abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220889785
Hoi,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke stekkerdoos en die bestaat niet of ik kan hem niet vinden. Tevens vroeg ik mij af hoe jullie dit regelen.

Het gaat om mijn multimediahoek. Achter het televisiemeubel zitten 2 stopcontacten in de muur.

In totaal zitten daar nogal wat zaken op aangesloten en dat wil ik anders gaan regelen, maar daar loop ik dus tegen een ogenschijnlijk niet bestaande stekkerdoos aan die ik nodig denk te hebben cq zou willen hebben.

Zo is het nu aangesloten:
Stekkerdoos 1
• Telefoon oplader
• 2de Telefoon oplader
• Luchtbevochtiger
• Musical Fidelity V-LPS II phono versterker

Stekkerdoos 2
LG HU85LS UST beamer
Yamaha RX A870 receiver
XBOX Series X
• Lenco L78SE platenspeler
• Ziggo kastje
• IPTV kastje

Ik wil hier iets aan wijzigen omdat ik niet wil dat die telefoon opladers dag en nacht aanstaan. Overdag als ik thuis ben maakt het mij niks uit en vind ik het wel handig. Gewoon telefoon inpluggen klaar.

Tevens wil ik 's avonds als ik naar bed ga alles uit zetten met 1 of 2 knoppen. Maar dan komt het probleem, alles uit BEHALVE die luchtbevochtiger. Die moet 's nachts ook gewoon werken.

En daar loop ik dus tegen een probleem aan. Dit is wat ik wil/heb:
Er zijn maar 2 stopcontacten.
Dus maximaal 2 stekkerdozen.
De telefoonopladers moet 's nachts uit zonder ze uit stopcontact te halen.
De luchtbevochtiger moet 24/7 draaien.
Stekkerdoos moet in tv meubel passen.

Stekkerdoos 1 heeft 6 stopcontacten
Stekkerdoos 2 heeft 6 stopcontacten

1 heeft 2 vrije stopcontacten.
2 heeft 0 vrije stopcontacten.

De oplettende lezer heeft nu gezien dat ik 10 stopcontacten in gebruik heb en dat klopt, maar er MOET een elfde stopcontact zijn voor de aszuiger van mijn pelletkachel.

Dus wat zoek ik, denk ik?
Een stekkerdoos met minimaal 9 stopcontacten die met 1 druk op de knip uit kunnen zodat alles minus de luchtbevochtiger op 1 doos kan en uit kan 's nachts en dan 1 stekkerdoos van 3 ofzo waar die bevochtiger en de aszuiger op kunnen.

Extra bijkomstigheid, een stekkerdoos van 9 achter elkaar past niet in mijn meubel. Dus het moeten 2 rijen zijn.

En dan ben ik een zeikerd en wil ik er een fatsoenlijke overspanningsbeveiliging op hebben zitten.

En die stekkerdoos kan ik dus niet vinden. Of bestaat niet.

Ja van een hakkie takkie merk van Alibaba maar niet van een fatsoenlijk merk als Brennenstuhl.

Help? Zijn er andere opties die ik over het hoofd zien?

:@

Ps: en ik wil dus echt alles uit en niet zaken op stand-by hebben ook al kost dat geen fluit. Het is onnodig om op stand-by te staan dus dat wil ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 26-05-2026 09:27:10 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220889968
Misschien had je deze ook al gezien en is dit niet wat je bedoelt.
Maar ik plaats het toch maar even.

https://www.allekabels.nl(...)iging-10-voudig.html

Deze stekkerdoos met overspanningsbeveiliging is bedoeld voor het gelijktijdig aansluiten van meerdere elektrische apparaten via Type F-stopcontacten. De stekkerdoos is voorzien van een aan- en uitschakelaar, kinderbeveiliging en overspanningsbeveiliging en is geschikt voor gebruik in binnenomgevingen zoals woningen en werkplekken. De stekkerdoos wordt aangesloten op netstroom via een vaste aansluitkabel.
pi_220890205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Misschien had je deze ook al gezien en is dit niet wat je bedoelt.
Maar ik plaats het toch maar even.

https://www.allekabels.nl(...)iging-10-voudig.html

Deze stekkerdoos met overspanningsbeveiliging is bedoeld voor het gelijktijdig aansluiten van meerdere elektrische apparaten via Type F-stopcontacten. De stekkerdoos is voorzien van een aan- en uitschakelaar, kinderbeveiliging en overspanningsbeveiliging en is geschikt voor gebruik in binnenomgevingen zoals woningen en werkplekken. De stekkerdoos wordt aangesloten op netstroom via een vaste aansluitkabel.
Zoiets ziek ik inderdaad, maar Allteq ken ik niet en klinkt als een budgetmerk. Op dezelfde site staat een vergelijkbare Brennenstuhl, maar daar zit dan weer geen beveiliging op.

Misschien is Allteq een goed merk? Geen idee?
vosss is de naam,
pi_220890237
https://www.kabelshop.nl/(...)dYaprOhoCV-IQAvD_BwE

Zoiets maar dan met beveiliging zoek ik dus.
vosss is de naam,
pi_220890252
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:45 schreef vosss het volgende:
Misschien is Allteq een goed merk
Het is inderdaad geen A merk
De vraag is hoe belangrijk dat is als er wel fatsoenlijke beveiliging op zit
Ik begrijp je wel, liever een A dan B merk. Zeker als het om stroom gaat.
pi_220890299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:54 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Het is inderdaad geen A merk
De vraag is hoe belangrijk dat is als er wel fatsoenlijke beveiliging op zit
Ik begrijp je wel, liever een A dan B merk. Zeker als het om stroom gaat.
Al met al niet supermegaduur, maar bij elkaar opgeteld tikt het wel aan. Denk vervangingswaarde tegen de 4K en dan reken ik de kastjes van ziggo, iptv en opladers en luchtbevochtiger niet mee.

Dus ja, liever een A merk.
vosss is de naam,
pi_220890363
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef vosss het volgende:

[..]
Al met al niet supermegaduur, maar bij elkaar opgeteld tikt het wel aan. Denk vervangingswaarde tegen de 4K en dan reken ik de kastjes van ziggo, iptv en opladers en luchtbevochtiger niet mee.

Dus ja, liever een A merk.
Je hebt geen inboedelverzekering?

Het is toch maar de vraag of zo'n surge protector goed werkt en als er blikseminslag is, is dat toch al onzeker.

Heb bij een klant met direct inslag gezien dat de leidingen waren losgekomen uit de muur, evenals de Ziggo AOP.

Computer was ook kapot, data op harde schijf nog wel kunnen redden na verwijderen van de TVS-diodes.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-05-2026 11:21:43 ]
pi_220890427
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt geen inboedelverzekering?

Het is toch maar de vraag of zo'n surge protector goed werkt en als er blikseminslag is, is dat toch al onzeker.

Heb bij een klant met direct inslag gezien dat de leidingen waren losgekomen uit de muur, Ziggo doosje was zwart.
Computer was ook kapot, data op harde schijf nog wel kunnen redden na verwijderen van de TVS-diodes.
Uiteraard heb ik die verzekering.
Is zo'n beveiliging complete bullshit dan? :@!
vosss is de naam,
pi_220890434
Buiten dat wil ik dan alsnog wel een fatsoenlijk merk en geen blanco merk i.v.m. mogelijk kortsluiting of andere problemen.
vosss is de naam,
pi_220890451
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Uiteraard heb ik die verzekering.
Is zo'n beveiliging complete bullshit dan? :@!
Hier iemand die het open haalt:
Bekijk deze YouTube-video

quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:23 schreef vosss het volgende:
Buiten dat wil ik dan alsnog wel een fatsoenlijk merk en geen blanco merk i.v.m. mogelijk kortsluiting of andere problemen.
Begrijpelijk, ik koop ook het liefst spul dat degelijk is.
Maar dat weet je ook pas als je het openmaakt.

Brennenstuhl heb ik hier ook wel veel in gebruik en tot nu toe blijft dat wel werken.
Wel eens een kapotte schakelaar gehad maar dat hou je toch.
pi_220890457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier iemand die het open haalt:
Bekijk deze YouTube-video
Ff kijken. Thanks.
vosss is de naam,
pi_220890626
Ok dat werkt dus niet helemaal zoals waarschijnlijk IEDEREEN denkt? :@

Dan denk ik dat ik voor deze ga:
https://www.brennenstuhl.(...)jn-schakelbaar-per-6

Dat is dan zonder beveiliging, maar wel degelijk en er kan 3680w op. Niet dat alles zoveel gebruikt, maar die aszuiger die trekt wel tamelijk watt ( :+ )

En dan kan ik qua 2 rijen een beetje verdelen als ik 's ochtends op sta en de telefoon wil opladen dat niet meteen alles op stand-by gaat, maar bv alleen de opladers, de platenspeler en de xbox die toch vrij weinig trekken op stand-by.

Misschien dat ik dat dan maar gewoon moet doen.

=edit=
Rij 1
Telefoon oplader
Telefoon oplader
Platenspeler (die verbruikt niks volgens mij als hij uit staat).

Rij 2
Receiver
Ziggo kastje
IPTV kastje
XBOX
Phono versterker
Beamer

Ik denk dat dit dan de handigste verdeling is qua wat niet aan hoeft uit laten.

Dan is alleen de vraag of zo'n losse overspanningsbeveiliging nog iets toevoegt. Zo een waar je een stekkerdoos in aansluit.

[ Bericht 10% gewijzigd door vosss op 26-05-2026 12:21:15 ]
vosss is de naam,
pi_220890746
Gewoon z’n shelly stekkerdoos. Kan je per stopcontact schakelen. Helaas maar per 4 dus worden 3 stekkerdozen a 60 euro.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_220890911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Chinless het volgende:
Gewoon z’n shelly stekkerdoos. Kan je per stopcontact schakelen. Helaas maar per 4 dus worden 3 stekkerdozen a 60 euro.
Ik heb maar 2 stopcontacten en was zeker niet voornemens om stekkerdozen te gaan doorlussen. :X
vosss is de naam,
pi_220894900
probeer deze eens...

pi_220895073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:46 schreef gepromoveerT het volgende:
probeer deze eens...

[ afbeelding ]
Ook een manier om je huis af te branden idd :P

Geen randaarde, dus dan werkt die surge protector ook niet optimaal.
  woensdag 27 mei 2026 @ 00:29:03 #17
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220895138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:46 schreef gepromoveerT het volgende:
probeer deze eens...

[ afbeelding ]
Heel gauw weggooien
Colleziono francobolli di bambini
pi_220896422
Dit wat voor je?
Alles uit met 1 knop, Overspanningsbeveiliging.
We

https://www.bol.com/nl/nl(...)8047380.ProductImage
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_220896453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
Dit wat voor je?
Alles uit met 1 knop, Overspanningsbeveiliging.
We

https://www.bol.com/nl/nl(...)8047380.ProductImage
Ik ga voor de eerder genoemde Brennenstuhl 12 voudige zonder die beveiliging. Dan kan ik apart de telefoonopladers "inschakelen" van de rest. Vaak zat staat de hele tv/muziek/console gewoon grote delen van de dag uit. Muziek staat vaak elders in de woonkamer op de achtergrond aan via zo'n tafelradio.

En dan vind ik het onnodig om 10 apparaten op stand-by te hebben staan. Dat verbruik boeit mij geen fluit, maar gewoon, het is niet nodig, dus waarom zou het dan aan moeten staan? Geen idee of ik daar een rare vogel in ben. :@
vosss is de naam,
pi_220896474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook een manier om je huis af te branden idd :P

Geen randaarde, dus dan werkt die surge protector ook niet optimaal.
Zo'n losse protector van brennenstuhl kost maar een tientje zie ik. Zou dat nog enig nut hebben of blijft het vooral voor je eigen gemoedsrust een dingetje?

Bij een directe hit is alles zeer waarschijnlijk naar de kloten, mijn vader heeft dat 2 jaar terug gehad, tv, radio's, garagepoort, omvormer zonnepanelen, alle stopcontacten, wasmachine, droger, kookplaat, vaatwasser, oven et cetera werkelijk alles wat aangesloten was kapot. Meterkast ook half afgefikt. Oprit moest opengebroken worden om nieuwe kabel te trekken vanaf de hoofdleiding in de straat. :X

Dus bij zo'n inslag gaat zo'n ding niet werken, maar bij een blikseminslag wat verderop of anderssoort spanningspieken? Alle beetjes helpen dan toch zou je denken? Of nouja, ik zou dat denken. :@
vosss is de naam,
pi_220896477
https://www.brennenstuhl.(...)ng-13.500a-antraciet

Deze dus.

Nog geen 7 euro bij amazon zie ik.
vosss is de naam,
pi_220896641
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Zo'n losse protector van brennenstuhl kost maar een tientje zie ik. Zou dat nog enig nut hebben of blijft het vooral voor je eigen gemoedsrust een dingetje?

Bij een directe hit is alles zeer waarschijnlijk naar de kloten, mijn vader heeft dat 2 jaar terug gehad, tv, radio's, garagepoort, omvormer zonnepanelen, alle stopcontacten, wasmachine, droger, kookplaat, vaatwasser, oven et cetera werkelijk alles wat aangesloten was kapot. Meterkast ook half afgefikt. Oprit moest opengebroken worden om nieuwe kabel te trekken vanaf de hoofdleiding in de straat. :X

Dus bij zo'n inslag gaat zo'n ding niet werken, maar bij een blikseminslag wat verderop of anderssoort spanningspieken? Alle beetjes helpen dan toch zou je denken? Of nouja, ik zou dat denken. :@
Het kan iig geen kwaad en in sommige scenario's zal het wel echt wat doen.

Ik heb m'n 16-bay NAS hier achter een UPS, dat helpt ook. Als is de spanning op het net 400 volt, de UPS blijft netjes 230 volt leveren. UPS kan wel stuk gaan natuurlijk maar die kost een stuk minder dan die NAS.
pi_220897996
@TheFreshPrince Dankje! Ik ga die kopen. :)
vosss is de naam,
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:06:27 #24
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220898050
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef vosss het volgende:
@:TheFreshPrince Dankje! Ik ga die kopen. :)
Ga je nou voor een UPS?
Colleziono francobolli di bambini
pi_220898113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:06 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ga je nou voor een UPS?
Nee, gewoon die extra stekker van Brennenstuhl. En die 2x6 van Brennenstuhl.

Wellicht is dat niet beter dan een blanco chinees merk, maargoed, ik gebruik ook liever een BBQ van Weber dan een merkloos ding hoewel ik ook daar weet vooral voor de naam te betalen.

Maargoed, die 4 tientjes zijn de kosten niet en dan heb ik gewoon liever een merk dan een merkloos ding. Zeker met stroom :)
vosss is de naam,
pi_220901133
Qua overspanningsbeveiliging kan je naast fijnbeveiliging bij de apparaten zelf ook nog in de meterkast na de hoofdschakelaar de eerste klap opvangen met een grofbeveiliging van ABB ofzo, dat geldt dan voor je hele huis. Misschien wel voldoende in combinatie met wat de trafo's in de apparaten kunnen hebben, zonder van die ingewikkelde dozen overal.

Ik zit daaraan te denken i.i.g., niet tegen bliksem want dan ben je gewoon de lul, maar n.a.v. die verhalen van die incidenten dat ze bij de netbeheerder zaten te slapen en 400V erop gooiden :') Zo'n ding voor in de groepenkast is nog geen 100 euro, dus als dat daartegen helpt lijkt me dat een goede investering. Maar wil dat als het even kan bevestigd hebben door iemand met iets meer ervaring met die spullen :P
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220901155
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Qua overspanningsbeveiliging kan je naast fijnbeveiliging bij de apparaten zelf ook nog in de meterkast na de hoofdschakelaar de eerste klap opvangen met een grofbeveiliging van ABB ofzo, dat geldt dan voor je hele huis. Misschien wel voldoende ivm wat de trafo's in de apparaten kunnen hebben zonder van die ingewikkelde dozen overal.

Ik zit daaraan te denken i.i.g., niet tegen bliksem want dan ben je gewoon de lul, maar bv n.a.v. die verhalen van die incidenten dat ze bij de netbeheerder zaten te slapen en 400V erop gooiden :') Zo'n ding voor in de groepenkast is nog geen 100 euro, dus als dat daartegen helpt lijkt me dat een goede investering. Maar wil dat als het even kan bevestigd hebben door iemand met iets meer ervaring met die spullen :P
Daar las ik inderdaad ook over. Ik overweeg dat binnenkort eens na te vragen bij een elektromonteur die hier onlangs in de tuin de elktra aangelegd heeft en wat wijzigingen in de meterkast gedaan heeft.

Misschien zit dat hier al er in en anders kan hij het maken. :)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')