abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220891422
Weet iemand of er boeken bestaan die compleet zonder menselijk tussenkomen zijn gemaakt door AI? Het lijkt met wel grappig om eens te zien hoe ver AI daarin is. Een pagina schrijven gaat vaak prima, maar wat als hij 500 pagina's moet versmelten tot een goed verhaal?
pi_220891609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:02 schreef Solispolar het volgende:
Weet iemand of er boeken bestaan die compleet zonder menselijk tussenkomen zijn gemaakt door AI? Het lijkt met wel grappig om eens te zien hoe ver AI daarin is. Een pagina schrijven gaat vaak prima, maar wat als hij 500 pagina's moet versmelten tot een goed verhaal?
Volgens mij zijn er wel wat uitgevers die de laatste jaren de productie in boeken enorm hebben opgevoerd. Vaak niche boeken over bijv de historie van een bepaald dorp of stadje bijv. Allemaal AI.
pi_220940009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er wel wat uitgevers die de laatste jaren de productie in boeken enorm hebben opgevoerd. Vaak niche boeken over bijv de historie van een bepaald dorp of stadje bijv. Allemaal AI.
https://www.ambacht.net/n(...)iuitgever-onder-vuur

Ik zou dit zelf ook wel kunnen, noem me een willekeurig niche topic en ik maak het voor je :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220941892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
https://www.ambacht.net/n(...)iuitgever-onder-vuur

Ik zou dit zelf ook wel kunnen, noem me een willekeurig niche topic en ik maak het voor je :+
Vast wel. Ik heb geen idee eigenlijk in hoeverre AI dit al helemaal alleen kan, en in hoeverre er nog bijgestuurd en gecorrigeerd moet worden. Al zal de hoeveelheid bijsturing en corrigeren ook rap afnemen lijkt me.
pi_220941926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vast wel. Ik heb geen idee eigenlijk in hoeverre AI dit al helemaal alleen kan, en in hoeverre er nog bijgestuurd en gecorrigeerd moet worden. Al zal de hoeveelheid bijsturing en corrigeren ook rap afnemen lijkt me.
Het probleem met AI is vooral de Context size, kortom als jij AI een text van 100K worden geeft dan weet hij op de helft niet meer wat er aan begin stond. Dat lost men nu op door de tekst in stukken te hakken en de relevante delen te onthouden, maar hier komt het probleem, stel er stond een zin in de eerste alinea die cruciaal is voor een bepaalde conclusie, en hij laat die zin weg, dan word het natuurlijk een drama.
En hier kom je ook op het punt: Hoe groter de context hoe duurder der AI omdat die simpelweg meer hardware nodig heeft, daarom zijn betaalde modellen ook superieur aan de lokale.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')