Zoiets ziek ik inderdaad, maar Allteq ken ik niet en klinkt als een budgetmerk. Op dezelfde site staat een vergelijkbare Brennenstuhl, maar daar zit dan weer geen beveiliging op.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Misschien had je deze ook al gezien en is dit niet wat je bedoelt.
Maar ik plaats het toch maar even.
https://www.allekabels.nl(...)iging-10-voudig.html
Deze stekkerdoos met overspanningsbeveiliging is bedoeld voor het gelijktijdig aansluiten van meerdere elektrische apparaten via Type F-stopcontacten. De stekkerdoos is voorzien van een aan- en uitschakelaar, kinderbeveiliging en overspanningsbeveiliging en is geschikt voor gebruik in binnenomgevingen zoals woningen en werkplekken. De stekkerdoos wordt aangesloten op netstroom via een vaste aansluitkabel.
Het is inderdaad geen A merkquote:
Al met al niet supermegaduur, maar bij elkaar opgeteld tikt het wel aan. Denk vervangingswaarde tegen de 4K en dan reken ik de kastjes van ziggo, iptv en opladers en luchtbevochtiger niet mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:54 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen A merk
De vraag is hoe belangrijk dat is als er wel fatsoenlijke beveiliging op zit
Ik begrijp je wel, liever een A dan B merk. Zeker als het om stroom gaat.
Je hebt geen inboedelverzekering?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Al met al niet supermegaduur, maar bij elkaar opgeteld tikt het wel aan. Denk vervangingswaarde tegen de 4K en dan reken ik de kastjes van ziggo, iptv en opladers en luchtbevochtiger niet mee.
Dus ja, liever een A merk.
Uiteraard heb ik die verzekering.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt geen inboedelverzekering?
Het is toch maar de vraag of zo'n surge protector goed werkt en als er blikseminslag is, is dat toch al onzeker.
Heb bij een klant met direct inslag gezien dat de leidingen waren losgekomen uit de muur, Ziggo doosje was zwart.
Computer was ook kapot, data op harde schijf nog wel kunnen redden na verwijderen van de TVS-diodes.
Hier iemand die het open haalt:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik die verzekering.
Is zo'n beveiliging complete bullshit dan?!
Begrijpelijk, ik koop ook het liefst spul dat degelijk is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:23 schreef vosss het volgende:
Buiten dat wil ik dan alsnog wel een fatsoenlijk merk en geen blanco merk i.v.m. mogelijk kortsluiting of andere problemen.
Ff kijken. Thanks.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier iemand die het open haalt:
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb maar 2 stopcontacten en was zeker niet voornemens om stekkerdozen te gaan doorlussen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:21 schreef Chinless het volgende:
Gewoon z’n shelly stekkerdoos. Kan je per stopcontact schakelen. Helaas maar per 4 dus worden 3 stekkerdozen a 60 euro.
Ook een manier om je huis af te branden iddquote:
Ik ga voor de eerder genoemde Brennenstuhl 12 voudige zonder die beveiliging. Dan kan ik apart de telefoonopladers "inschakelen" van de rest. Vaak zat staat de hele tv/muziek/console gewoon grote delen van de dag uit. Muziek staat vaak elders in de woonkamer op de achtergrond aan via zo'n tafelradio.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
Dit wat voor je?
Alles uit met 1 knop, Overspanningsbeveiliging.
We
https://www.bol.com/nl/nl(...)8047380.ProductImage
Zo'n losse protector van brennenstuhl kost maar een tientje zie ik. Zou dat nog enig nut hebben of blijft het vooral voor je eigen gemoedsrust een dingetje?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook een manier om je huis af te branden idd
Geen randaarde, dus dan werkt die surge protector ook niet optimaal.
Het kan iig geen kwaad en in sommige scenario's zal het wel echt wat doen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo'n losse protector van brennenstuhl kost maar een tientje zie ik. Zou dat nog enig nut hebben of blijft het vooral voor je eigen gemoedsrust een dingetje?
Bij een directe hit is alles zeer waarschijnlijk naar de kloten, mijn vader heeft dat 2 jaar terug gehad, tv, radio's, garagepoort, omvormer zonnepanelen, alle stopcontacten, wasmachine, droger, kookplaat, vaatwasser, oven et cetera werkelijk alles wat aangesloten was kapot. Meterkast ook half afgefikt. Oprit moest opengebroken worden om nieuwe kabel te trekken vanaf de hoofdleiding in de straat.
Dus bij zo'n inslag gaat zo'n ding niet werken, maar bij een blikseminslag wat verderop of anderssoort spanningspieken? Alle beetjes helpen dan toch zou je denken? Of nouja, ik zou dat denken.
Nee, gewoon die extra stekker van Brennenstuhl. En die 2x6 van Brennenstuhl.quote:
Daar las ik inderdaad ook over. Ik overweeg dat binnenkort eens na te vragen bij een elektromonteur die hier onlangs in de tuin de elktra aangelegd heeft en wat wijzigingen in de meterkast gedaan heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:50 schreef Fleischmeister het volgende:
Qua overspanningsbeveiliging kan je naast fijnbeveiliging bij de apparaten zelf ook nog in de meterkast na de hoofdschakelaar de eerste klap opvangen met een grofbeveiliging van ABB ofzo, dat geldt dan voor je hele huis. Misschien wel voldoende ivm wat de trafo's in de apparaten kunnen hebben zonder van die ingewikkelde dozen overal.
Ik zit daaraan te denken i.i.g., niet tegen bliksem want dan ben je gewoon de lul, maar bv n.a.v. die verhalen van die incidenten dat ze bij de netbeheerder zaten te slapen en 400V erop gooidenZo'n ding voor in de groepenkast is nog geen 100 euro, dus als dat daartegen helpt lijkt me dat een goede investering. Maar wil dat als het even kan bevestigd hebben door iemand met iets meer ervaring met die spullen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |