Eens, daarom denk ik dat de 'smoesjes' wel eens gewoon waar kunnen zijn. Want hier schiet dat bedrijf ook niks mee op. Het klinkt als een klein bedrijf met iemand met langdurige uitval, dan loopt er veel vast.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:36 schreef boegschroef het volgende:
Alle matteriaal is hier en ik schat dat het nog een dag of 3 werk is. je zou verwachten dat ie het wel even snel af maakt en geld wil vangen.
wat hierboven al staatquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:36 schreef boegschroef het volgende:
Wanneer kan/ga je iemand in gebreke stellen?
Mijn situatie is als volgt. Ik heb begin dit jaar via werkspot iemand gevonden die een aanbouw kwam zetten. (mijn vorige ervaringen via werkspot waren redelijk goed, dus ik dacht waarom niet)
3 offertes laten maken door 3 verschillende bedrijven en uiteindelijk degene gekozen die zei 'ik kan in februari starten en het is in 2 a 3 weken klaar.
Het is een officieel bedrijf, alles is op factuur. Eenmaal de offerte getekend begon het eigenlijk al. Collega's ziek in het bedrijf, hij kon pas half maart starten. Eenmaal de op startdatum ging het goed, beton en constructie was vrij snel klaar, kozijnen erin en het was waterdicht. Maar vanaf dat moment gebeurde er niet veel. Veel berichtjes op en neer, wanneer kom je, dan gaf hij een dag en dan kwam er niemand opdagen met het excuus "andere klus loopt uit".
Lang verhaal kort in de afgelopen 5 weken is hij er 1 dag 6 uurtjes geweest om wat afwerking te doen maar ook dat is nog niet half klaar.
In de offerte zelf is niets opgenomen over de tijdsduur, maar dit is toch alles behalve 'redelijk'.
Ik ben in staat om de afwerking zelf te doen (eigenlijk heeft het zelfs nu mijn voorkeur omdat mijn vertrouwen weg is). Maar wat kan ik nu doen?
Een officiele brief sturen met in gebreke stelling vanwege de doorlooptijd ondanks dat daar niets over is afgesproken?
De financiele kant? ik heb de helft aanbetaald, ik heb tot nu toe voor meer geleverd gekregen dan ik betaald heb.
Alle matteriaal is hier en ik schat dat het nog een dag of 3 werk is. je zou verwachten dat ie het wel even snel af maakt en geld wil vangen.
quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:36 schreef boegschroef het volgende:
die zei 'ik kan in februari starten en het is in 2 a 3 weken klaar.
en 'm vervolgens een redelijke termijn stellen (b.v. 3 weken) waarbinnen hij de kans krijgt de klus helemaal af te maken.quote:in de afgelopen 5 weken is hij er 1 dag 6 uurtjes geweest om wat afwerking te doen maar ook dat is nog niet half klaar.
There's your problem.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:36 schreef boegschroef het volgende:
In de offerte zelf is niets opgenomen over de tijdsduur
Daarom NU schriftelijk bevestigen wat mondeling is afgesproken.quote:
De vraag is natuurlijk of hij dat erkentquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:08 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Daarom NU schriftelijk bevestigen wat mondeling is afgesproken.
Dan is het aan hem om dat (schriftelijk) te weerspreken.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of hij dat erkent
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |