abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220852400
Het valt mij op dat er de laatste periode vaker kort na elkaar gepland nachtelijk onderhoud is bij KPN.
Afgelopen 4 a 6 weken al twee keer zo'n sms ontvangen, en vandaag ontvang ik weer een sms dat ze vannacht onderhoud gaan doen. Het is geen storing.

Is KPN met iets groots bezig achter de schermen?
Of is het normaal dat onderhoud vaker kort achter elkaar is?

Puur uit interesse. Geen klacht dus. Onderhoud zal nooit verkeerd zijn en de vorige twee keer ook helemaal geen last van gehad. Dus zal vannacht ook wel weer goed gaan.
  Redactie Frontpage donderdag 21 mei 2026 @ 09:33:21 #2
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220852551
Ik heb voor KPN gewerkt, en ik zag bij sommige klanten ook best vaak dat zoiets meerdere malen in het systeem stond als verstuurde SMS.

Waarom? Geen idee precies, maar het is niet iets nieuws ofzo. Wat ik wel weet is dat er geen monteur aan te pas komt, dus het iets is wat op afstand gebeurd. Ik vermoed iets van een reset oid.
pi_220853019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:33 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik heb voor KPN gewerkt, en ik zag bij sommige klanten ook best vaak dat zoiets meerdere malen in het systeem stond als verstuurde SMS.

Waarom? Geen idee precies, maar het is niet iets nieuws ofzo. Wat ik wel weet is dat er geen monteur aan te pas komt, dus het iets is wat op afstand gebeurd. Ik vermoed iets van een reset oid.
Thanks.

Ik kwam nu net dit artikel tegen: https://community.kpn.com(...)n-ons-netwerk-642310
Zal dus denk ik gaan om upgrades.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:08:11 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220879781
's Nachts is meestal regulier onderhoud of opwaardering. Daarbij moet je denken aan apparatuur dat om de zoveel jaar vervangen moet worden of dat ze alle bedradingen vervangen. Het kan soms een zooitje worden na jaren lang wijzigingen in het netwerk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220879950
kpn is natuurlijk druk bezig alles te verglazen, de backbone moet dan ook geupgrade worden, dat hebben ze vast niet al helemaal preventief overal gedaan
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')