al 70+? Dan is hij niet eens de doelgroep en kan hij zich lekker om andere dingen druk maken.
70+ = uiteraard ook 60+ he? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 18:13:05 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220907377
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
@:michaelmoore is toch al 70+? Dan is hij niet eens de doelgroep en kan hij zich lekker om andere dingen druk maken.
:?
pi_220907383
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
70+ = uiteraard ook 60+ he? :P
Zo lees ik het niet. "Mensen die 60 jaar worden", dus iedereen die dat jaar (en een later jaar) 60 wordt, niet degenen die daar qua leeftijd al boven zitten.

Edit: ja idd. Voor degenen die 60 worden, niet voor die dat al zijn geweest.

quote:
"Praktisch betekent dit dat we jaarlijks minimaal 150.000 mensen kunnen vaccineren", aldus de VVD-bewindsvrouw. Mensen die al 60 jaar of ouder zijn, komen niet in aanmerking voor het vaccinatieprogramma.

"Omdat het gordelroosvaccin helaas erg duur is en er meer dan 5 miljoen 60-plussers in Nederland zijn, wisten we vanaf de start dat dat gewoonweg niet mogelijk is", zegt Tielen. De twee benodigde vaccins per persoon kosten samen rond de 400 euro.
pi_220907386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou het aanraden dit wel te doen, mocht je ooit krijgen dan zul je ontzettend balen het niet te hebben gedaan. Het voorname probleem bij gordelroos is dat genezing lang kan duren.
Sow, die antibiotica er tegen hakken er flink in zeg! :X
Op vakantie opgelopen. Ik zat echt mega te spacen van die medicatie er tegen.

Veel ouderen krijgen het ook door wondjes. Goed dat men hen wil beschermen! :Y
pi_220907395
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
@:michaelmoore is toch al 70+? Dan is hij niet eens de doelgroep en kan hij zich lekker om andere dingen druk maken.

Zo zit hij dus op FOK! ?
"Ja hallo, meneer Rood Bol? Ja, zeg, kunt u op uw computer invoeren dat ik geheel niet wens zo een vaccinatie te ontvangen? Ja, welbedankt namens de oude zemelaar!"
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:16:34 #11
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220907396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Sow, die antibiotica er tegen hakken er flink in zeg! :X
Op vakantie opgelopen. Ik zat echt mega te spacen van die medicatie er tegen.

Veel ouderen krijgen het ook door wondjes. Goed dat men hen wil beschermen! :Y
Ik heb het nooit gehad, maar ik herinner het van mijn grootvader, die heeft er denk zo'n 1,5 maand last van gehad. Dat was zeker geen griepje of iets dergelijks.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220907404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
Je kunt het meerdere keren krijgen. Het is een herpesvirus en blijft altijd latent aanwezig. Zulke virussen activeren meestal als je weerstand wat minder is. Dit vaccin versterkt het immuunsysteem waardoor de kans op reactivatie kleiner wordt.
pi_220907413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
Nee, je kan het vaker krijgen. Een volgende keer is waarschijnlijk wel iets milder maar ook dat is geen zekerheidje.

Mijn echtgenote heeft het gehad en dat was niet bepaald lollig. We hadden gehoopt op een vaccinatie van overheidswege maar die gaat helaas aan onze neus voorbij.
-
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 18:20:16 #14
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220907414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je kunt het meerdere keren krijgen. Het is een herpesvirus en blijft altijd latent aanwezig. Dit vaccin versterkt het immuunsysteem waardoor de kans op reactivatie kleiner wordt.
Oh nou, het was geen pretje in elk geval.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:21:05 #15
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220907419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
Kan meerdere keren, ik heb het helaas 2x gehad en dat was geen pretje!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:27:38 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220907450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zo lees ik het niet. "Mensen die 60 jaar worden", dus iedereen die dat jaar (en een later jaar) 60 wordt, niet degenen die daar qua leeftijd al boven zitten.

Edit: ja idd. Voor degenen die 60 worden, niet voor die dat al zijn geweest.
[..]

Ah, zo bedoel je ^O^
Ik reageerde sec op de leeftijd :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:29:21 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220907458
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
@:michaelmoore is toch al 70+? Dan is hij niet eens de doelgroep en kan hij zich lekker om andere dingen druk maken.
75+ zelfs

maar ik doeniet meer mee, dan maar de lucht in zei , hoeheet ie ookalweer?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 18:31:30 #18
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220907469
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:21 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Kan meerdere keren, ik heb het helaas 2x gehad en dat was geen pretje!
;(
pi_220907573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
75+ zelfs

maar ik doeniet meer mee, dan maar de lucht in zei , hoeheet ie ookalweer?
Van Speyk.

Een tip: gewoon prikken, betaal het desnoods zelf. Ik heb letterlijk mensen zien creperen van de pijn.
  donderdag 28 mei 2026 @ 18:58:15 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220907605
GSK ShingRix of MSD Zostavax zou ik gewoon nemen, ouwe dibbes.
Schijnt fokking pijn te doen dat gordelroosshit. Mn oma vond het geen pretje.

Wees blij dat het er is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220907651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
Mijn vorige partner kreeg het 6 x per jaar.
Die slikte uiteindelijk preventief antivirale middelen tegen herpes.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 19:06:17 #22
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220907656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:58 schreef Red_85 het volgende:
GSK ShingRix of MSD Zostavax zou ik gewoon nemen, ouwe dibbes.
Schijnt fokking pijn te doen dat gordelroosshit. Mn oma vond het geen pretje.

Wees blij dat het er is.
Er is bij mij maar 1 ding wat pijnlijker was, en dat is kiespijn.

Maar op een gegeven moment is het vooral vervelend, jeuk en teringzooi.
pi_220907993
Het is ook maar net waar je het krijgt: in je zij op je rug, in je gezicht, etc

In de ogen is link, omdat je daardoor gezichtsverlies kunt krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wantie op 29-05-2026 10:42:08 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 29 mei 2026 @ 07:39:52 #24
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220910098
Het is vaccinatie. Helaas bestaat er nog geen vaccin voor ongelofelijke domheid. Die had ik je zeker aangeraden.
AZ
ALKMAAR
pi_220910133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gordelroos kun je toch maar 1x in je leven krijgen? Dan heb ik het al gehad.
Gordelroos is een opleving van het waterpokvirus. Iedereen die waterpokken heeft gehad, blijft het virus met zich meedragen, genesteld in een zenuwknoop. Het wordt door het immuunsysteem onder de duim gehouden, dus is inactief. Als het immuunsysteem minder functioneert, kan het virus ontstekingen in de zenuwbanen veroorzaken en verspreidt zich via de zenuwbanen naar de huid, waar jeukende blaasjes ontstaan.

Bij mensen boven de 60 neemt de effectiviteit van het immuunsysteem af en neemt de kans op gordelroos dus toe.

Omdat het virus via het zenuwstelsel naar de huid komt, zie je een gordelroosopleving in de regel aan één helft van het lichaam.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220910139
Je zou maar boven de 75 zijn en je nog druk maken om vaccinaties. Je bent al bijna dood om andere redenen.
pi_220910148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Je zou maar boven de 75 zijn en je nog druk maken om vaccinaties. Je bent al bijna dood om andere redenen.
Gordelroos zit, afhankelijk van waar op het lichaam de uitbraak plaatsvindt, tussen uitermate vervelend en hel.

Mijn moeder kreeg gordelroos in haar gezicht. Dat was die tweede categorie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220910452
Op mijn 24e heeft een gordelroosinfectie mijn aangezichtszenuw aangetast, met een facialisparese als gevolg (Ramsey Huntsyndroom type II). Maanden geduurd tot het hersteld was. Geen pretje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')